آمریکا مدعی شد یک سرکرده ارشد داعش را در سوریه هدف گرفته است

نیروهای تروریست آمریکا در منطقه مدعی شدند یک سرکرده ارشد داعش را در حمله بالگردی در شمال غرب سوریه هدف گرفته‌اند و او «احتمالا» کشته شده است.

به گزارش مشرق، در حالیکه منابع خبری از کشته شدن دو عضو یک گروه شبه‌نظامی در شمال سوریه خبر می‌دهند، مقام‌های آمریکایی امروز دوشنبه (۱۷ آوریل) مدعی شدند یک سرکرده ارشد داعش را هدف گرفته‌اند که «احتمالا» کشته شده است.

طبق گفته مقامات آمریکایی فرد کشته شده در حمله بالگردی نیروهای تروریست آمریکایی در شمال غرب سوریه ترور شده است. وبگاه روزنامه العربی الجدید چاپ لندن نیز گزارش کرد که در هلی‌برن نیروهای موسوم به ائتلاف ضد داعش، دو عضو گروه شبه‌نظامی «ارتش ملی سوریه» (از معارضان) نیز کشته شده‌اند.

سرهنگ «جو بوچینو» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: معتقدیم در پی این حمله یک رهبر ارشد داعش در سوریه و طراح عملیات، مسئول طراحی حملات تروریستی در خاورمیانه و اروپا کشته شده است.

وبگاه روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از این مقام آمریکایی گزارش کرد، دو فرد مسلح دیگر در حمله با بالگرد کشته شدند. طبق این گزارش، این حمله کمی بیش از یک هفته بعد از آن انجام شده که نیروهای سنتکام مدعی شدند در حمله با بالگرد «حذیفه الیمنی» تسهیل‌کننده حملات داعش و دو نفر از همدستانش را در شرق سوریه دستگیر کردند.

بوچینو در ادامه گفت: عملیات‌ها علیه داعش برای امنیت و ثبات منطقه مهم است. داعش همچنان برای منطقه و فراتر از آن تهدید است. این گروه قابلیت انجام عملیات در عراق و سوریه با تمایل حمله به فراتر از خاورمیانه را دارد و ایدئولوژی فاسد آن همچنان تهدید است. عملیات‌هایی نظیر این مورد تعهد ما به شکست پایدار داعش را مورد تاکید قرار می‌دهد.

اخیراً «مت گیتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا که لایحه خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را ارائه داده بود، گفت بسیاری از آن‌هایی که آمریکا علیه بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه حمایت مالی می‌کرده، داعشی بودند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً قطعنامه پیشنهادی که دولت این کشور را به خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه در بازه ۱۸۰ روزه ملزم می‌کرد، رد کردند تا همچنان به اشغالگری در شمال و شرق سوریه و همچنین سرقت نفت و منابع طبیعی این کشور ادامه دهند.

این طرح در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا رد شد که پیش از این، وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت سفر غیرقانونی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به شمال شرق این کشور تأکید کرد آمریکا فورا از نقض آشکار و هدفمند حقوق بین‌الملل دست بردارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    توپایگاه اشغال شده بدست خودمتجاوزین به هم چون ازترس مقاومت جرئت ندارن ازپایگاه خارج بشن
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    امریکا خودش سرکردهداعش است
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    امریکا گفت؟؟! شکر خورد، از دهن یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش فقط دروغ درمیاد و لا غیر!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس