«بایدن»: سن من نگران‌کننده نیست!

«جو بایدن» مدعی شد سن بالای وی مانعی بر سر فعالیتش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای دوره دوم نیست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی مدعی شد که سن بالای وی مانعی بر سر انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور آمریکا نیست.

وی در ادامه افزود: سن من نگران کننده نیست چرا که شرایط جسمانی من خوب است و امیدوارم در دور دوم انتخابات پیروز شوم.

بایدن درباره دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود گفت: ترامپ خطری برای دموکراسی آمریکا به شمار می‌رود.

بایدن در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که بارها خوش و بش وی با موجودات خیالی و عدم تعادلش در راه رفتن، سوژه کاربران فضای مجازی شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از ماه‌ها اشاره تلویحی به نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴، روز سه‌شنبه به طور رسمی نامزدی خود را برای دومین دوره حضور در کاخ سفید، اعلام کرد.

بایدن در یک ویدئو سه دقیقه‌ای با اشاره به اینکه «وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکا است»، گفت: وقتی چهار سال پیش برای انتخابات نامزد شدم، گفتم که برای روح آمریکا در نبرد هستیم. هنوز هم چنین است. پرسشی که حالا با آن روبه‌رو هستیم این است که آیا در سال‌های پیش رو، آزادی بیشتری خواهیم داشت یا کمتر؛ اینکه آیا از حقوق بیشتری بهره‌مند خواهیم شد یا کمتر.

این ویدئو حاوی تصاویری از شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور و همچنین تصاویر اعتراض به تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغوقانون سقط جنین است.

بایدن در ۸۰ سالگی، مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است؛ موضوعی که دموکرات‌ها را دچار تردید کرده که آیا او می‌تواند برای آنها شانس بالای پیروزی در انتخابات را به ارمغان بیاورد یا خیر. با این حال، احتمالاً رئیس جمهور کنونی آمریکا در رقابت انتخاباتی حزب خودی، با چالش جدی روبه‌رو نخواهد شد.

پیش‌تر ترامپ نیز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    معلومه تو کاره ای نیستی اتاق فکر آمریکا تصمیم گرفته اداره ابر قدرت را به دست دیوونه ها بسپارد
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    بایدن: سن من نگران‌کننده نیست! مشکل مغز پوسیده و الزایمری من است که اندازه یک گاو حالیم نیست .وگرنه سکته هم بکنم بیافتم روی چرخ باز با هوا دست میدم حالا چار بار داخل پله هواپیما افتادم دلیل پیری نیست .من به موقع متولد شدم .دیگران خیلی دیر بدنیا او مدند خب جوونتر هستند./به جان جان کریه
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    سگ تو روح جفتتون
  • علی افصحی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 1
    امیر المومنین علی علیه السلام می فرماید « الانسان بعقله عقل شاخص هر انسان است. اندازهٔ عقل اندازهٔ فرد است » اما بایدن می گوید « سن من جای نگرانی نیست » در حالتی که همه از زوال عقل او سخن گفته و نگرانند. سعدی علیه الرحمة در گلستان به این موضوع اشاره دارد که « توانگری به هنر است نه مال / بزرگی به عقل است نه به سال . مهم سلامت عقل و جسم است و الا به قول برخی سن فقط عدد است. قرآن در سورهٔ بقره آیهٔ دویست و چهل و هفت در انتخاب یک رئیس حکومت به دو شاخص وفور عقل و تشخیص و قدرت درک و نیز سلامت کامل جسمانی تأکید می فرماید « و قال لهم نبیهم ان الله قد بعث لکم طالوت ملکا پیامبرشان گفت خدا برای شما طالوت را حاکم قرار داده ، قوم گفتند « قالوا انی یکون له الملک علینا بر چه اساس و شاخص هایی او را بر ما حاکم انتخاب کرده ؟ و نحن احق بالملک منه و لم یوت سعة من المال مثل بایدن و ترامپ مدعی شدند در حالتی که ما مال فراوان داریم و کسی جز ما چنین ثروتی ندارد ! جواب داده شد « قال ان الله اصطفیه علیکم و زاده بسطة فی العلم و الجسم خداوند او را انتخاب کرد و بر قدرت تشخیص یا عقل و توان جسمی او افزود. حالا بایدن با این که می‌داند در دنیای چند گانه زندگی کرده و واقعیت های چندوانه !! را می بیند هم جمعیت حاضر و هم موجودات ناپیدا ، هم با حاصران احوالپرسی دارد و هم با نادیده ها ، هم در پله های هواپیما تعادل ندارد هم در راه پیمودن ، هم ایران را با اوکراین را اشتباه می کند و هم پاپ را با یک اسکیت سوار و... اما در عین حال به سن اش تأکید می کند نه زوال عقلش.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    درست میگه چون مدیریت در کل یعنی مفتخوری و بی مسولیتی و به کار و عملکرد و تخصص و فکر نیاز ندارد و مشاور و کارشناس فقط تلاش میکنند و این جور لاشخورها هم فقط زیر نامه امضا میکنند بسمه تعالی اقدام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس