کد خبر 1478158
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
رشد ۱۶ درصدی صادرات گمرک خسروی در سال گذشته

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۶ درصدی صادرات گمرکات خسروی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۹۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: مجموع میزان کالا صادراتی از مرز خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۱ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک خسروی، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف، لوله‌های ساختمانی و… عمده کالاهای صادراتی است.

عباس زاده در ادامه از رشد چهار درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته از گمرک پرویزخان ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی شاهد رشد چهار درصدی بوده است.

وی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان شامل میوه و تره بار، میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، محصولات پتروشیمی، لبنیات، کیک و کلوچه و… است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه همچنین به میزان صادرات کالا در گمرک شوشمی اشاره کرد و تاکید کرد: ۴۵ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۳۲ دلار به وزن ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده که نسبت به پارسال رشد ۱۳ درصدی داشته است.

عباس زاده در پایان گفت: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک شوشمی در سال گذشته را میوه و تره بار، گچ ساختمانی، سنگ آهن، آجر نسوز وانواع خشکبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس