کد خبر 1477759
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
اما و اگرهای کشتی روسیه در آسیا

تکاپوی روسیه برای حضور کشتی این کشور در قاره آسیا واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، کشور روسیه که به خاطر جنگ اوکراین از میادین ورزشی محروم هستند، مسئولان این کشور را وادار کرد تا به دنبال راهکاری برای عبور از این بن بست بیابند. یکی از این راهکارها حضور آنان در آسیا و در برخی رشته‌های ورزشی بود تا سال آینده بتوانند در بازی‌های آسیایی هانگژو حضورشان را قطعی کنند. هرچند اما و اگرهایی در خصوص این حضور وجود دارد، اما به نظر می‌رسد، روسیه مصمم است تا با حضورش در آسیا بتواند تحریم‌های کشورهای غربی را در ورزش دور بزنند.

کشتی روسیه همواره مدعی اول المپیک به حساب ‌می‌آید و یکی از تلاش‌های این کشور در قبال تحریم، حضور کشتی‌ این کشور در قاره آسیا است. مسئولان روس شماری از ستاره‌های خود را به جام باشگاه‌های کشتی آزاد به تهران فرستادند. پذیرایی فدراسیون کشتی ایران از روس‌ها در حالی بود که جام باشگاه‌های جهان در تقویم اتحادیه جهانی نبود.

البته این در حالی است که فدراسیون فوتبال روسیه نیز تلاش مشابهی دارد. نشریه معتبر گاردین در گزارشی نوشت که تیم ملی فوتبال روسیه به یک تورنمنت فوتبالی در قاره آسیا دعوت شده است. فدراسیون فوتبال تاجیکستان از روسیه برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی (‌کافا) در بخش مردان دعوت کرده و روسیه نیز این دعوت را پذیرفته است. مسابقات کافا از ۹ تا ۲۱ ژوئن (خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد و در صورت حضور قطعی روسیه، با ۷ تیم انجام خواهد شد. فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی متشکل از کشورهای ایران، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان است. کافا زیرمجموعه ای‌اف‌سی است.

اما و اگرهای کشتی روسیه در آسیا

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در خصوص حضور نداشتن روس‌ها در یک سال اخیر ورزش جهان، گفت که در نبود آنان کشتی ایران بیشترین ضربه را خورد. ایران، آمریکا و روسیه سه تیم قدرتمند جهان در ورزش کشتی بحساب می‌آیند، اما برد و باخت سه تیم با هم خیلی راحت‌تر است.

رییس فدراسیون کشتی در خصوص حضور روس‌ها در بازی‌های آسیایی نیز گفت: هر چه باعث شود که ما رقابت کنیم، من لذت می‌برم. ما حاضریم ماهی یکبار روس‌ها بیایند با ما اردو برگزار کنند. مخصوصا در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان. ما واقعا از حضور آنها خیلی استقبال می‌کنیم.

وی این را هم گفت: هر چیزی که باعث رقابت شود و ما رشد کنیم را دوست دارم. روس‌ها به آسیا بیایند، ما که اول نمی‌شویم اما در کشتی دنیا یک فرصت داریم. در سال ۲ یا ۳ بار با روس‌ها روبه‌رو می‌شویم و این به نفع کشتی ما است.

اما و اگرهای کشتی روسیه در آسیا

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در جام باشگاهای جهان که به میزبانی کشورمان برگزار شد در مورد حضور این تیم در بازی‌های آسیایی چین خاطر نشان کرد: ما خودمان هم هنوز دقیق نمی‌دانیم که آیا این امکان فراهم شده یا خیر؛ اما در این زمینه گفت‌وگو شده و اگر این اتفاق بیفتد از آن استقبال می‌کنیم.

حاجی مراد گاتسالوف ادامه داد: کشتی‌گیران روس نیاز به حضور در مسابقات خارجی دارند و خوشحال می‌شویم که در آسیا کشتی بگیریم و این موضوع نشان دهنده این است که سیاست ربطی به ورزش ندارد و یک سری از کشورهای آسیایی برادرانه در کنار ما هستند که اجازه می‌دهند بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم و در ادامه نیز در المپیک حضور یابیم.

در این خصوص قرار است که شرایط حضور ورزشکاران روسی در آسیا فراهم شود و قرار است برخی از رشته‌ها از جمله کشتی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین حضور یابند. فراهم شود.

کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) در جلسه روز گذشته خود به ورزشکاران روسیه اجازه داد تا در مسابقات بین‌المللی در وضعیت بی طرف شرکت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس