بهتاش فریبا

پیشکسوت استقلال گفت: به گفته فوتبال برتر که خود برنامه حول یک گروه پرسپولیسی می‌چرخد و حتی کارشناسان این برنامه کانالیزه هستند، استقلال در این فصل آسیب زیادی از داوری خورده است.

سرویس ورزش مشرق _ روز یکشنبه ۳ اردیبهشت دو تیم محبوب پایتخت در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر برای صدمین بار مقابل هم قرار گرفتند. در این دیدار سرخ‌پوشان موفق شدند با تک گل عیسی آل‌کثیر فاتح دربی شوند و پس از نتیجه نگرفتن سپاهان در این هفته صدرنشین لیگ شوند، تا راه ساده‌تری نسبت به دو رقیب خود برای قهرمانی داشته باشند. استقلال هم با باخت در این مسابقه امیدهای خود را برای فتح جام کمتر می بیند.

بهتاش فریبا، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با مشرق در خصوص این دیدار گفت: بازی از لحاظ فنی بازی بدی نبود. دربی تقریبا سرعت لازم را داشت و کمی هم کار های تاکتیکی و تغییر سیستم دیده شد. شوت‌هایی به سمت دروازه‌ها روانه شد ولی بیشتر آنها در چارچوب نبودند. تعویض‌های هر دو مربی کاملا در جهت بازی و مخالف هم‌دیگر بود. تعویض‌های استقلال بیشتر تهاجمی بود، در حالی که تعویض‌های پرسپولیس دفاعی بود. من قبل بازی هم مصاحبه‌ای کردم و گفتم که این بازی یک یا دو موقعیت بیشتر نخواهد داشت و هر تیمی که بهتر بتواند از این فرصت‌ها استفاده کند، برنده بازی خواهد شد. اگر به بازی‌های دیگر این دو تیم توجه کنیم، برای هر تیم حداقل پنج یا شش موقعیت به وجود می‌آید ولی در این بازی دیدیم که برای پرسپولیس یک موقعیت و برای استقلال دو موقعیت به وجود آمد که پرسپولیس از موقعیت خود به خوبی استفاده کرد. البته نباید فراموش کنیم که دربی بازی بزرگ و حساسی است و همین حساسیت به بازیکنان فشار می‌آورد. به همین دلیل بازیکنان دچار اشتباه می‌شوند.

استقلال در این فصل بیشترین ضرر داوری را دیده است/ نگرانی زیادی از نبودن یامگا ندارم

وی درباره حواشی‌های به وجود آمده در دربی اظهار داشت: به گفته فوتبال برتر که خود برنامه حول یک گروه پرسپولیسی می‌چرخد! و حتی کارشناسان این برنامه کانالیزه هستند، استقلال در این فصل آسیب زیادی از داوری خورده است. وقتی فوتبال برتر این موضوع را تایید می‌کند، یعنی ضررهای داوری وارد شده به استقلال دو برابر چیزی است که آنها اعلام می‌کنند. همه تیم‌ها درگیر اشتباهات داوری شده‌اند ولی ضرری که به استقلال در این فصل رسیده بیشتر از همه‌ی تیم‌ها بوده است. مشابه همین پنالتی که برای استقلال در دربی گرفته نشد، بارها و بارها، چه در لیگ خودمان و چه در لیگ‌های معتبر اروپایی پنالتی گرفته‌اند. بیشتر کارشناسان داوری هم گفتند که در آن صحنه پنالتی رخ داده است. به هر حال هر چه که بوده تمام شده و ما باید به فکر بازی‌های آینده باشیم.

استقلال در این فصل بیشترین ضرر داوری را دیده است/ نگرانی زیادی از نبودن یامگا ندارم

پیشکسوت استقلال درباره رفتار ساپینتو با داوران پس از بازی افزود: من متوجه نشدم که آقای ساپینتو به داوران چه چیزی گفته است. ولی در هر صورت فشار روی مربیان بالا است و این فشار روی رفتار مربیان تاثیر گذار است. اگر آقای ساپینتو حرف بدی زدند کار اشتباهی کردند ولی اگر ایشان فقط اعتراض کردند، این حق تمام مربیان است و الان همه مربیان به داوران معترضند.

استقلال در این فصل بیشترین ضرر داوری را دیده است/ نگرانی زیادی از نبودن یامگا ندارم

فریبا در مورد شانس قهرمانی استقلال در این فصل عنوان کرد: ما منتظر دو اتفاق هستیم. در وهله اول سپاهان امتیاز از دست بدهد و پس از آنها پرسپولیس بلغزد. در این شرایط شاگردان ساپینتو با پیروزی در سه دیدار باقی مانده می‌توانند به قهرمانی امیدوار باشند. استقلال سه بازی سخت پیش رو دارد. مربی مس رفسنجان در قامت مربی‌گری آگاه است و شناخت کاملی نسبت به همه تیم‌ها دارد، در نتیجه بازی دشوار استقلال با مس رفسنجان است. البته این اتفاقات دور از انتظار نیست. ما در مقطعی از فصل هشت امتیاز با صدر جدول فاصله داشتیم، ولی توانستیم امتیازات را جبران کنیم و خودمان را برسانیم. بنابراین امید زیادی وجود دارد تا استقلال باز هم قهرمان شود.

بازیکن اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مصدومیت کوین یامگا دردسرساز است، خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم یامگا ادامه فصل را از دست داد. ناحیه همسترینگ بسیار حساس است و بازیکنانی که از این ناحیه مصدوم می‌شوند، حداقل یک ماه نمی‌توانند بازی کنند. با این وجود استقلال نگرانی از این بابت ندارد. ما در آن سمت حردانی را داریم که می‌تواند به تیم کمک کند. حردانی بازیکن خوبی است و در دربی هم از زمان حضورش در زمین بسیار خوب بازی کرد و حیف است که او در همه بازی‌ها حضور ندارد. شرایط استقلال طوری شده است که اگر یک خط یامگا را بالاتر رود، یا محبی و یا قائدی نباید بازی کند، پس طبیعی است که یامگا عقب‌تر بازی کند و همین موضوع باعث می‌شود که صالح حردانی که بازیکن بسیار خوبی است نیمکت نشین شود. من نگرانی زیادی از نبودن یامگا ندارم. تنها نگرانیم برای این است که حردانی هم مصدوم یا محروم شود، که در این صورت باید از میرزایی در آن پست استفاده کرد.

استقلال در این فصل بیشترین ضرر داوری را دیده است/ نگرانی زیادی از نبودن یامگا ندارم

فریبا درباره بازی‌ شنبه استقلال در جام حذفی اضافه کرد: جام حذفی، جام شگفتی‌ها است. در این دیدار ما باید به مصاف پارس جنوبی جم برویم. همیشه بازی با تیم‌های بوشهری کار سختی است. استقلال در سال ۹۰ هم در فینال با شاهین بوشهر بازی کرد و پس از تساوی در ضربات پنالتی موفق شد تا قهرمان جام حذفی شود. به هر حال جام حذفی سخت است و اگر استقلال بخواهد در این بازی ساده انگاری کند، خبرهای خوبی در انتظار هواداران نخواهد بود. بوشهری‌های همیشه نشان دادند که جلوی استقلال خوب بازی کردند. در صورت صعود استقلال و پرسپولیس، امیدوارم این دو تیم یک بار دیگر باهم بازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وحید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 5
    داور دو پنالتی برای پرسپولیس نگرفت. لوکادیا رفت. پرسپولیس مهاجم ندارد. ضرر برای استقلال؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 4
    فصل قبل که کلا با کمک داور بازی‌ها رو می بردید چرا اعتراض نمی کنید
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    موضوع استقلال یا سپاهان و .‌‌... موضوع جریان کثیفیست که میخواهد یحیی مخالف نظام را قهرمان و استوره نشان دهد
  • بشار IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    امسال سال خونه شیشتقلال سرنگونه
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 2
    هر سال که پرسپولیس قهرمان شده فقط به علت جانبداری شخص وزیر وقت و داوران محترم بوده که بازی‌ها را ه نفع گرفتند امسال هم می خواهند اینکار را انجام بدهند ولی تمام تیم ها فهمیدند و از الان جلوش وایستادن. آقا بگید تیم اول پرسپولیس بقیه برای دوم و سومی رقابت کنند.
  • محمود IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 1
    آقای فریبا خودت هم میدونی که حرفات همه اش از روی احساس و طرفداری از تیم استقلال هست. میگم عیسی بیاد
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    البته استقلال بزرگ‌ترین خسارت‌ها را هم به بودجه خود زده و از جیب ملت جبران ضمن اینکه سپاهان همین ادعا را دارد ،تراکتور هم همین را میکوید ،پرسپولیس هم مرتب پس کلا بهتر است بحای نود دقیقه دویدن و دستمزدهای میلیاردی دادن ،اول هر فصل با شیر یا خط برنده بازیها مشخص شود و توپ بازها بروند دنبال آموزش و تربیت پیدا کردن تا امثال کریمی و دایی و قائدی و فردوسی پور بوجود نیایند
  • Samira IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    من استقلالی هستم. دیدن فوتبال ایران حرام است. فوتبال مهم نیست. حق کارگر مهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس