‌

۱۷۹ هزار کودک ۶ تا ۱۲ ساله بازمانده از تحصیل در سراسر کشور شناسایی شده که ۲۰ هزار نفر از آنان در مقطع ابتدایی به کلاس‌های درس بازگردانده شدند.

به گزارش مشرق، معصومه نجفی پازوکی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اعلام کرد: مساله بازماندگان از تحصیل در سه فاز شناسایی، جذب و نگهداشت برنامه‌ریزی می‌شود و در همه استان‌ها برای هر کودک شناسایی شده یک فرد به عنوان پیگیری کننده انتخاب تا او را پیدا، وضعیت و اطلاعاتش را بررسی و بارگذاری کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد کودکان شناسایی شده بازمانده از تحصیل پیگیری کننده دارند و اکنون شناسایی حدود ۸۰ درصد از این کودکان انجام و دلیل بازماندگی آنها از تحصیل مشخص شده است.

نجفی پازوکی اظهار کرد: مساله نگهداشت کودکان جذب شده و بازگشته به تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان نمونه کودکانی که فقر خانواده عامل بازماندن آنها از تحصیل است باید حمایت شوند تا این عامل دوباره به ترک تحصیل آنها منجر نشود.

وی با بیان اینکه حتی بازماندن یک کودک ایرانی از تحصیل دارای اهمیت و موضوعیت است، یادآور شد: طرح شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی جاری به نام شهید محمودوند مزین شده و در مدت کوتاهیسامانه شناسایی و جذب راه‌اندازی شده و طرح پیشرفت خوبی داشته است.

۴۶۰ کودک بوشهری به کلاس‌های درس بازگشتند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: سال تحصیلی گذشته ۷۹ درصد از یکهزار و ۵۴۴ نفر بازماندگان تحصیل این استان در دوره ابتدایی شناسایی شدند که نسبت به سال پیش از آن ۱۲ درصد افزایش داشت.

غلامحسین مهران پور افزود: از این شمار ۵۵ درصد جذب و به کلاس‌های درس برگردانده شدند که نسبت به سال پیش از آن ۱۳ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: امسال ( سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲) در استان بوشهر یکهزار و ۷۵۲ بازمانده از تحصیل در استان بوشهر وجود داشته که تاکنون ۷۴ درصد آن شناسایی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه به طور میانگین برای شناسایی و پیگیری هر پنج بازمانده از تحصیل یک فرد پیگیر اختصاص یافته است، گفت: این استان نخستین استان کشور در زمینه تعیین افراد پیگیری کننده برای کودکان بوده است.

مهران پور افزود: تا کنون از میان بازماندگان شناسایی شده، ۴۶۰ نفر جذب و به کلاس‌های درس بازگشته‌اند که باید برای نگهداشت آنها نیز تلاش کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس