مهار آکژول آزمون سخت رنگرز در آستانه

حضور دارنده مدال نقره کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم کار را برای «امین کاویانی‌نژاد» سخت کرده است.

به گزارش مشرق، در پایان مسابقات مرحله مقدماتی و حذفی کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا پنج نماینده ایران راهی دیدار نهایی شدند. در این مسابقات پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نمایندگان ایران در مسابقات نهایی اوزان مختلف هستند.

مسابقات رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت ۱۵ به وقت تهران آغاز می‌شود.

یکی از حساس‌ترین دیدارهای فینال قهرمانی آسیا بین امین کاویانی‌نژاد با آکژول محموداُف دارنده مدال نقره المپیک و طلای قهرمانی جهان برگزار می‌شود. کاویانی‌نژاد دارنده نقره و برنز امیدهای جهان که تا پیش از فینال در سه رقابت حساس، کشتی‌گیران کره‌جنوبی، چین و قزاقستان را شکست داده بود در دیدار نهایی با سد سخت آکژول روبرو است. مصاف با اکژول برای کاویانی‌نژاد آزمونی بزرگ است و می‌تواند سنک محک جدی برای این جوان ایرانی به شمار رود.

یکی از بدشانسی‌های امین در این مسابقه مصدومیتی است که گریبان این کشتی‌گیر را گرفته و ممکن است به مانعی برای رسیدن او به سکوی نخست قهرمانی قاره کهن تبدیل شود. اینکه کادر فنی و حسن رنگرز چگونه کاویانی‌نژاد را برای مبارزه بزرگ آماده می‌کنند سوالی است که تا ساعاتی دیگر دوستداران کشتی پاسخ آن را دریافت خواهند کرد.

آکژول سال گذشته در پیکارهای قهرمانی آسیا عارف حبیب‌اللهی را مغلوب کرد. البته آکژول و کاویانی‌نژاد در بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه حضور داشتند که نماینده کشورمان مغلوب نماینده ترکیه شد و در نهایت حریف قدرتمند قرقیزستانی طلا گرفت و کاویانی‌نژاد در جایگاه سوم قرار گرفت.

در دیگر دیدار حساس مرحله فینال پویا دادمرز به مصاف پدیده جدید کشتی فرنگی هندی‌ها خواهد رفت. حریف ۱۹ ساله و یکی از امیدهای هندی‌ها برای رسیدن به مدال طلا در این دوره از مسابقات به شمار می‌رود. در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی با شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان مبارزه می‌کند و علیزاده در دیدار پایانی با نورسلطان تورسینوف از قزاقستان کشتی می‌گیرد.

امین میرزازاده نایب قهرمان کشتی فرنگی جهان نیز برابر لینگ ژی منگ از چین قرار خواهد گرفت. کشتی گیر چینی ۲۵ ساله و در جایگاه ۱۳ رنکینگ وزن ۱۳۰ کیلوگرم قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس