ناکامی پرسپولیس

پرسپولیس فصل ۹۳_۹۲ علی رغم کسب پیروزی در دیدار پایانی برابر استقلال اهواز، به دلیل برد ۱-۰ فولاد با تک گل مهرداد جماعتی برابر گسترش فولاد، قهرمانی لیگ سیزدهم به فولاد خوزستان رسید.

سرویس ورزشی مشرق _ فصل فوتبالی ۹۲_۹۱ برای تیم پرسپولیس بسیار پر فراز و نشیب بود؛ حضور پر رنگ این باشگاه در فصل نقل و انتقالات در دوره مدیریت رویانیان و خرید ستاره‌های بزرگ آن زمان نظیر کریم انصاری فرد، سید جلال حسینی، محسن بنگر، رضا حقیقی و ... همراه با استخدام مانوئل ژوزه به عنوان سرمربی انتظار هواداران این تیم برای قهرمانی پس از چندین سال ناکامی را دوچندان کرده بود؛ پرسپولیس ترکیبی پرستاره اما ناموزون داشت و حواشی متعدد نیز مانع از کسب نتایج مطلوب شد تا در پایان نیم فصل اول مانوئل ژوزه اخراج شده و یحیی گل محمدی نخستین بار هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

پرسپولیس با هدایت گل محمدی جان تازه ای گرفت و با کسب نتایج قابل قبول در نیم فصل دوم توانست خود را از انتها، به نیمه بالای جدول برساند؛ در جام حذفی نیز این تیم خود را به فینال رسانده و در شرف کسب قهرمانی و سهمیه ورود به لیگ قهرمانان آسیا بود اما ضعف نیلسون کوریا در بازی‌های بزرگ، خوردن ۲ گل مبتدیانه و البته عدم مهارت همیشگی در ضربات پنالتی موجب ناکامی پرسپولیس شد؛ حواشی رخ داده مابین گل محمدی و مهدی مهدوی کیا که در پایان دیدار با سپاهان در جام حذفی خداحافظی تلخی از فوتبال داشت به ناکامی در کسب جام حذفی اضافه شد تا مدیریت باشگاه اقدام به برکناری گل محمدی و سپردن سکان هدایت پرسپولیس به علی دایی کند.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


دایی برای برطرف کردن ضعف‌های ترکیب و ساختن یک تیم مدعی دست به خرید ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه نظیر صادقیان، خلعتبری، مسلمان (نیم فصل دوم)، سیدصالحی و عالیشاه زد؛ پرسپولیس به معنای واقعی کلمه تیمی کهکشانی را روانه لیگ سیزدهم کرده بود و شاید تنها نقطه ضعف این تیم بروز اختلاف میان دایی و کریم انصاری فرد بر سر حضور به موقع در تمرینات تیم بود که منجر به اخراج وی در پیش فصل شد.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


پرسپولیس علی رغم روند پرنوسان و ماجرای باخت پرحاشیه ۲-۰ برابر سپاهان در دیداری که علی دایی تیم داوری محسن قهرمانی را به "غش کردن" به سمت حریف متهم کرده بود در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل شد.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


روند خوب پرسپولیس در نیم فصل دوم نیز ادامه داشت و همه چیز تا هفته ۲۲ و پیش از دیدار حساس با فولاد در اهواز خوب پیش می رفت و تیم علی دایی صدرنشین جدول بود؛ اما گل مشکوک به خطای هند آرش افشین در دقیقه ۸۹ آن بازی و شکست پرسپولیس آغاز روند سقوط آزاد این تیم بود؛ پس از دیدار با فولاد، پرسپولیس نتوانست در دربی برابر استقلال پیروز شود و هفته پس از آن نیز در تبریز مغلوب گسترش فولاد شد تا از صدر به رتبه پنجم جدول سقوط کند؛ دیگر کمتر هواداری امیدی به کسب قهرمانی در لیگ داشت ضمن اینکه در جام حذفی نیز برابر رقیب اصلی خود یعنی فولاد خوزستان در ضربات پنالتی مغلوب و حذف شده بودند.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


پرسپولیس اما بازگشت رویایی داشت و پس از پیروزی ۲-۰ برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی و کسب ۲ پیروزی دیگر برابر صبای قم و داماش گیلان در دو هفته مانده به پایان لیگ در رتبه دوم قرار داشت و با توجه به بازی دشوار فولاد برابر استقلال انتظار می رفت پرسپولیس که بازی در ظاهر ساده ای برابر راه آهن در ورزشگاه آزادی داشت شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد.

مطابق انتظار کار فولاد برابر استقلال در ورزشگاه الغدیر اهواز گره خورد و در نهایت این تیم بازی را ۱-۰ واگذار کرد؛ ۴۰ هزار هوادار پرسپولیسی در ورزشگاه آزادی و میلیون‌ها طرفدار این تیم در سایر نقاط کشور حالا رویای دست نیافتنی چند هفته پیش خود را کاملا در دسترس می‌دیدند؛ پرسپولیس علی رغم دریافت یک گل از راه آهن که توسط علی علیپور بازیکن جوان آن زمان و ستاره سالهای آینده خودشان به ثمر رسید با ۲ گل عباس زاده و عالیشاه از حریف پیش افتاد و در صورت کسب پیروزی با توجه به اینکه دیدار هفته پایانی برابر استقلال اهواز رتبه آخری جدول انجام می‌شد تقریبا قهرمانی خود را مسجل کرده بود.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

اما غرور بیجای بازیکنان در نیم ساعت پایانی دیدار با راه آهن، از دست دادن چندین موقعیت گلزنی توسط امید عالیشاه و محمد عباس زاده و در نهایت دریافت گل تساوی از راه آهن در دقیقه ۸۹ رویای هواداران پرسپولیس و علی دایی را به کابوسی باور نکردنی تبدیل کرد.

در شرایطی که سرنوشت قهرمانی کاملا در دست خود پرسپولیس بود (مشابه با شرایط فعلی ۳ دیدار نهایی فصل جاری) غرور و ساده انگاری در این مسیر منجر به سقوط تیم شد؛ پرسپولیس فصل ۹۲-۹۳ علی رغم کسب پیروزی در دیدار پایانی برابر استقلال اهواز، به دلیل برد ۱-۰ فولاد با تک گل مهرداد جماعتی برابر گسترش فولاد، قهرمانی لیگ سیزدهم را به فولاد خوزستان واگذار کرد؛ قهرمانی که با موضوع کارت های پایان خدمت جعلی تعداد زیادی از بازیکنان این تیم و همچنین بحث کسر یک امتیاز از پرسپولیس به دلیل مسائل انضباطی و توهین تماشاگران بسیار جنجالی شده بود.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


اما امروز و در شرایطی که پرسپولیس با برد شیرین در دربی شماره ۱۰۰ و همچنین تساوی سپاهان برابر ملوان در صدر جدول قرار دارد باز هم همان جمله آشنا و قدیمی بر سر زبان‌ها می چرخد "همه چیز در دست خودمان است".

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟


اگرچه روی کاغذ و بر اساس منطق ریاضیاتی همه چیز در دست آنهاست و پرسپولیس با کسب ۳ برد در ۳ دیدار آینده بدون توجه به نتایج دو رقیب دیگر یعنی سپاهان و استقلال قهرمان خواهد شد، اما بد نیست بازیکنان فعلی پرسپولیس که از جمع آنها امید عالیشاه نیز سابقه حضور در تراژدی رخ داده در پایان لیگ سیزدهم را دارد با مروری بر حوادث رخ داده در انتهای آن فصل خود را از نظر ذهنی برای هر اتفاق غیر قابل پیش بینی آماده کرده و بدانند در فوتبالی که پرسپولیس مغلوب هواداری شد که ۶ گل از استقلال دریافت کرد، یا سپاهان برابر ملوانی متوقف شد که متحمل شکست‌های سنگین برابر پرسپولیس و استقلال شده بود امکان وقوع هر اتفاق مشابه دیگری در سه دیدار پایانی برابر پیکان، گل گهر و نساجی نیز وجود خواهد داشت.

آیا کابوس سال ۹۳ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 15
    انشالله که تکرار می شود تا حق به حقدار برسد
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      5 0
      به دعای گربه کوره بارون نمیاد بدبخت عقده ای
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 3
    در فوتبالی که پرسپولیس مغلوب هواداری می‌شود که ۶ گل از استقلال دریافت کرده بود در فوتبالی که پرسپولیس مغلوب هواداری شد که بعدا با تبانی ۶ گل از استقلال دریافت کرد بر عکس نوشتین معلوم شد که تبانی بوده
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 1
      از بازی نساجی و پاس گلهای حقیقی هم بگین
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 3
    پرسپولیس کیلو چند؟؟ استقلال کیلو چند؟؟ فوتبال مضحک و مسخره
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 0
      احسنت حیف پول بیت المال که می توانست خرج عمران و آبادانی ایران شود اما به جیب یک مشت اراذل و اوباش می رود
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 0
      وزیرشون دیروز گفت کیلویی چند دیگه زر زر های وریا غفوری یادتونه ؟ حالا کجاست بگه با 70 تا ادم از کیسه ملت میرفتن نهار میخوردن پرسی چند میلیون بعد از ان هم اروق حمایت از مردم میزدند در حالی که محرومین و مستضعفین که ماه به ماه رنگ گوشت قرمز نمیبینند پای کار انقلابند
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 1
      خجالت بکش مشرق نظرات مردم را منتشر کن بیعدالتی همیشه از طرف همه تحمل نمیشود
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 7
    بحث فنی در مورد پرسپولیس و قهرمانی با توجه به حمایت های پیدا و پنهان شیتیل بگیران پس پرده و زد و بند های باند دلال یحیی مضحک و غیرمنطقی ست باید دوم شدن تیمها را به بحث گذاشت که با توجه به بازیهایشان سپاهان در شرایط بهتری نسبت به استقلال است
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    مشگلی نبست همان بازی و بازی گه با تفاضل گل استقلال خوزستان قهرمان شد. درعوض سال اول لیگ برتر و دوره هفتم در برابر سپاهان تلافی آن دو ناکامی درشد. پس حرص نزن و ایه باس نخوان هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    به امید خدا تا حق به حق دار برسه
  • ناهید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    به گفته کیسه ای ها فوتبال مهم نیست خخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس