به گزارش سرویس سیاسی مشرق ، نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات ایشان در خصوص شرایط فعلی دنیای اسلام از مهمترین اخبار هفته جاری بود ، همچنین در طی هفته جاری شاهد رخدادهای سیاسی دیگری نیز بودیم که می توان به حضور اصلاح‌طلبان در دفتر خاتمی به مناسبت عیدفطر ، ماجرای نامه وزرای سابق دولت به رهبری ، موافقت رهبری با عفو تعدادی از محکومان ، انتشار ويژه‌نامه‌ نامزدي‌ هاشمی‌ در انتخابات و ابطال دوتصميم نفتي دولت توسط لاريجاني اشاره کرد.


* نماز عید سعید فطر روز یکشنبه 29 مرداد

 نماز عید سعید فطر در روز یکشنبه در حالی برگزار شد، که بسیاری از مردم زودتر از موعد بازگشایی در‌های دانشگاه تهران در ساعت 5:30 صبح در محل برگزاری مراسم بودند تا نماز خود را به امامت رهبر معظم انقلاب بر پا کنند و شادی خود را با سایر نمازگزاران تقسیم کنند.  حضور حماسی مردم در نماز عید فطر امسال به حدی بود که تا ساعت 7:30 جمعیت نمازگزاران تا خیابان وصال تقاطع طالقانی رسیده بود.



در خیابانهای اطراف ایستگاه های صلواتی بر پا شده بود که از مردم با شربت و شیرینی و شیرکاکائو پزیرایی می کردند و هر کس تا آن جا که در توان داشت در شادی و جشن عید خود را سهیم می کرد.

در خیابانها که راه می رفتی از سلام و احوالپرسی مردم تا چهره های خندان آنها نشان از شور و نشاط خاصی بود که در نوع خود جالب و قابل تامل بود ، همه همکاری می کردند و دست به دست هم داده بودند تا نماز را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند.

رهبر معظم انقلاب:
تحولات اخیر در دنیای اسلام عجیب و بی نظیر است و با همین آهنگ ادامه خواهد یافت

در خجسته ترين عيد مؤمنان موحد، ايران سرافراز، لبريز نور معنويت و عطر عبوديت شد و مردم مومن تهران نيز به شكرانه يك ماه روزه داري و عبادت نماز عيد سعيد فطر را با شكوهي به ياد ماندني به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه كردند.

رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر تحولات اخير در دنياي اسلام را عجيب و بي نظير دانستند و افزودند: اين تحولات كه مسير آينده دنياي اسلام را تعيين مي كند، به فضل الهي، با همين آهنگ ادامه خواهد يافت.

ايشان راهپيمايي روز جهاني قدس را جاري شدن خون تازه در رگهاي امت اسلامي خواندند و افزودند: با توجه به تلاش مستمر دشمنان اسلام براي فراموش شدن مسئله فلسطين، راهپيمايي روز قدس، معنايي بسيار عميق يافته است.




رهبر انقلاب در ديدار مسئولان نظام:
دولت ها و ملت های اسلامی مراقب توطئه پنهان سازی مسئله فلسطين باشند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسئولين نظام ، جمعي از قشرهاي مختلف مردم و سفراي كشورهاي اسلامي در تهران، با تأكيد بر لزوم موقعيت شناسي شرايط حساس و سرنوشت ساز كنوني منطقه و هوشياري در قبال توطئه هاي بسيار پيچيده جبهه استكبار، ‌فرمودند : مسئله اصلي دنياي اسلام قدس شريف و موضوع فلسطين مظلوم است كه به بركت بيداري اسلامي برجسته شده است و همه دولتها و ملتهاي اسلامي ونخبگان سياسي و فرهنگي، ‌بايد مراقب توطئه خطرناك پنهان سازي مسئله اصلي مسلمانان و واقعيت سازي هاي دروغين از طريق ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي، باشند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به غفلت سالهاي متمادي ملتها و دولتهاي اسلامي و تسلط قدرتهاي سلطه گر بر سرنوشت آنها و ايجاد غده سرطاني صهيونيستي در قلب دنياي اسلام، افزودند: امروز به بركت بيداري اسلامي و حوادث مهم منطقه، اين پرده غفلت در حال كنار رفتن است كه بايد اين موضوع را مغتنم شمرد.

ايشان با تأكيد بر اينكه موضوع فلسطين و قدس، در قلب حوادث كنوني منطقه قرار دارند، خاطرنشان كردند: اين موضوع اصلي نبايد به فراموشي سپرده و به حاشيه رانده شود زيرا بسياري از مشكلات دنياي اسلام بواسطه وجود رژيم جعلي صهيونيستي است.

در ابتداي اين ديدار احمدي نژاد  ماه رمضان را شرايطي استثنايي براي تمرين عبوديت و اعتلاي انسان در پيشگاه خداوند و وسيله پالايش روح و جان از آلودگي ها و تعلقات، بازگشت به فطرت الهي و كمال انساني و ميدان پرهيز از گناهان خواند.


* عدم حضور سران اصلاح طلبان در روز قدس / حضور اصلاح‌طلبان در دفتر خاتمی به مناسبت عیدفطر

سید محمد خاتمی ميزبان جمعي از وزراي دولتش ، نمايندگان ادوار مجلس، روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي بود. در این میتینگ سیاسی چهره هایی همچون محمود دعايي مدير مسئول روزنامه اطلاعات، هادي خانيكي و محمد رضا ظفرقندی از استاتيد دانشگاه ، محسن مهرعلیزاده، محمد ستاری‌فر و نصرالله جهانگرد از وزراي دولت اصلاحات، رضا امراللهی رئيس اسبق سارمان انرژي اتمي، محمدعلی سبحانی از ديپلمات‌هاي دولت خاتمي، محمدرضا تابش، جلیل سازگارنژاد و علی شکوری‌راد از نمايندگان ادوار مجلس در اين عيد ديدني حضور داشتند.

در دیدار قبلی اصلاح طلبان با سید محمد خاتمی که چندی پیش در ماه مبارک رمضان انجام شد. مباحث مختلفی از جمله پیشنهاد حضور وی در راهپیمایی روز قدس مطرح شده بود که اصلاح طلبان معتقد بودند حضور خاتمی در راهپیمایی روز قدس به معنای کشیدن دیوار میان جریان اصلاحات با جنبش سبزی است که در سال 88 شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند که با گذشت زمان و پیش رو گذاشتن روز قدس شاهد بودیم که هیچ یک از سران اصلاح طلب در این راهپیمایی حضور پیدا نکردند.


* ماجرای نامه وزرای سابق دولت به رهبری

خبر ارسال نامه ای از سوی وزرای سابق دولت به رهبر معظم انقلاب که از سوی محافل رسانه ای نزدیک به دولت منتشر شد این هفته جنجال آفرینی های بسیاری را از آن خود کرد به صورتی که شاهدیم روزنامه دولتی ایران در روزهای اخیر بارها و بارها با مطرح کردن این موضوع ، آن را مربوط به جاه طلبی و شاید کینه ورزی وزرای سابق دانست! روزنامه ایران در شماره روز دوشنبه 23 مرداد در مطلبی با تیتر «نامه پراکنی از جام زهر تا تقلای وزرای معزول» نوشت: منوچهر متکی و مصطفی پورمحمدی دو وزیر سابق محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای به یکی از مقامات عالی رتبه نظام پیشنهاد داده اند با توجه به وضعیت حساس و بحرانی کشور ستادی متشکل از رؤسای قوای سه‌گانه و برخی از عقلای دیگر تشکیل و مدیریت مسائل اجرایی را طی یک سال آینده بر عهده گیرد.

ارگان رسانه ای دولت در گزارش خود همچنین پای چهره های سرشناس نظام را در ایجاد اینگونه نامه نگاری ها به میان کشیده و از جمله به نامه های هاشمی‌رفسنجانی، محسن‌رضایی و محمدرضا باهنر اشاره کرده و مدعی شده است هدف از این نامه نگاری ها اعمال فشار در راستای به کرسی نشاندن یک خواسته غیر‌قانونی است.


* مجلس نهم اصولگرا نیست/ اگر فتنه نبود رئیس جمهور بعدی اصلاح طلب بود

امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و کاندیدای مورد حمایت دو گروه مطرح اصولگرا حرف هایی درباره عمده اصولگرایان داخل مجلس بیان کرده است که چندان خوشایند نیست.  قاضی زاده با مطرح کردن برخی رفتارهای حزبی و قبیله ای در مجلس که بعد از اتمام انتخابات مجلس نهم رخ داد گفت : وقتي رفتار سياسي شخصيت‌هاي سياسي خصوصا افرادي كه طراز اول هستند، نكته برتر اين است كه از ابزاري كه در اختيار دارند استفاده مي‌كنند. يعني آن سيستمي كه آنها مديريت مي‌كنند مورداستفاده حزبي قرار می گیرد. فرصت‌ها را طوري فراهم مي‌كنند كه فقط ياران خود در آن جاي بگيرند و كساني كه با آنها نيستند حذف شوند چون اكثر اين چهره‌هاي سياسي در راس جايي هستند و از آن مكاني كه هستند اين استفاده را مي‌برند براي اينكه قدرت رانت‌شان باعث افزايش لابي‌شان شود چون اگر رانت نباشد نمي‌توانند لابي كنند جمعي را با خود همراه كنند امتياز بدهند و امتياز بگيرند.

* موافقت رهبری با عفو تعدادی از محکومان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت عید سعید فطر با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان محاکم عمومی ، انقلاب ، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور موافقت کردند.

* عباس عبدی: رفتار هاشمی برای‌ما امیدوارکننده است

عباس عبدي این هفته در مصاحبه با دنياي تجارت به معرفی جایگاه هاشمی رفسنجانی پرداخته است و با مطرح کردن برخی ظرفیت های هاشمی در انتخابات آینده گفته است: رفتار هاشمی در سه سال اخير، هر ناظر بي طرف بيروني را اميدوار مي كند كه آقاي هاشمي برخلاف سال هاي 76 تا 88، به جايگاه واقعي و ظرفيت خود آشنايي لازم را پيدا كرده است و مي تواند تاريخي ترين نقش خود را ايفا كند.

وی در ادامه اظهار داشته است که : كساني هستند كه در كنار گود نشسته اند تا شرايطي پيش آيد كه به واسطه آقاي هاشمي وارد ميدان شوند و از اين طريق براي خود جايي باز كنند. به نظرم دوره اين كار گذشته و بايد آقاي هاشمي را براي ايفاي نقش تاريخي كه مي توان ايفا كند همراهي كرد. نقشي كه برجسته تر از هر كار ديگر ايشان در گذشته است.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی اخیرا طرح موسوم به "اجماع ملی" را مطرح کرده است و سید محمد خاتمی در واکنش به این طرح گفته است که مردم به کاندیداهای این طرح که در آن از ولایتی یا حسن روحانی نام می برند رای نخواهند داد.


* سعید حجاریان: با اصولگرایان نقاط مشترک زیادی داریم / انتظارات بالایی نداریم ، اصلا نمی‌خواهیم در انتخابات کاندیدا بشویم!

روزنامه آرمان این هفته به گفت​وگو با سعید حجاریان نشست . حجاریان در این گفت و گو با تاکید بر زنده بودن اصلاحات اظهار داشت: باید خشت روی خشت گذاشت و کار کرد. براي اين كار هم تشكيلات و سازمان يك نياز ضروري است. تشکیلات که فقط حزب نیست. مگر کار تشکیلاتی فقط کار حزبی است؟ اصلاحات، کار فوق‌العاده می‌برد برادر من. باید کار کرد، کار نکنیم 100 سال دیگر هم اتفاقي نمي‌افتد.



وی در ادامه اظهار داشت : انتظار ما خیلی بالا نیست. اصلا نمی‌خواهیم در انتخابات کاندیدا بشویم؛ مجلس هم نخواستیم برویم، به دولت هم نمی‌رویم، ولی کار خیریه که می‌توانیم بکنیم. به اندازه اخوان‌المسلمين که باید بتوانیم کار کنیم. اين برای انتخابات سال آينده وصال نمی‌دهد، اول از همه تفاهم است.

سعید حجاریان با بیان نقاط مشترک اصلاح طلبان با اصولگرایان گفت : بر سر اقتصاد، خیلی از نظرات‌ اصلاح‌طلبان و اصولگراها مشترک است، پس می‌شود راه آمد. یا در دیگر حوزه‌ها، مثلا در زمینه مواد مخدر، یا آسیب‌های اجتماعی، قتل، چک‌های برگشتی و غیره؛ مگر اینها موضوع نیستند؟ مگر اینها آسیب نیستند؟ پس می‌شود صحبت کرد. حالا درباره موضوعات سیاسی دیرتر می‌شود صحبت کرد ولی در موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود با آنها نشست و صحبت کرد.

* 3 شرط نظام برای بازگشت اصلاح‌طلبان

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به بیان شرایط لازم برای بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری پرداخت.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با یادآوری چوگونگی ایجاد جریان فتنه و قانون‌گريزي اصلاح‌طلبان بیا کرد که : اين افراد با توبه، اقرار آشکار به اشتباهات خود و تعهد به پذيرش اصول و مباني نظام مي‌توانند راه خود را براي ورود به عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي در کشور باز کنند.

سعيدي تصريح کرد: با توجه به روحيات خاتمي، در برزخ قرار داشتن وي در فتنه 88 مشهود بود، البته ملاقات با جورج سورس و سپردن امور کشور به دست نااهلان در دوران حکومتش از نقاط ضعف و انحراف وي به شمار مي‌رود که با عذرخواهي از ملت ايران و خودداري از تکرار اشتباهات گذشته، قابل اغماض خواهد بود.

* پاسخ‌ شریعتمداری به‌ وزیر اسرائیلی درباره حمله به ایران

حسين شريعتمداري این هفته در سرمقاله کیهان نوشت: «رقص مرگ»- MACABRE- ترجمه آزادي است كه يك روزنامه نگار معروف اسرائيلي براي تهديدهاي اخير نتانياهو درباره حمله نظامي به ايران، برگزيده است. «ناهوم پارنه آ» مي نويسد «آقاي نتانياهو با تهديد ايران به حمله نظامي، همه ما را به رقص مرگ دعوت مي كند» و روزنامه اسپانيايي كوريره دالاسرا با اشاره به نظر اين روزنامه نگار اسرائيلي مي نويسد «نخست وزير اسرائيل در حالي شهروندان[!] اسرائيلي را به رقص مرگ دعوت مي كند كه بسياري از ديگر مقامات اسرائيلي در توانايي اسرائيل براي حمله نظامي به ايران ترديدهاي جدي دارند و ايران را نه فقط قدرتمندترين كشور منطقه بلكه يك قدرت فرامنطقه اي مي دانند.»




مدیر مسئول کیهان عنوان کرد: اسرائيلي ها درباره تلفات خود، هم كم فروشي مي كنند و چندهزار نفري كه با شروع جنگ از وحشت سكته كرده و مي ميرند را فقط 500 نفر اعلام مي كنند و هم دست به تقلب مي زنند و ده ها هزار اسرائيلي كه در نخستين روزهاي بعد از شروع جنگ به هلاكت مي رسند را «زنده»! به حساب مي آورند.

* انتشار ويژه‌نامه‌ نامزدي‌ هاشمی‌ در انتخابات

روزنامه روابط عمومی با مطرح کردن احتمال کاندیداتوری هاشمی در انتخابات نوشت : هاشمی می‌خواهد تا به‌مثابه پدری دلسوز و نگران از آرمان‌های نظام و انقلاب مراقبت کند و هر کجا که احساس کرد، همانند همیشه برای دفاع از ایران و اسلام سینه سپر کند.

روزنامه آرمان در صفحه اول ويژه نامه خود به مناسبت معرفي هاشمي براي انتخابات رياست جمهوري اتي با تيتر بزرگ نوشت: "حتي منتقدان هم مي‌دانند كليد حل مشكلات كشور دست هاشمي است".




* کناره‌گیری جلالی از ریاست منطقه ۱۰

نماینده مردم شاهرود که تا پیش از این قرار بود هم درباره موضوعات و مشکلات کشور نظر بدهد، ‌قانونگذاری کند و بر همه دستگاه‌ها نظارت داشته باشد؛ هم  نماینده مردم حوزه انتخابیه اش باشد و نیازها و خواسته‌های آنان را پیگیری کند؛ هم رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد باشد و بر واحدهای دانشگاهی استان‌های سمنان و گلستان نظارت و به مسائل آنان رسیدگی کند و همچنین طبق آخرین پست خود موظف بود که مرکز حساس پژوهش‌ها را مدیریت و در جهت صحیح و کارآمد هدایت کند این هفته از یکی از پست های خود کناره گیری کرد.

پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اعلام کرد که کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از ریاست منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی استعفا کرده است.

این عضو فراکسیون رهروان پیش از این دلیل هجمه ها و انتقادات را تاثیرگذاری وی در ترکیب هیئت رئیسه بیان کرده بود و گفته بود که بعضی ها نسبت به من عداوت دارند دلیلش هم این است که می خواستند هیئت رئیسه شکل دیگری داشته باشد.

* ابطال دوتصميم نفتي دولت توسط لاريجاني

علي لاريجاني در نامه هايي جداگانه به رييس جمهور، دو تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور در امور نفت در خصوص صدور مجوز سرمايه گذاري براي شرکت ملي صنايع پتروشيمي و صدور مجوز سرمايه گذاري براي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي را با استناد به اشکالات قانوني موجود در آن، به استناد نظر مقدماتي هيئت بررسي و تطبيق مصوّبات دولت با قوانين باطل کرد.

* آیا ولایتی کاندیدای انتخابات ۹۲می‌شود؟

هفته نامه مثلث در شماره این هفته خود به بررسی حضور و تحرکات انتخاباتی علی اکبر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخت.
در این گزارش با تیتر «آغاز رایزنی برای کاندیداتوری آقای دیپلمات»، دوره های مختلف حضور ولایتی در عرصه رقابت انتخاباتی برای بر عهده گرفتن ریاست دولت را مورد بررسی قرار داده و  با طرح این سوال که «حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» به تحرکات انتخاباتی وزیر اسبق امورخارجه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.


* کلهر:هیچ انحرافی در دولت وجود ندارد

مهدي كلهر مشاور رسانه‌ اي احمدي‌نژاد در دولت نهم كه در دولت دهم بيشتر حاشيه‌نشين بود، با نزديك شدن به موسم صف‌كشي‌هاي انتخاباتي بار ديگر به محافل خبري تيم دولت رونق داده است. او كه سال گذشته با بيان نظرات خود پيرامون حجاب در ويژه‌نامه خاتون خبرساز شده بود، روز گذشته در گفت‌وگو با سايت روزنامه ايران ، به دفاع تمام‌قد از هر گونه عملکرد احمدي‌نژاد پرداخت!

مشاور رسانه‌ اي احمدي‌نژاد در گفت و گوی خود اظهار کرد که "احمدي‌نژاد نماد مديريت ارزش‌هاي انقلاب است" و صداقت و صراحت احمدي‌نژاد را امری دوست داشتنی برای مردم دانست و در ادامه گفت : من از دکتر دور هستم و یک سال و نیم است که ایشان را از نزدیک ندیده ام اما انحراف به معنی عدول از ارزش ها و یا تغییر مسیر را به هیچ وجه در دولت دهم نمی بینم و چیزی احساس نمی کنم.



* باهنر: احمدی‌نژاد از نفرین‌مشایی می‌ترسد

در هفته اخیر روزنامه اعتماد با محمد رضا باهنر به گفت و گو نشست که در بخشی از این گفت و گو اظهار می کند که احمدی‌نژاد آدمی نیست که به غیر از خدا از کسی دیگر بترسد، من به این مساله شهادت می‌دهم که احمدی‌نژاد از کسی نمی‌ترسد و فقط از خدا می‌ترسد. بنابراین اگر رعایت حال مشایی را می‌کند به او اعتقاد دارد.

وی در ادامه می گوید : احمدی نژاد چون به مشایی اعتقاد دارد و از نفرین او می‌ترسد. وامدار او نیست ولی ما اعتقادی به مشایی نداریم....

باهنر در خصوص اعتقاد احمدی نژاد به باورهای مشایی می گوید : حرف‌های مشایی برای احمدی نژاد مهم است، فکر می‌کند مشایی بهتر از خودش می‌فهمد، مشایی را نسبت به خدا بنده‌تر می‌داند....من به مرجع تقلیدم اعتقاد دارم. احمدی‌نژاد به کارهای آقای مشایی باور دینی دارد. اگر همه بگویند حد مشایی این نیست که احمدی‌نژاد از او تبعیت کند اعتقاد احمدی‌نژاد نمی‌گذارد که از او تبعیت نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جمشیدی ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۱
    0 0
    خیلی خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس