سیل

فرماندار دلفان گفت: شدت بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان موجب طغیان رودخانه و قطع شبکه آب آشامیدنی شهر برخوردار شده همچنین پیش فراز بند سد معشوره نیز در آستانه سرریز است.

به گزارش مشرق، اصغر قهرمانی افزود: لوله اصلی شبکه آبرسانی به شهر سه هزار نفری برخوردار از رودخانه عبور می کند که طغیان رودخانه موجب شکستگی و قطع شبکه شده است و هم اکنون تیم های اتفاقات و آبفا برای رفع مشکل در منطقه حضور دارند اما تا فروکش کردن بارش ها و کاهش سطح آب رودخانه امکان انجام عملیات بازرسازی شبکه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آبرسانی سیار با تانکر در این شهر آغاز شده است و توزیع بسته های آب نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار دلفان همچنین گفت: در پی بارش های دیروز و شب گذشته، دایک های انحرافی پیش فراز بند سد معشوره پر شده و در آستانه سرریز است که احتمال دارد این امر باعث سیلابی شدن رودخانه های پایین دست گردد بنابراین از ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه های کاکارضا، ویس و اطراف سد معشوره در دلفان همچنین روستاهای پایین دست در شهرستان چگنی درخواست می شود از حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

فعالیت سامانه بارشی قوی قبل از ظهر چهارشنبه در لرستان آغاز و موجب سرریز برخی سدها، طغیان رودخانه های شهری و فصلی، آبگرفتگی معابر، قطع راه دسترسی برخی روستاها، کاهش دما و اختلال در تردد جاده ای شده است.

بنابر پیش بینی هواشناسی، این سامانه تا ظهر امروز با شدت در استان فعال خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس