کد خبر 1480849
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
همه آنچه که باید درباره شوره سر بدانید

متخصص پوست و مو گفت: در شوره‌های چرب، هدف ما کنترل و درمان آن است. راه‌های درمان شوره سر را پزشک متخصص تشخیص می‌دهد و فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

به گزارش مشرق، دکتر قاسمی در گفت‌وگو با رادیو سلامت با بیان این‌که شوره سر واژه کلی است که به کار می‌بریم و علت‌های زیادی در بروز و تشدید آن دخیل است، افزود: شوره سر، حاصل رشد نوعی میکروب طبیعی پوست به اسم مالاسزیاست که روی پوست سر رشد و مواد اسیدی تولید می‌کند که باعث ایجاد قرمزی در پوست می‌شود و چون این میکروب، چربی‌دوست است و پوست سر نیز خیلی چرب است از این بیماری به اسم درماتیت سبورئیک یاد می‌شود. این بیماری بیشتر پوست سر، ابروها و داخل گوش را درگیر می‌کند و بیشتر در سن بلوغ خودش را نشان می‌دهد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: شوره سر غیر از شوره چرب، شوره خشک نیز دارد که اینها می‌تواند در بیماری‌هایی که پوست سر را خشک می‌کند همچون کم‌کاری تیروئید و تعریق، بیشتر شود یا خانم‌هایی که حالت رنگی شدید و پوسته پوسته روی سرشان ایجاد می‌شود که آن هم شوره خشک است.

وی بیان کرد: بسته به نوع حساسیت‌های افراد، ما شاهد شوره سر هستیم. آلرژی و حساسیت می‌تواند ارثی باشد و در نتیجه شوره سر هم می‌تواند ارثی باشد اما شوره سر از نوع چرب، معمولا پایه ژنتیکی ندارد و چون میکروب طبیعی است، نمی‌توانیم آن را ریشه‌کن کنیم. از این رو در شوره‌های چرب، هدف ما کنترل و درمان آن است که راه‌های درمان شوره سر را پزشک متخصص تشخیص می‌دهد و فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر قاسمی تصریح کرد: در نوع شوره چرب ممکن است چربی ناحیه‌های مختلف سر متفاوت باشد و در نتیجه شدت شوره هم متفاوت است. کسی که جلوی سرش را دستکاری می‌کند، تحریک چربی‌هایش بیشتر می‌شود.این متخصص پوست و مو در پایان تصریح کرد: درماتیت سبورئیک چرب، پوست و داخل ابرو، خط خنده، شیار کنار بینی، و... را درگیر می‌کند و این موارد همه یک نوع از شوره چرب هستند که درمان آنها یکی است اما محل شوره متفاوتی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    عجب روش درمانی ارائه دادید!
  • م. ناظر IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    خب اینها را که هر بچه سوم دبستان هم میداند. دوکلمه افاضه قابل فیض میفرمودید. از کـرامـات ایـن پـزشـک این اسـت شیره را خورد و گفت شیرین است
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    3 0
    #زن+هرزگی=بردگی
  • رضا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    با اون تیتر زدنتون. کجاش راه حل داشت؟
  • خسروی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    1 0
    درمان که نذاشتی فقط علت رو گفتید احمقید دیگه متن رو خلاصی از شوره میذارید.....
  • محمود IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    اینها که گفتی به درد عمه ات میخوره نتیجه چی ره حل درمان چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ک IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    عجب راه حلی
  • CA ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    1 2
    روشهای طبیعی برای از بین بردن شوره سر. 1-سرکه سیب: سرکه سیب فواید زیادی دارد. اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر استفاده می شود.یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید، سپس آن را روی پوست سر خود بریزید. بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند سپس پوست سر خود را به خوبی بشویید. 2-جوش شیرین: موهای خود را خیس کنید، سپس جوش شیرین را روی پوست سر خود ماساژ دهید.بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید. احتیاج به استفاده از شامپو نیست.جوش شیرین قارچ های پوستی که می توانند باعث شوره سر شوند را کاهش می دهد. موهای شما ممکن است در ابتدا خشک شوند، اما پس از چند هفته، پوست سر شما شروع به تولید چربی طبیعی می کند و موهای شما را نرم تر و بدون پوسته پوسته می کند. 3-آب لیمو: 2 قاشق چایخوری آب لیمو را به پوست سر خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند، سپس بشوئید کنید. این کار را با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آب لیمو با 1 فنجان آب و ریختن آن روی پوست سر دنبال کنید. 4_آسپرین :برای درمان آسان شوره سر، یک یا دو قرص آسپرین را بصورت پودر خرد کنید و قبل از شستن موهایتان آن را به شامپوی خود اضافه کنید. 5-روغن زیتون: حدود 10 قطره روغن زیتون را روی پوست سر خود ماساژ دهید و شب با کلاه دوش بپوشانید. برنامه معمول شامپوی خود را در صبح دنبال کنید. برای گرفتن نتیجه مطلوب برای روشهای مختلف حداقل دوهفته زمان لازم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس