کد خبر 1483646
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
طالبان از کشتن طراح اصلی حمله مرگبار به فرودگاه کابل خبر داد

کاخ سفید اعلام کرد که طالبان یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش را که طراح اصلی حمله مرگبار به فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ بود، کشته است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید اعلام کرد که طالبان، یکی از سرکرده‌های داعش را که مسئول بمب گذاری انتحاری اوت ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل بود و به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و ۱۷۰ غیرنظامی شد، کشته است.

بر اساس این گزارش، «جان کربی» مسئول ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ضمن اعلام این خبر افزود که داعشی کشته شده، مغز متفکر حمله انتحاری به فرودگاه کابل در واپسین روزهای عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان بوده است.

این مقام ارشد کاخ سفید اما اشاره نکرد که طالبان چه زمانی این سرکرده داعش را به قتل رسانده است و درباره هویت او را نیز اطلاعاتی منتشر نکرد. او این اقدام طالبان را خسارت سنگین دیگری برای کادر رهبری گروه تروریستی داعش در سال جاری توصیف کرد.

مقامات آمریکایی تأیید کردند که ایالات متحده در حمله‌ای که منجر به کشته شدن این سرکرده داعش شد، نداشته است. طالبان نیز تا کنون به صورت رسمی کشتن این سرکرده داعش را اعلام نکرده است.

این خبر در حالی است که چهار مقام ارشد آمریکایی گفته بودند که تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا در اوایل آوریل دریافته‌اند که مغز متفکر این حمله در عملیات طالبان در افغانستان کشته شده است. این مقامات گفتند که مشخص نیست که آیا او به طور خاص مورد هدف طالبان قرار گرفته یا در یکی از حملات فزاینده بین طالبان و جنگجویان داعش کشته شده است.

هلاکت این سرکرده داعش همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان، اسناد افشا شده پنتاگون را که نشان می‌دهد افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی به میدانی برای هماهنگی اعضای گروه تروریستی داعش تبدیل شده است، ادعای کذب و بخشی از کمپین تبلیغاتی علیه افغانستان توصیف کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس