خلجی: تخفیف صنفی مرتکبان اغتشاشات از وندالیسم ناشی از احساس بی‌‌آیندگی جلوگیری کرد

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نوشت: ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیت‌های مرتکبان اغتشاشات اخیر که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد، از وندالیسم ناشی از احساس بی‌آیندگی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، سپهر خلجی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت پس از ابلاغیه رئیس‌جمهور برای بخشودگی یا تخفیف اداری و صنفی مرتکبان اعمال منافی قانون در اغتشاشات، در یادداشتی نوشت:

«فرمان مهم رهبر انقلاب مبنی بر عفو گسترده قضایی محکومان و متهمان اغتشاشات در دهه فجر، اقدامی کم‌نظیر در بدل زدن به هدف اصلی دشمن از پروژه آشوب یعنی تولید نفرت و شکاف اجتماعی و صیانت از آینده افرادی بود که به علت غفلت و هیجان ناشی از پروپاگاندای بی‌نظیر معاندان، گرفتار پرونده، احکام کیفری و سوء‌سابقه شده بودند.

آن عفو پدرانه و آغوش باز کردن نظام برای جوان نادم، محاسبه دشمن یعنی درگیر کردن کشور در چرخه‌های نفرت و آشوب برخاسته از احساس جوانی که پل‌های پشت سر خود را از دست رفته می‌دید، به هم زد و برای بازگشت افرادی که دست در خون و حق‌الناس نداشتند‏ و عامل سرویس‌های جاسوسی نیز نبودند، پل بازگشت ساخت.

پس از عفو قضایی، رئیس‌جمهور در راهپیمایی ۲۲بهمن خبر داد که دولت برنامه‌ای برای امتداد آن رویکرد حکیمانه رهبری در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی دارد تا افرادی هم که به علت ارتکاب خلاف در اغتشاشات دچار محدودیت‌های اداری و صنفی شده‌اند، بتوانند با تعهد به قانون، مشمول بخشودگی یا تخفیف قرار بگیرند و به کار و فعالیت خود بازگردند.

ابلاغ روز پنجشنبه رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه که حاصل بررسی‌های مفصل در شورای‌عالی امنیت ملی است، در واقع پل ساختن برای بازگشت و فاز دوم بدل زدن به پروژه جامعه‌ستیزانه دشمن‏ و جلوگیری از وندالیسم ناشی از احساس بی‌آیندگی است.

کلیدواژه مهم ‎بچه‌های خودمان که رهبر انقلاب در زمان اغتشاشات برای جوانانی که بر اثر غفلت به پروژه دشمن پهلو داده بودند، ترم معنادار و الهام‌بخشی برای نقطه عزیمت بازسازی اجتماعی بود.»

پس از عفو تعداد زیادی از محکومان و متهمان اغتشاشات سال گذشته با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه فجر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به دبیرخانه این شورا مأموریت داد که با تعیین چارچوب‌های مشخص، زمینه بخشودگی و یا اعمال تخفیف در قبال کسانی که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده‌اند و اکنون از اقدامات خود ابراز ندامت دارند و حاضر هستند به موازین قانونی متعهد شوند،‌ فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هموطن GB ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    2 0
    دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: ... وندالیسم....، جناب دبیر، میشه لطفا فارسی حرف بزنید تا مردمی که هنوز به سطح سواد و هنر غرب زدگی، غرب پرستی و غرب گدایی نرسیده اند هم متوجه بشوند. میخواهید اصلا زبان رسمی کشور را انگلیسی کنید. تعارف نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس