کرملین: این ناتو است به سمت مرزهای روسیه گسترش می‌یابد؛ نه بالعکس

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: ناتو به سمت مرزهای روسیه گسترش می یابد؛ این روسیه نیست که زیرساخت های نظامی خود را به مرزهای ناتو نزدیک می کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد که گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه باعث ایجاد مشکل و نگرانی‌ هایی برای امنیت کشورش می شود.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره گفت: به همین دلیل روسیه در حال اتخاذ تدابیری برای ایجاد تعادل در ساختار امنیتی قاره اروپا به دنبال نزدیک شدن ناتو به مرزهای خود است.

«دیمیتری پسکوف» ادامه داد: ناتو به سمت مرزهای روسیه گسترش می یابد؛ این روسیه نیست که زیرساخت های نظامی خود را به مرزهای ناتو نزدیک می کند. حرکتی در جهت مخالف وجود دارد. این حرکت مشکل و نگرانی‌ هایی برای امنیت مان به شمار می آید.

وی افزود: تلاش‌ های غرب برای وادار کردن صربستان به اتخاذ موضعی ضدروسیه متوقف نمی‌ شود. تلاش هایی برای وادار کردن صربستان به پیوستن به کسانی که موضع ضدروسی اتخاذ می کنند، دائما در حال انجام است. ما می دانیم که بلگراد تحت فشار وحشتناک و فشار بی سابقه ای قرار دارد.

«پسکوف» در ارتباط با طرح چین برای صلح در اوکراین گفت: چین قابلیت میانجی‌گری دارد، اما در مورد پرونده اوکراین وضعیت کماکان دشوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس