کد خبر 1481595
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
درگیری لفظی حسین وفایی با اسطوره سابقش؛ می‌خواهم دهان «اُ سالیوان» را ببندم

درگیری لفظی شدید حسین وفایی با رونی اُ سالیوان در اخبار اسنوکر جهان حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش مشرق، مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان (Cazoo) ۲۰۲۳ از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در حال برگزاری است و تا یکشنبه ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۲ در سالن کروسیبل ادامه خواهد داشت. حسین وفایی، نماینده کشورمان در بازی اول از این مسابقات به مصاف دینگ جون‌هوی از کشور چین رفت و موفق شد در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ حریف چینی را شکست دهد و راهی دور بعدی مسابقات شود و مقابل رونی اسالیوان قرار گیرد.

اما این رقابت، یک مسابقه ساده‌ نیست و حواشی بسیار عجیبی دارد. این حواشی به چندی پیش برمی‌گردد. با شروع سال جدید طبق رسم هر ساله مصاحبه‌ای با تمام ستارگان این رشته صورت گرفت که در مصاحبه‌ با اسطوره اسنوکر جهان یعنی رونی ا سالیوان از او خواسته شد تا نظر خود را نسبت به حسین وفایی بیان کند. او که تنها ۲ بار با حسین وفایی بازی کرده و از آن ۲ بازی، یک شکست و یک برد حاصل شده است، در جواب این سوال با طعنه اظهار داشت: "وفایی بازیکن خوبی است ولی باید شغلش را تغییر دهد چرا که می‌تواند در حرفه‌های دیگر موفق‌تر باشد."

این مصاحبه آغازگر دعوای شدید با حسین وفایی شد. وفایی نیز به این حرف واکنشی سریع نشان داد و عنوان کرد: "بهتر است رونی به سبک زندگی خودش نگاهی داشته باشد تا متوجه شود چرا بعد از این همه سال هنوز به جوایز رقابت‌های اسنوکر نیاز دارد. من نیازی به جوایز ندارم و مشغول بازی کردن هستم. این سالیوان است که باید از این رشته خداحافظی کند، چرا که در همه این سال‌ها هیچ تلاشی برای گسترش این رشته نکرده است. من هیچ پیشرفتی نمی‌بینم، او ۲۰ سال در این ورزش بوده و برای ما کاری نکرده است. این بزرگترین سوال من است که او برای ما چه کرده؟ من نسل جوان هستم و می‌خواهم ببینم او به ورزش ما چه کمکی انجام داده است."

وی افزود: "او باید برود و فکر کند که چرا مانند یک فوتبالیست جت شخصی یا خانه بزرگتر ندارد. حالا او هنوز برای گرند بازی می‌کند. او می‌خواهد ورزش ما را کوچک کند، خوب، وقت آن است که به او بگوییم بازنشسته شو مرد!"

حالا دوباره به بهانه رویارویی این دو اسنوکرباز، حسین وفایی بار دیگر مصاحبه‌ای تند در این خصوص داشته است. او در گفت‌وگو با یورواسپرت اظهار داشت: من باید طوری بازی کنم تا به مردم خودم را نشان دهم و دهان بعضی‌ها را ببندم. این تازه شروع کار است. بهترینِ من را هنوز ندیده‌اند. اگر بهترین بازی من انجام شود، مطمئن باشید به حریفم آسیب خواهد رسید.

وفایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصد دارد دهان چه کسی را ببندد، مصمم بود و گفت: رونی ا سالیوان.

اسنوکرباز مطرح کشورمان قبلا از اُ سالیوان به عنوان اسطوره خود یاد کرده بود اما اکنون این دیدگاه را اصلاح کرده است. او ر این خصوص اظهار داشت: دیگر نه. من او را دنبال می‌کردم و او اسطوره این ورزش است. هیچ‌کس نمی‌تواند بهتر از او اسنوکر بازی کند. قطعا او یک نابغه است. اما وقتی به سمت شخصی می‌روید، وقتی قهرمان خود را دنبال می‌کنید، می‌خواهید دقیقاً مانند آن باشید. این روی من تأثیر می‌گذاشت، به خانواده‌ام، مردمم بی احترامی می‌کردم. به محض اینکه قهرمانم رو عوض کردم آدم بهتری شدم. یاد گرفتم چطور به مردم احترام بگذارم.

وی افزود: می‌دانم که بسیاری از جوانان ما را دنبال می‌کنند و می‌خواهند شبیه ما شوند. من نمی‌خواهم آنها به خانواده‌شان بی‌احترامی کنند. مثل وقتی که بزرگ می‌شوند از یک کلمه بد یا چیزی شبیه به آن به خانواده یا طرف مقابلشان استفاده می‌کنند. من سعی می کنم نظر بازیکنان را تغییر دهم تا بیشتر به یکدیگر احترام بگذارند. این بازی اسنوکر است نه بوکس.

وفایی عنوان کرد: من قبلاً قهرمان شدم. زیرا وقتی قلب مردم را داشته باشید، مهم نیست که برنده شوید یا ببازید. اگر من برنده یا ببازم هیچ فشاری روی من نیست. اگر سالیوان من را ۱۳-۰ شکست دهد، برایم مهم نیست - او ۴۰ سال است که اینجاست. او چیزی برای اثبات به مردم ندارد. من قبلا خودم را ثابت کرده‌ام. اما چه کسی می‌تواند با مردم بهتر باشد. این در زندگی مهم‌تر است.

مسابقه حسین وفایی با رونی اُ سالیوان انگلیسی روز جمعه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به وقت ایران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس