کد خبر 1482001
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
اعلام جنگ لالیگا به داوران اسپانیا: دستمزدتان بالا است!

رسانه‌های اسپانیایی مدعی هستند لالیگا در حال مذاکره با داوران این لیگ است و قصد دارد آنها را راضی کند تا با کاهش ۴۰ درصدی دستمزدشان موافقت کنند.

به گزارش مشرق، تنش بین باشگاه‌های فوتبال اسپانیا و لالیگا و داوران این کشور ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

چند رسانه اسپانیایی مثل ال‌چیرینگیتو و اسپورت امروز مدعی شدند که باشگاه‌های حاضر در لالیگا معتقدند دستمزد داوران در لیگ فوتبال این کشور بالا است و آنها به اندازه دستمزدی که می‌گیرند خدمات باکیفیت ارائه نمی‌دهند. در نتیجه لالیگا مذاکراتی را با داوران اسپانیایی آغاز کرده تا آنها را راضی کند از فصل آینده با کاهش ۴۰ درصدی دستمزدشان موافقت کنند.

در حال حاضر سیستم استفاده از داورها در لالیگا به این شکل است که ابتدا فدراسیون فوتبال اسپانیا داوران را بر اساس یک سیستم امتیازبندی طبقه‌بندی کرده و در نهایت یک داور را به عنوان داور در سطح لالیگا معرفی می‌کند. در قدم بعدی لالیگا به نمایندگی از باشگاه‌های این لیگ با داوران قرارداد امضا می‌کند تا از خدمات آنها بهره‌مند شود.

به طور متوسط یک داور لالیگایی هر ماه چیزی حدود ۱۲.۵ هزار یورو دستمزد می‌گیرد. پاداش‌هایی که بر اساس بازی‌های یک داور اهدا می‌شود می‌تواند دستمزد او را به بیش از دو برابر این مقدار برساند. ال‌پریودیکو می‌گوید اگر یک داور در طول فصل ۲۰ مسابقه را در لالیگا قضاوت کند و در ۲۰ بازی هم مسئولیت اتاق VAR را به عهده داشته باشد در پایان سال دستمزدی معادل ۳۰۰هزار یورو دریافت کرده است.

بر اساس گزارشهای جدید لالیگا قصد دارد این مبلغ را از ۳۰۰هزار یورو به ۱۸۰هزار یورو در سال کاهش دهد. حتی اگر این کاهش دستمزد انجام شود داوران اسپانیایی همچنان دستمزد بیشتری نسبت به همکاران‌شان در لیگ برتر انگلیس دریافت خواهند کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس