امیر قربانی

فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه برگزاری تمرین رژه بالگردی گفت: در رژه بالگردی فردا به مناسبت ۲۹ فروردین (روز ارتش) دستاوردهای جدید ما همچون موشک شفق به نمایش درمی‌آید.

به گزارش مشرق، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش صبح امروز(دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه) در حاشیه برگزاری تمرین رژه بالگردی هوانیروز ارتش با اشاره به آمادگی این یگان و رژه بالگردی گفت: هوانیروز هر ساله همچون سایر نیروها در رژه روز ارتش حاضر شده و رژه بالگردی را به صورت فرمیشن انجام می‌دهد.

وی افزود: این پرواز یک پرواز زیبا اما سخت است که نیاز به دقت، مهارت و هماهنگی بسیار بالا نیاز دارد تا خلبانان بتوانند به خوبی آن را اجرا کنند. خلبانان حاضر در رژه بالگردی با مهارت بالای خود فردا با کمک خدا، قدرت و توان هوانیروز را به نمایش خواهند گذاشت.

امیر قربانی با اشاره به همتاسازی انجام شده در حوزه نیروی انسانی در هوانیروز ارتش گفت: در رژه بالگردی هوانیروز ارتش خلبانان با تجربه و ماهر با ساعت پروازی بالا استفاده شده و در کنار آن از خلبان‌های جوانانی که به تازگی به درجه خلبانی نائل شدند هم استفاده کردیم. البته این خلبان‌ها هم به عنوان کمک خلبان و خلبان در رژه بالگردی حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سایر شهرها، پرش‌ چتربازان و گل‌باران توسط بالگردهای هوانیروز انجام خواهد شد و همچنین، شاهد پروازهای الزامات برای روز ارتش انجام می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش درباره دستاوردهای جدید این یگان عنوان کرد: یکی از دستاوردهای جدید ما، موشک شفق است که با برد ۲۰ کیلومتری قدرت تخریب بالایی دارد و یکی از تجهیزات نصب‌شده بر روی بالگردهای کبرا است و در رژه بالگردی فردا به نمایش درخواهد آمد. دیگر دستاورد هوانیروز ارتش، دوربین‌های دید در شب است که بر روی بالگردهای ما نصب شده و بالگردهای حاضر در رژه فردا نیز به این دوربین‌ها مجهز هستند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های سایر بالگردهای حاضر در رژه بیان کرد: یک بالگرد جنگ الکترونیک مجهز به اخلالگر ارتباطی که به تازگی رونمایی شده بود نیز در رژه فردا حضور خواهد داشت.

امیر قربانی درباره قدرت رزم و آمادگی این یگان تصریح کرد: آمادگی هوانیروز را باید در رزمایش ها و رژه اقتدار بالگردی باید مشاهده کنید که بخش کوچکی از بالگردهای هوانیروز در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: ما در سال ۱۴۰۱، دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه تاکتیک و تکنیک، پرواز در شب و همچنین، پرواز در آب و هوای نامساعد داشتیم و با استفاده از آن‌ها توانستیم پروازهای خوبی انجام دهیم که نشان از آمادگی و توانمندی خلبانان ما برای پروازهای دشوار است.

فرمانده هوانیروز ارتش در پایان با بیان اینکه بالگردهای مجهز هوانیروز ارتش به تجهیزات و تسلیحات روز دنیا از مولفه‌های قدرت و بازدارندگی این یگان هستند، تاکید کرد: امروز هوانیروز ارتش با توجه به مولفه‌های مذکور قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا است و یکی از موثرترین یگان‌ها و بخش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آیلین CH ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 1
    درود بر شما واقعا ارتش پایه و ستون یک کشور است فارغ از هرگونه اختلافات عقیده ای و سیاسی باید قدر دان و سپاسگزار ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی بود خدا قوت دلاوران نام اوران در پناه خدا باشید موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس