کد خبر 1480823
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

نوروز نزدیک است و سال نو با یک مسافرت بی‌نظیر داخلی یا خارجی می‌تواند با انرژی‌های فوق‌العاده آغاز شود. بسیاری از ما ممکن است بیمه را در سفر جدی نگیریم. یکی از موارد مهمی که قبل از سفر باید به آن فکر کرده باشیم، خرید بیمه مسافرتی علی بابا برای سفرهای داخلی و خارجی است. هنگامی که شما تور رزرو می‌کنید اگر درباره جزئیات تور سوال کنید، حتما به شما خواهند گفت که بخشی از هزینه‌ها بابت بیمه بوده است. بیمه مسافرتی یکی از بخش‌هایی است که باید به آن فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. در این ‌مقاله می‌خواهیم درباره خرید بیمه مسافرتی و دلایل لزوم آن صحت کنیم. این‌ مقاله را بخوانید و آن را با دوستان یا همکارانی که قرار است به سفر بروند نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره لزوم استفاده از بیمه‌های مسافرتی آغاز می‌کنیم.

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی یا خارجی؟

چرا بیمه مسافرتی لازم است

حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند! این‌جمله را بارها شنیده‌ایم؛ اما بهتر است قبل از سفر مخصوصا در روزهایی که جاده‌ها میزبان مسافران بیشتری هستند، آن را جدی‌تر بگیریم. گاه اتفاقی کوچک می‌تواند کام شما و هم‌سفران را برای مدت‌ها تلخ کند. بیمه مسافرتی آماده است تا این‌موضوع را تا حد زیادی برای شما رفع کرده یا در آن به شما کمک کند. بیمه مسافرتی هزینه زیادی ندارد و شاید هیچ هزینه زیادی به سفر شما اضافه نکند. اما داشتن این‌بیمه کمک زیادی برای شما خواهد بود. در قسمت‌های بعدی درباره بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی و خراجی صحبت خواهیم کرد. بهتر است بدانید بیمه هزینه اضافی نیست و می‌تواند ضمانتی برای رفاه و آسایش سفر و زندگی شما باشد.

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی یا خارجی؟

خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی یا خارجی

بیمه مسافرتی برای چه سفرهایی لازم است؟ اگر بخواهیم ساده و واضح پاسخ این‌سوال را بدهیم باید بگوییم شما برای همه انواع سفرها، چه سفر کاری و چه سفر تفریحی، چه سفری طولانی و خارجی و چه سفرهای کوتاه به شهرهای همسایه محل سکونت خود نیاز به بیمه مسافرتی دارید و بهتر است قبل از حرکت بیمه را تهیه کرده باشید. فرقی نمی‌کند با چه وسیله‌ای به سفر می‌روید شما با چند کلیک ساده و پرداخت مبلغی ناچیز این‌امکان را دارید تا از ضررهای بسیار زیادی جلوگیری کنید. بیمه آرامش خاطر بی‌نظیری را به سفر شما اضافه می‍‌کند و می‌توانید از سفر خود با دوستان یا اعضای خانواده لذت ببرید. سایت‌های فروش آنلاین انواع بیمه‌‎نامه خرید بیمه مسافرتی را به کاری ساده تبدیل کرده‌اند. کافی است خرید بیمه مسافرتی علی بابا را جستجو کرده و با چند کلیک ساده بیمه‌ای که می‌خواهید را تهیه کنید.

حال با این‌توضیح به نظر شما بیمه برای کدام نوع از سفرها لازم است. در قسمت بعد درباره این‌که برای کدام سفر باید بیمه مسافرتی تهیه کنیم و این‌که بیمه مسافرتی چیست، توضیح بیشتری می‌دهیم.

بیمه مسافرتی چیست

همان‌ طور که از نام این‌بیمه مشخص است، بیمه مسافرتی برای مسافرت‌های شما طراحی شده است. معمولا بیمه مسافرتی را برای سفرهای خراجی لازم می‌دانند. البته تورها بیمه‌هایی را برای مسافران داخلی هم درنظر می‌گیرند. بیمه مسافرتی برای سفرهای خراجی می‌تواند انواع هزینه‌های درمانی؛ مانند ویزیت پزشک، جراحی، مخارج بیهوشی، پانسمان، انواع آزمایش‌های پزشکی، هزینه‌های اتاق عمل و جابه‌جایی به بیمارستان، هزینه‌های دارو، دندانپزشکی، بلایای طبیعی، تروریسم، زایمان و هر حادثه دیگری را پوشش می‌دهد. پس با این‌بیمه دیگر نگران هزینه‌های درمانی در کشورهای خراجی نیستید و می‌توانید از سفر خود و بخش‌های مختلف آن لذت ببرید. البته بسته به شرکت بیمه‌کننده و حق‌بیمه‌ای که می‌پردازید ممکن است قوانین خاصی برای برخی موارد وجود داشته باشد که بهتر است هنگام خرید بیمه مسافرتی و قبل از سفر، درباره آن‌ها مطالعه کرده باشید. اما دیگر پوشش‌های غیردرمانی بیمه مسافرتی شامل چه مواردی است؟

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی یا خارجی؟

بیمه مسافرتی می‌تواند مواردی خسارتی به شما در طول سفر وارد می‌شوند را نیز تحت‌پوشش داشته باشد. هزینه‌های درمانی و پزشکی، خسارت‌ چمدان گم‌شده و خسارت لغو پرواز نیز بخشی از مزایای بیمه مسافرتی هستند.

مواردی که باید درباره بیمه مسافرتی بدانید

هنگام خرید بیمه مسافرتی علی بابا دقت داشته باشید که بهتر است از همه قوانین لازم بیمه اطلاع پیدا کنید. بیمه وظایفی نسبت به شما دارد که احتمالا همه آن‌ها را به‌صورت نوشته در قرارداد به شما نشان می‌دهد. شما باید این‌موارد را بخوانید و از شرایط برخی پوشش‌های اطلاع داشته باشید. زمان اعمال قرارداد و تارخ ابطال آن نیز در قرارداد نوشته می‌شود.

شما هم باید وظایف خود را نسبت به شرکت پوشش‌دهنده رعایت کنید. مثلا نام و مشخصات صحیح خود را دقیق و کامل در فرم‌ها نوشته باشید. در مواردی که لازم است بیمه‌گر از شرایط شما اطلاع داشته باشد، خودتان به بیمه اطلاع دهید یا از دیگران بخواهید این‌کار را انجام دهند. مثلا در موارد بستری بیمه‌گر باید تا پنج روز از زمان بستری و قبل از ترخیص از این‌موضوع اطلاع داشته باشد. رعایت این‌موارد برای راحتی شما است و بهتر است از همه آن‌ها اطلاع داشته باشید. انواع پوشش‌های بیمه را نیز بدانید و درباره آن‌ها سوال کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس