آخرین تغییرات آب و هوا در کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در تشریح وضعیت جوی و آب و هوایی امروز جمعه هجدهم فروردین و روزهای آتی گفت: امروز روی ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا این وضعیت علاوه بر این مناطق روی ارتفاعات مرکزی البرز و شمال سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

نقشینه خاطر نشان کرد: روز یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از بعد از ظهر دوشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و سه‌شنبه شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارانی می‌شود.

وی گفت: در دو روز آینده در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید خواهد شد که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روز یکشنبه کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد.

نقشینه آسمان تهران را برای امروز و فردا صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید اعلام کرد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۲۶، فردا و پس فردا ۲۵ و دوشنبه ۲۷ درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز هم ۱۵ درجه گزارش شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس