کد خبر 1481186
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
داور فحاش محروم می‌شود/ حق ملوان ضایع شد، پنالتی بی‌مورد برای تراکتور

کارشناس داوری فوتبال گفت: داور به هیچ عنوان حق فحاشی ندارد و اگر بازیکنی بتواند اثبات کند داور ناسزا گفته قطعا آن داور محروم خواهد شد.

به گزارش مشرق، نوذر رودنیل در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته بیست و ششم لیگ برتر اظهار داشت: در این هفته از مسابقات در اکثر بازی ها شاهد قضاوت خوب داوران بودیم. مهم ترین اشتباه داوری در مسابقه ملوان انزلی و تراکتور تبریز رخ داد جایی که داور به طور عجیبی برای تراکتور اعلام پنالتی کرد.سید علی اصغر مومنی در کمال تعجب این پنالتی را به سود تراکتور اعلام کرد. این در حالی است که من با ابوالفضلی کمک داور جام جهانی هم بوده در مورد این صحنه صحبت کردم و گفتم تو چطور این پنالتی مردود را به داور اعلام نکردی و او هم به من گفت به داور گفتم مهاجم شیرجه زده و اصلا خطای پنالتی رخ نداده اما مومنی به من گفت که مطمئن است پنالتی بوده است.

بیشتر بخوانید:

پنالتی علیه ملوان موجب طرح سوال از وزیر ورزش شد

وی افزود: در واقع بدترین اشتباه این هفته داوری علیه ملوان و به سود تراکتور رقم خورد و حق ملوان ضایع شد. در بازی مس کرمان و پرسپولیس هم هیچ مشکل خاصی نبود و هر دو پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس درست بود. در بازی استقلال با وجود اینکه آبی پوشان ۶ بر یک هوادار را شکست دادند اما یک پنالتی آشکار استقلال گرفته نشد ولی موعود بنیادی فر داور مسابقه خوش شانس بود که همان توپ در برگشت تبدیل به گل شد و در نهایت هم استقلال برنده بازی بود.

رودنیل در مورد اینکه فرشاد احمدزاده بازیکن سپاهان مدعی شده که داور مسابقه با مس رفسنجان به او گفته برو گمشو، اظهار داشت: بعید می دانم چنین اتفاقی رخ داده باشد. یک ناظر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قضاوت منصوریان آمده بود و داور هم استرس زیادی داشت ولی بعید می دانم به بازیکن چنین حرفی زده باشد. اگر بازیکن بتواند ثابت کند که داور به او ناسزا گفته شک نکنید که داور از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محروم می شود. حتی اگر بتواند با فیلم لب خوانی ادعایش را ثابت کند. داور هم هرگز حق ندارد از الفاظ ناشایست استفاده کند و باید در کمال ادب با بازیکنان صحبت و رفتار کند و حتی داور حق دارد ببه بازیکن بگوید برو! چون در آنصورت ممکن است بازیکن هم به او بگوید خودت برو ! که در این صورت داور به بازیکن کارت زرد خواهد داد ولی دلیل این اخطار را چه می خواهد بنویسد؟!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    بازیکن چطوری ثابت کنه؟ جوک میگی سلطان؟ اگر فیلمش باشه که بقیه باید ارائه بدن. بازیکنم که موبایل نداره همراهش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس