کد خبر 1483541
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
اصلاح اساسنامه هیات‌ فوتبال استان‌ها در هیات رئیسه فدراسیون؟

احتمال دارد اساسنامه هیات فوتبال استان‌ها در جلسه هیات رئیسه فدراسیون تغییر کند.

به گزارش مشرق، طهمورث حیدری درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به اساسنامه هیات‌های استانی مصوب اسفند ۱۴۰۱، اظهار داشت: مشخص است ایراداتی به ویژه در بحث مدیریت این اساسنامه وجود دارد. ما هم اکنون آماده هستیم نظرات صاحب‌نظران، اعضای مجمع فدراسیون وروسای محترم هیات‌ها را در این بخش اخذ کنیم اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که اساسنامه هیات‌ها باید از اساسنامه مادر یعنی اساسنامه فدراسیون فوتبال تبعیت کند.

وی افزود: متاسفانه در اساسنامه قبلی هیات‌ها تعریف درست، مشخص و شفافی در بحث سوابق مدیریت نداشت و هرکس در این بخش استنباط خودش را در تعریف مدیریت اعمال میکرد. به همین دلیل اساسنامه قبلی ایراداتی داشت و ما هم حساس شدیم تا تعریفی از مدیریت داشته باشیم. البته با وجود تغییرات صورت گرفته همچنان ایرادهایی وجود دارد،که پیگیر اصلاح آن هستیم.

مسئول کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال تاکید کرد: روی هم رفته و در کل سوابق مدیریت ورزشی را مطابق ضمیمه یک اساسنامه فدراسیون فوتبال اعمال خواهیم کرد. اکنون نیز در حال جمع‌بندی هستیم. از کمیته های مربوطه فدراسیون به اتفاق برخی اعضای مجمع نیز نظرات مختلفی گرفته شد که پس از کارشناسی لازم در اساسنامه گنجانده شد. اکنون هم راه باز است و می‌توانیم پیشنهادات مطروحه را به دبیر کل فدراسیون ارائه بدهیم تا در دستور کار هیات رئیسه قرار گرفته و اصلاحات صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

عجایب آیین‌نامه هیات‌های استانی فوتبال +سند

حیدری تاکید کرد: اکنون در حال انجام دادن این مهم هستیم. نامه‌ای را تنظیم کرده‌ام و مهدی تاج نیز موافق رفع اشکالات موجود در اساسنامه هیات‌ها است‌. همین موضوع کفایت می‌کند تغییرات در دستور کار هیات رئیسه قرار بگیرد و اگر اشکالی در سوابق مدیریتی و سایر بخش‌های اساسنامه وجود دارد، اصلاح شود.

وی با اشاره به بعضی سوابق مدیریتی یک نامزد برای تصدی ریاست هیات فوتبال استان‌ها، عنوان کرد: عضو هیات رئیسه یک فدراسیون ورزشی، هیات مدیره یک باشگاه، هیات ورزشی استانی، کمیته ملی المپیک یا عضو کمیته یک فدراسیون جهانی، مدیریت ارشد در بخش اداری یک فدراسیون، باشگاه یا هیات ورزشی استانی، کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش جزئی از سوابق مورد نیاز هستند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود: همچنین مواردی مثل حداقل ۴ فصل بازی در لیگ حرفه‌ای مردان یا زنان، لیگ فوتسال یا بازی در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و زنان، ۴ فصل مربیگری در لیگ حرفه‌ای مردان و زنان یا لیگ فوتسال، فوتبال ساحلی، مربیگری در تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی زنان و مردان، قضاوت در ۴ فصل لیگ حرفه‌ای، فوتسال مردان و زنان، ۴ فصل حضور در لیست داوران بین‌المللی، معادل ۴ سال سابقه مدیریت ورزشی محسوب می شوند. همه این موارد بخشی از سوابق مدیریتی است که در ضمیمه یک اساسنامه فدراسیون نیز ذکر شده است.

حیدری افزود: برخی اعتقاد دارند در بحث مدیریت در اساسنامه، سخت‌گیری شده است اما ما می گوییم اگر این اتفاق افتاده باشد یا اگر موارد دیگری در اساسنامه ایراد دارد، درصدد هستیم به عنوان نماینده هیات ها و کمیته امور استان‌ها با اخذ نظرات دوستان و همکاران و اعضای کمیته امور استانها، و کمیته های مرتبط از جمله کمیته تدوین و تطبیق مقرارات و مشاور حقوقی اقای تاج اصلاحات را انجام بدهیم.

مطمئنا تشخیص کمیته انتخابات هیات‌ها(کمیته سه نفره) در توان مدیریتی فردی را که دارای بعضی از عنوانهای مدیرتی ذکر شده در ضمیمه اساسنامه را دارا باشند، مورد تایید قرار خواهند داد.

وی در پایان اشاره کرد موارد در دستور کار جلسه هیات رئیسه،جهت تصمیم گیری اراعه گردیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس