کد خبر 1483494
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
یوفا به دنبال محروم کردن یوونتوس از رقابت‌های اروپایی

اتحادیه فوتبال اروپا برای محروم‌کردن بانوی پیر فوتبال ایتالیا از رقابت‌های اروپایی آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، یوفا در حال آمادگی برای حذف یوونتوس از رقابت‌های فوتبالی اروپا در فصل آینده بر سر پرونده تقلب در ثبت سود حاصل از نقل و انتقالات است.

باشگاه یوونتوس بر سر این پرونده با کسر ۱۵ امتیاز مواجه شد اما هفته گذشته فرجام‌خواهی یوونتوس پذیرفته و رأی اولیه تعلیق شد. این امتیازات نیز به تیم «ماسیمیلیانو آلگری» بازگشت تا آن‌ها به رده سوم جدول سری آ ایتالیا برسند.

روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» خبر داده با وجود موفقیت حقوقی یوونتوس در عرصه داخلی، یوفا اما تحقیقات مستقلی را درباره این پرونده انجام داده و اسناد بی‌شماری را از دفتر دادستانی عمومی تورین دریافت کرده است.

خطر واقعی که یوونتوس را تهدید می‌کند، مربوط به قوانین «بازی جوانمردانه مالی» می‌شود. بانوی پیر در سپتامبر ۲۰۲۲ به دلیل نقض قوانین یوفا در این زمینه، ۳.۵ میلیون یورو جریمه شد و آن‌ها توافقاتی را امضا کردند تا از جریمه ۱۹.۵ میلیون یورویی بیشتر فرار کنند.

این توافقنامه‌ها بر ساسا تازمانه‌های ارائه‌شدن توسط یوونتوس بوده است و این همان اسنادی است که در مرکز تحقیقاتِ دادستانی تورین و فدارسیون فوتبال ایتالیاست.

در صورتی که یوونتوس به رقابت‌های اروپایی راه پیدا نکند، این پرونده تا فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به تعویق خواهد افتاد اما در صورت صعود این تیم به رقابت‌های باشگاهی اروپا در فصل آینده که احتمال آن بسیار زیاد است، یوفا اقدام خواهد کرد و احتمالاً بانوی پیر را از شرکت در لیگ قهرمانان اروپا محروم خواهد کرد.

روزنامه «ریپوبلیکا» هم پیشتر خبر داده بود در پی رسوایی‌های اخیر در باشگاه یوونتوس، این تیم در خطر محرومیت یک‌ساله از شرکت در رقابت‌های اروپایی قرار دارد.

پرونده‌های مفتوح علیه یوونتوس شامل توافقات مخفیانه درباره پرداخت دستمزدهای بازیکنان و همچنین تقلب در اعلام سود حاصل از خرید و فروش بازیکن بوده است که یکی از آن‌ها فعلا با موفقیت این باشگاه به سرانجام نسبی رسیده است.

یک وکیل ایتالیایی هم پیشتر گفته بود یوونتوس در پرونده پنهان‌کاری در پرداخت دستمزد بازیکنان و انتشار بیانیه‌های گمراه‌کننده ممکن است به دسته دوم فوتبال ایتالیا سقوط کنند.

یوونتوس در این پرونده متهم است که به‌رغم اعلام خود مبنی بر اینکه بازیکنان به دلیل زیان باشگاه در دوران شیوع کرونا از دریافت چهار ماه حقوق خود صرف‌نظر کرده‌اند، اما به صورت محرمانه سه ماه به آن‌ها حقوق پرداخت کرده اما این موضوع را در ترازنامه نیاورده و به فدراسیون فوتبال ایتالیا نیز اطلاع‌رسانی نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس