کد خبر 1479275
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
عسگری: داوری فوتبال ایران نفس‌های آخرش را می‌کشد/ فصل آینده هم VAR نداریم

پیشکسوت داوری کشورمان گفت: الان سطح داوری ما حتی از کشورهای ازبکستان، قطر، امارات و چین هم عقب افتاده است. این مسئله جای تاسف دارد و با این شرایط نفس‌های آخرش را می‌کشد.

به گزارش مشرق، حسین عسگری درباره عملکرد داوران فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: عملکرد داوری در سال گذشته را همه با چشم خود دیدند و صحبت کردن در رابطه با آن خیلی کار سختی نیست که بخواهیم این عملکرد را کارشناسی کنیم. با توجه به مشکلاتی که در ساختار داوری و دپارتمان آن وجود دارد نباید بیشتر از این توقع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عملکرد داوران ایران در هیچ دوره‌ای مثل سال گذشته ضعیف‌ نبود و امسال ضعیف‌ترین عملکرد داوری تاریخ کشورمان را شاهد بودیم. به طور میانگین در هر هفته حداقل ۳ اشتباه کلیدی تاثیرگذار در مسابقات وجود داشت که این آمار فاجعه‌بار است و هیچ کسی هم پاسخگو نیست و فقط به دنبال توجیه و بهانه‌گیری هستند.

کارشناس داوری با انتقاد از کمیته داوران گفت: کمیته داوران در ظاهر وجود دارد اما وجود خارجی ندارد و یک نفر در کمیته داوران همه کارها را با تصمیمات خودش انجام می‌دهد. ، درست است که پنج نفر عضو این کمیته هستند اما به گفته خود اعضا کمیته هیچ جلسه‌ای با آنها ندارد و کلا نقشی در تصمیمات ندارند. دپارتمان داوری نیز که فقط مثل یک دبیرخانه عمل می‌کند و وظیفه خود که انجام کارهای اجرایی خواهد بود را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه عجیب مس قبل از دیدار با پرسپولیس

وجود داورهای رانتی در لیگ

عسگری تصریح کرد: کشوری که لیگش باید حداکثر با ۶۰، ۷۰ داور برگزار شود چرا در آن ۱۴۰ نفر قضاوت می‌کنند؟ هر هفته ۸ بازی برگزار می‌شود که حدود ۲۰ داور و بین ۴۰ تا ۴۵ کمک‌داور احتیاج دارد. دلیل بالا بودن تعداد داورها چیست؟ تنها دلیل آن وجود داورهای رانتی در لیگ ما است که بتوانند در زمان انتخابات رای‌های بیشتری در اختیار داشته باشند و این نکته برای جامعه داوری ما فاجعه‌بار خواهد بود.

فصل آینده نیز VAR نخواهیم داشت

وی در مورد نبود VAR در فوتبال ایران گفت: پیش از آغاز فصل گفتند که لیگ با VAR برگزار می‌شود شود اما گفتند که نیم فصل این اتفاق رخ خواهد داد، در نهایت هم این اتفاق صورت نگرفت. شک نکنید برای فصل آیند نیز ما VAR نخواهیم داشت. با توجه به قوانین فیفا و آسیا باید VAR از ابتدای هر فصل مورد استفاده قرار بگیرد و شما اجازه این را نخواهید داشت که در نیم فصل یا اواسط فصل از آن استفاده کنید. با این تفاسیر حداقل ۱۵ ماه برای ورود تجهیزات و نصب و استفاده از آن زمان لازم خواهد بود، پس بعید است که فصل آینده نیز VAR داشته باشیم.

سطح داوری ما از سایر کشورهای آسیایی پایین‌تر آمده است

سطح داوری را نباید با سطح فوتبال مقایسه کنیم و باید آن را با سطح داوری گذشته و سطح داوری کشورهای دیگر مقایسه کنیم. ما حدود پنج سال پیش در آسیا جزو ۵ کشور اول بودیم و داوران زیادی در مسابقات مهم داشتیم؛ اما الان داوران کشور ما در سطح اول مسابقات بین‌المللی فوتبال قضاوت می‌کنند ؟ به غیر از فغانی که دیگر نماینده کشور ما محسوب نمی‌شود چه کسی از ایران در جام‌جهانی قضاوت کرد؟ الان سطح داوری ما حتی از کشورهای ازبکستان، قطر، امارات و چین عقب افتاده است. این مسئله جای تاسف دارد و با این شرایط نفس‌های آخرش را می‌کشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    ماست تو سر همتون از دم با اين مديريت و برنامه ريزي هاتون! البته كه از بي سوادي و بي كفايتي و ناكارآمدي و نابلدي مديران و مسئولان و نمايندگان ريز و درشت در اداره امور كشورمون هرچي بگيم بازهم كمه.
  • TR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 1
    Var بیاد دیگه استقلال پرسپولیس سپاهان قهرمان نمیشن
    • DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      و تراکتور که چند روز پیش داور دو پنالتی به ضررش نگرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس