کد خبر 1481855
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۲
 "معرفی انیمه Gate | تقابل واقعیت و افسانه"

انیمه گیت یکی از آثار نه چندان شناخته شده ولی جذابی می‌باشد که روایت‌گر تقابل دو دنیای کاملاً متفاوت می‌باشد

به گزارش مشرق، تصویر کنید که در خانه خود نشسته و مشغول تماشای تلویزیون هستید. به ناگاه صدایی هولناک را شنیده و شاهد باز شدن دروازه‌ای عظیم و عجب و غریب وسط شهر خود می‌باشید. دروازه‌ای که سیل عظیم موجوداتی ماورایی و افسانه‌ای را در پی داشته و هر چیزی که در کتاب‌ها و افسانه‌ها خواندید را مقابل چشمان خود مشاهده می‌کنید که در حال نابودی شهر شما خواهند بود.

ایده جهان‌های موازی و باز شدن دروازه‌ای بین آن‌ها تا حد بسیار زیادی در فیلم و سریال‌های هالیوودی به کار گرفته شده و در دنیای انیمه نیز چنین مسئله‌ای را به طریق مختلف تاکنون مشاهده کرده‌ایم. با این حال بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ مانگایی خلق شد که یک دهه بعد زمینه‌ساز ساخت انیمه‌ای گشت که شاید به اندازه باقی آثار ایسکای محبوب و شناخته شده نباشد اما قطعاً روایت آن به حدی جذاب است که می‌تواند مخاطب را به وجد بیاورد.

مجموعه‌ای کوتاه تحت عنوان Gate که در معرفی انیمه این هفته قصد داریم تا آن را به شما معرفی نماییم. اثری که تماشای آن می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 "معرفی انیمه Gate | تقابل واقعیت و افسانه"

  • نام انیمه: Gate
  • نام انیمه به فارسی: دروازه
  • ژانر: ایسکای و فانتزی
  • سال پخش: ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶
  • خالق مانگا: تاکومی یانای
  • کارگردان: تاکاهیکو کیوگوکو و ریو آندو
  • نویسنده انیمه: تاتسوهیکو اوراهاتا
  • تعداد فصل و قسمت: ۲ فصل و ۲۴ قسمت

پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، ارتش آن‌ها منحل و نیرویی تحت عنوان “نیروهای دفاع‌ازخود ژاپن” مسئولیت برقراری امنیت را در این کشور بر عهده گرفتند. حال در دنیای مدرن امروز شاهد یکی از روزهای عادی توکیو هستیم. جایی که مردم این شهر مشغول انجام کارهای روزمره خود بوده و هیچکس نمی‌تواند تصور کند که تا چند لحظه دیگر چه آشوبی در مقابل دیدگانشان به وقوع خواهد پیوست.

در حین زندگی آرام مردم شهر توکیو ناگهان دروازه‌ای از دنیایی موازی باز شده و ارتشی عظیم و مخوف از سربازانی قرون‌ وسطی و موجوداتی ماورایی و افسانه‌ای به سمت خانه‌های این شهر سرازیر شده و رعب و وحشتی بی‌سابقه را ایجاد می‌کنند. با این حال نیروهای دفاع‌ازخود ژاپن سریعاً وارد عمل شده و موفق می‌شوند تا طی نبردی طاقت‌فرسا این سربازان و موجودات را تار و مار کرده و باری دیگر آرامش و امنیت را برای مردم وحشت‌زده ژاپن به ارمغان بیاورند.

 "معرفی انیمه Gate | تقابل واقعیت و افسانه"

با این حال با توجه به این که هر لحظه امکان بازگشت موجوداتی قدرتمندتر از طریق این دروازه وجود دارد، نیروهای دفاع‌ازخود ژاپن گروهی زبده از سربازان خود را برگزیده و آن‌ها را مامور می‌کنند تا از این دروازه گذر کرده و به سوی دیگر آن قدم بگذارند تا از یک سو پرده از راز ارتشی که به توکیو حمله کرده، بردارند و از سوی دیگر نیز پایگاهی را در آن‌جا ایجاد کرده و به مرور کنترل خود را بر آن افزایش دهند.

در حالی که ورود نیروهای دفاع‌ازخود ژاپن به آن سوی این دروازه در تمام جهان به مانند بمبی پر سر و صدا خبرساز شده و کنجکاوی و در عین حال حسادت باقی کشورها را برانگیخته اما نیروهای برگزیده شده به محض ورود به آن سوی دروازه با سرزمینی مواجه می‌شوند که فراتر از انتظارات آن‌ها عمل کرده است. جایی که یک اژدهای عظیم‌الجثه مردم آن را مورد تهدید قرار داده و این سربازان به سبب بهره‌گیری از تسلیحات پیشرفته خود باید به کمک آن‌ها شتافته تا در نهایت برای جنگی بزرگ و هولناک آماده شوند.

 "معرفی انیمه Gate | تقابل واقعیت و افسانه"

با وجود آن که داستان انیمه Gate در ابتدا چندان درگیر کننده و حماسی جلوه نمی‌کند اما به مرور و زمانی که سربازان برگزیده شده بیش از پیش به درون این سرزمین ناشناخته قدم می‌گذارند، با واقعیاتی مواجه می‌شوند که می‌تواند منجر به نابودی هر ۲ سرزمین شده و این مسئله سبب می‌شود تا شاهد شخصیت‌ها و رخدادهایی حماسی و هیجان‌انگیز باشیم.

همچنین با توجه به این که این انیمه تنها از ۲۴ قسمت بهره برده است اما موفق شده تا از تکرار و کلیشه پرهیز کرده و سراسر شاهد سکانس‌های جذاب و شگفت‌انگیزی هستیم که هیچگاه از ریتم نخواهد افتاد. در کنار این مسئله شاهد حضور شخصیت‌هایی هستیم که به طرز مناسبی مورد پرداخت قرار گرفته و هر یک از آن‌ها با روحیات و تصمیمات تاثیرگذار خود، می‌توانند ذهن مخاطب را به چالش بکشند.

 "معرفی انیمه Gate | تقابل واقعیت و افسانه"

با توجه به این که انیمه Gate در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است، در بحث جلوه‌های بصری شاهد تصاویر و سکانس‌های چشم‌نوازی هستیم که در کنار موسیقی جذاب و حماسی، می‌تواند لحظاتی ماندگار و شگفت‌انگیز را برای مخاطب به ارمغان بیاورد. نکته قابل توجه در به تصویر کشیدن ۲ دنیایی است که یکی امروزی و مدرن و دیگری افسانه‌ای و قرون وسطی بوده و این موضوع به مانند ۲ روی سکه‌ای می‌باشد که هر یک حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته و تقابل جذاب و متفاوتی را رقم زده است.

در پایان باید گفت که انیمه Gate شاید که یکی از آثار شاهکار ژانر ایسکای خطاب نگیرد اما قطعاً داستان آن و ایده تقابل ۲ دنیا به حدی جذاب کار شده که به راحتی می‌توانند هر مخاطبی از این مدیوم را به خود جذب نماید. برخلاف اکثر انیمه‌ها که باید چند قسمت به آن فرصت داده تا پتانسیل واقعی‌اش را نمایان سازد، Gate از همان قسمت نخست مخاطب را با وقایعی بزرگ و هیجان‌انگیز روبرو کرده و عملاً فرصت نفس کشیدن به بینندگانش را نمی‌دهد.

اگر که به دنبال تماشای اثری کوتاه ولی جذاب هستید که مملو از موجودات عجیب و غریب و زد و خوردهای شلوغ و حماسی باشد، تماشای Gate می‌تواند تجربه‌ای ناب و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد. اثری کوتاه که نکات مثبت آن باعث خواهد شد تا از برخی از کاستی‌های آن چشم‌پوشی نمایید.

منبع: گیمفا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس