بیانیه جامعه مدرسین درباره حجاب: سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: نهادهای مسئول در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود درباره حجاب عمل کنند.

به گزارش مشرق، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: نهادهای مسئول در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود درباره حجاب عمل کنند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فریضه واجب حجاب که مایه‌ تشخص و آزادی زن است یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نعمت‌های الهی است. حجاب مایه وقار و سنگین شدن کفه آبرو و احترام زن است و با این ارزش‌گذاری، حریم زن مسلمان حفظ و فرصت حضور اجتماعی او فراهم می‌شود.

مصالح اجتماعی انسان نیز مؤید این مسأله است که زن برای در امان ماندن از آشفتگی‌های روانی و اجتماعی باید در یک حریم شخصیت بخش صیانت شود. احکام اسلام، مسیر خردمندانه و روشنی برای رساندن زن به زیست عفیفانه دارد و برای تأمین حقوق او و رشد و شکوفایی استعدادهایش برنامه‌های جامعی ارائه کرده است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای تکریم مقام زن و تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی نکاتی چند را مورد تأکید قرار می‌دهد:

سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدایی در جوامع بشری و عناوین جذابی چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بندهای حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب‌ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود. دشمن سال‌هاست استقلال هویتی و فرهنگی زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و به دنبال به سقوط کشاندن حاکمیت از طریق هویت‌زدایی فرهنگی است. در این میان با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.

آحاد جامعه اسلامی با شناخت و تفکر نسبت به مبارزه با منکرات ورود پیدا می‌کنند و با رعایت شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و التزام به مبانی فقهی و حقوقی آن، بر این باورند که عدول از معیارهای اخلاقی و قانونی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خود یک منکر است. شایسته است نهادهای مسؤول نیز در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

سخنان پدرانه، صریح و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد امنیتی، فرهنگی و دینی جنگ ترکیبی دشمن در مسئله زن و ضرورت حجاب و عفاف، حجت را بر همه مردم و مسئولین تمام کرده است. در مواجهه با کشف حجاب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی نشویم منویات مقام منیع ولایت چراغ راه است.

مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است. لازم می‌دانیم قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجارشکنان را بیش‌نمایی می‌کند، مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان‌یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و بازنشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه با نشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

تجملات، تبرج و خودنمایی مانع رشد انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی است. خانواده‌ها برای تحکیم و ارتقای بنیان‌های خود، باید در مقابله و مبارزه با این نوع الگوها و نسخه‌های مبتنی بر فرهنگ مادی و ضد اخلاق غرب جدیت به خرج دهند. برای تکمیل فرآیند تربیت دینی و اخلاقی جامعه، پیوند خانه، مسجد و مدرسه بسیار حیاتی است.

حوزه و روحانیت از پیشتازان مبارزه فکری و فرهنگی با شبهات و هجمه‌های ضد دین بوده است. امروز نیز حوزه‌های علمیه برای مجاهدت در میدان جنگ ترکیبی دشمن پویا و قوی حضور دارند و از تمام ظرفیت‌های علمی و انسانی خود برای ترویج معارف حجاب و پوشش اسلامی به جهاد تبیین می‌پردازند.

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اگر خدا کمک کنه با همت همگی مردم عزیز و نهادها و نهی از منکر با احترام و اخلاق خوب بساط بی حجابی را برچیده خواهد شد
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    0 1
    حجاب شاید مایه تشخص ظاهری یک نفر باشد ولی بدون شک اگر خودش تمایلی به آن نداشته باشد مایه سلب آزادی فرد است.حجاب محدودیت انتخابی است و نه مصونیت .
  • ساس IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    1 0
    برنامه از این قرار است که ادیان ابراهیمی در کل جهان براندازی شوند و میترائیسم جایگزین آن شود. بطور پلکانی زدن ریشه های مومنان اسلامی و مسیحی و یهودی در حال انجام است . و نیروهای با نقاب دموکراسی و آزادی حجاب و سست سازی فرائض دینی و مقابله با افراطیگری در ایران و اسراییل و کشورهای عربی فعالند و موج افکنی در ا روپا و امریکا بشدت در حال انجام است. همجنسبازی و هورمون های تغییر دهنده جنسیت و رد باورهای تورات و انجیل و قران در همه سایت و پیامرسان ها در حال عضوگیری و توجیه نظریه ی بی ریشگی ادیان ابراهیمی در فهرست اعتقادی جامعه است.
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    6 8
    هر ملتی بود ظرف ده سال باید کاسه کوزه جمع میکردین به مردم کاری نداشته باشین هر کسی تو فضایی بزرگ شده و اگه کاریم کنه روز حساب است هزاران مردم کنار هم زندگی کردن و این دشمنها از هخامنشی تا پهلوی بوده اختلاف نیندازین شما دایه مهربونتر از مادر نشین که نیستین که اگه بودین صداتون جای دیگه باید در میومد
    • حاج قاسم IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 1
      این چرت وپرت چیه نوشتی علامه دهر پس شما بودی .فکر کنم عشق شما گناه آلوده کردن مردم ایرانه ولی کور خوندی .خدا و امام زمان پشتیبان این مملکت است و دریا با دهان سگ نجس نمیشه
    • محمدایوب IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      1/20 سرت رو از زیر پتو دربیار نفس عمیق بکش تا مغزت کار کنه اجتماع جنگل نیست که هر کسی مانند تو هر غلطی بخواهد بکنه در هر کشوری بری قانون داره در فرانسه که غربگدایان می گویند مهد آزادی است با حجاب ها را در دانشگاه‌ها راه نمی دهند در ادارات به کارگیری نمی کنند چون آنجا قانون بی حجابی است یا در بعضی کشورهای اروپایی بی حجابی حدی دارد ودر کشور ما که جمهوری اسلامی است قانون اسلام حکم فرماست واسلام هم می گوید خانمها باید با حجاب باشند پس همانطور که رعایت قانون راهنمایی و رانندگی الزامی است قانون حجاب هم باید رعایت شود پس حرف مفت نزن
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 0
      به حرف امثال این بی دینا باشه پیغمبرا هم نباید کاری به کار مردم میداشتن و نباید کلا حرفی میزدن!!!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      چرا شما همیشه واسه مسائل شهوانی و زشت و زننده مدافع حقوق مردم می شوید ولی زمانی که مظلوم آزاری و حق کشی هست در ظلم به مظلوم سبقت می گیرید شرم آور نیست این همه برای این مسائل قبیح و زشت روز و شب می جنگید مگر شهوات شما چقدر است و کجا محدود بودید که مملکت رو مسخره دست کردید؟
  • موسوی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 3
    در هبچ کجای اسلام حجاب امری واجب نیست بلکه‌ در قالب توصیه سفارس شده است
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 0
      خجالت بکش بی رگ بودن خودت به اسلام نسبت نده
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      تو واجب، مستحب، مکروه و حرام رو برو یه دور نگاه کن. بعد بیا نظر بده.
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 1
    واسه درد و مصیبت مستاجرها و سفره خالی کارمندان و کارگران هم اینطوری بیانیه صادر کنید. وقتی فقر از در بیاد ، ایمان از پنجره فرار می کنه.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      1 0
      والا فقرا کجا ایمانشون از پنجره فرار کرده هر چی آدم با ایمانه توی قشر متوسط و ضعیف جامعه است که سختی ها و بلاها اونا رو به خدا نزدیک تر کرده هر چی فساد و ظلم و تباهی و کفر و بی حجابی هم هست مال طبقه اشرافی و بی درد جامعه است که خوشی های عالم و آدم رو کردن و نمیدونند غم چیه و درد کدومه و از شدت مستی و ظلم به کفر و به خدا و بی احترامی به مردم و ستم بر مظلومان و عریانگری و فسق و فجور رو آوردن فلسفه بافی هم براش می کنند منطق تراشی هم می کنند کسانی که نماز می خوانند و روزه می گیرند پیرمرد ها و پیرزن های فقیر جامعه اند جوانان که اطلاعات مذهبی اونا صفره کمی حقیقت بین باشید و یک حدیث متواتر رو دستمایه نکنید برای ماستمالی کردن کفر طبقه اشراف اونا ظالم سالم جامعه اند و بقیه مردمند که دارن تاوان اشتباهات اونا رو میدن و نمی فهمند!
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    یعنی این بزرگواران گرانی و فقر و تورم و فساد اداری و مالی و بیکاری و فلاکت را هم اگر با بیانیه محکوم میکردند الان حرفشان اثرگذار بود
  • محمد جوادی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    یعنی همه مردم شرایط امر به معروف و نهی از منکر را با شرایط فقهی می دانند و به آن طبق دستور اسلام عمل می کنند این اندیشه ترویج بی قانونی نیست سطل ماست را ندیدید چاقو کشی به آمر معروف را چطور ؟ آیا شما نمی دانید طرز فکرها متفاوت است و فقط رعایت مر قانون از طریق مامورین می تواند در شرایط ایده آل امکان پذیر باشد. به فرض نهی و امر شد نپذیرفتند چه؟ این ره که می روید به ترکستان است را نشنیده اید؟ سر بر می گردانند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    1 1
    احیانا این جامعه مدرسین.در زمینه های فرهنگی اجتماعی.رضایت نا رضایتی مردم از حکومت و شرایط حرف و نظری ندارن؟ نگفتم اقتصادی چون تخصصشون نی
  • ایرانی با غیرت IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    اگر در قانون, کشف حجاب عمدی جرم انگاری شده بایستی فردی که کشف حجاب کرده را با یک احضاریه به دادگاه فرhخواند این فرد میتواند مستندات خودش را با کمک وکلای مجرب در خصوص "حجاب اجباری" به دادگاه ارائه نماید و دادگاه هم حکم قانونی برای ان فرد صادر میکند. هیچگونه درگیری یا بگیر و ببندی هم لازم نیست صورت بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس