کشتی آزاد قهرمانی آسیا| پایان کار آزادکاران کشورمان با یک طلا ، یک نقره و 3 برنز/ عملکرد ضعیف شاگردان درستکار در قزاقستان

کشتی گیران آزاد کشورمان در سی و سومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا با عملکردی ضعیف به کار خود پایان دادند.

به گزارش مشرق، سی و ششمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا کریمی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیم ایران با کسب ۱۲۴ امتیاز سوم شد، و تیم های قزاقستان با ۱۷۹ امتیاز و ژاپن با ۱۲۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج آزادکاران تا مرحله فینال و رده بندی به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۲ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ کودای اوگاوا از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

بیشتر بخوانید:

پایان کار فرنگی‌کاران با ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز/ شاهکار شاگردان رنگرز در آسیا +رده‌بندی انفرادی و تیمی

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک مقابل اوزوربک توکتومامبتوف از قرقیزستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، ابوذری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت. کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینا راه یافت. کریمی در این دیدار مقابل عظمت دولت بیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال،‌ محبی به گروه بازنده ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب گانخویاگ گانباتار از مغولستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.گلیج در دیدار رده بندی به مصاف حریف قزاقستانی خود رفت که در پایان موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر از سد این کشتی‌گیر بگذرد و مدال برنز را از آن خود کند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. معصومی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ و ضربه فنی مقابل بوهردون از چین شکست خورد و پنجم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    عملکرد افتضاح
  • محمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    ازبس که تعریف وتمجیدکردیدواقعااین حایگاه کشتی آزادایرانه معصومی معصومی میکردید اینم دیدیم چه افتضاحی به بارآوردآقاجون مسئولین کشتی وقتی کشتی گیری روفرم نیست چرا میبریدش توچنین مسابقاتی این نتیجه ندانم کاری شما اگه کشتی گیری تومرحله انتخابی خوب عمل کردامابعدش نشون دادلیاقت گوشیدن دوبنده تیم ملی رونداره یکی دیگه روبه جاش بفرستین
  • محمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    معلومه که توتمرینات خوب کارنکردن که اینجوری وارفتن(بی خیالان مسئول یه کمی به خودبیاین)قزاق کی تونسته بودمارومغلوب کنه که الآن کشتی ماروله ولدرده کردمعلومه شمالیاقت داشتن چنین مسئولیتی روندارید بریدکنار تودوتا آدم کاربلدبیان روکارکه اینجوری آبروی صدساله کشتی مارونبرید
  • ادرین DE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    بدنسازی فوق ضعیف کشتی‌گیرها. البته خوبه دستشون برای جهانی و المپیک رو نشد
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    دبیر یکم به فکر وظیفه اصلیش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس