کد خبر 1477692
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
دستگیری

دست ها و پاهایشان با زنجیر و دستبند بسته شده و در حالی به عنوان یک باند ۴ نفره سرقت و زورگیری از پله‌های پلیس آگاهی تهران بالا می روند که هنوز سن آنها به ۲۰ نرسیده است.

به گزارش مشرق، دست ها و پاهایشان با زنجیر و دستبند بسته شده و در حالی به عنوان یک باند ۴ نفره سرقت و زورگیری از پله‌های پلیس آگاهی تهران بالا می روند که هنوز سن آنها به ۲۰ نرسیده و باید برای تصمیمی اشتباه، چندین سال از بهترین روزهای عمرشان را در زندان بگذرانند. میلاد کوچکترین عضو این باند و عجیب‌تر رئیس باند تنها ۱۷ سال دارد و حالا باید برای بار دوم نیز به کانون اصلاح و تربیت برای سپری کردن مجازات به جرم سرقت و زورگیری منتقل شود.

سعید ۱۸ ساله با اندامی نحیف و قدی کوتاه است که پیش از تصمیم گرفتن برای سرقت و زورگیری در یک مغازه جلوبندی‌سازی مشغول به کار بوده تا شاید اگر در درس موفق نشده بتواند در یک مهارت آدمی مؤثر باشد. نیما نیز همسن و سال سعید بوده و در شرق تهران در یک میوه‌فروشی مشغول به کار بود. نفر چهارم این باند نیز حمید نام دارد که از ۳ نفر دیگر بزرگتر است و با ۱۹ سال سن در یک مکانیکی به عنوان شاگرد با ۳ میلیون تومان کار می‌کرد.

این ۴ جوان در یک محل زندگی می‌کنند و از کودکی با یکدیگر رفیق هستند و روزهای خوش و تلخی را پشت‌سر گذاشته‌اند تا اینکه یک شب در پارک محله با اصرارهای میلاد تصمیم به سرقت موبایل گرفته و به دلیل اینکه تا آن روز بجز میلاد هیچ‌کدام سابقه چنین کارهایی نداشته‌اند به صورت ناشیانه تنها ۱۰ گوشی همراه را با زورگیری به دست می‌آورند.

درباره همین مسأله نیز نیما می‌گوید: «ما اشتباه کردیم و به‌خاطر حرف‌های میلاد که دائم ما را بی‌عرضه می‌خواند و از آن طرف برای عبور و خارج شدن از وضعیت سخت مالی که در آن بودم.» البته در این سرقت‌ها نیما نقش موتورسوار را داشته است و سعید و میلاد با چاقو و قمه تلفن‌های افراد را به صورت ناشیانه و خطرناک به سرقت می‌بردند.

در همین حین سعید شروع به سخن گفتن و مقصر دانستن میلاد برای وسوسه آنها می‌کند و می‌گوید: «وقتی پدرم با وجود برادر ۶ ساله ما را رها کرد طبیعتاً فشار زیادی روی ما وارد شد. البته باز در آن شرایط نیز می‌شد به زندگی سالم ادامه داد تا اینکه یک ماه قبل مادرم توسط پلیس به دلیل داشتن مواد مخدر دستگیر و به زندان منتقل می‌شود. آنجا بود که بار نگهداری از برادر کوچکترم نیز روی دوش من افتاد پس چنین تصمیمی گرفتم.»

در پایان باید گفت که انتشار فیلم زورگیری‌های این افراد بخصوص زورگیری به شکل خشونت‌آمیز از یک سرباز راهور، واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت اما بخش دیگری که باید به آن توجه شود نیز دردها و رنج‌هایی است که این جوانان در زندگی متحمل شده‌اند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    خدا برای کسی نیاره ولی هر کی مشکل داشت بیاد خفت مردم بیچاره رو بگیره ما مردم عادی مشکل مگه نداریم صبح تا شب سگ دو می زنیم تا تو بیای خون به جگرمون کنی
  • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    یاد شکیب می افتم. فاطمه دهباشی هستم از مشهد. ممنون از مشرق
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    نفری ۱۰۰ ضربه شلاق
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    19 5
    ما را چه شده برخی باید بخورن تا خرخره برخی هم به خاطر نداری باید مجرم بشن
    • ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      تا بوده همین بوده ما را چیزی نشده زمانه همینگونه است
    • ح IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      تورو چه شده که کار اشتباه خودت رو با کار اشتباه دیگران میشوری؟؟
    • م ث IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      خاک تو سرت حرف حقی زدی در جایی باطل
    • حجت IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      16 0
      خیلی ها تو جامعه هستن که صورتشونو با سیلی سرخ نگه داشتن ولی سر سوزنی دنبال خلاف نرفتند. چون یکی خطا می کنه، مجوزه برای خطا و گناه بقیه؟
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 3
      این چیزا مهم نیست
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      بسم الله. ألذین یکنزون ذهب و الفضه و لا ینفقونها فی سبیل الله فبشرهم بعذاب الیم یعنی حلال را هم انبار کنی طلا نقره وووانفاق نکنی مجرمی عذابت حتمیه ثروت باید در جامعه مثل خون در بدن در گردش باشه کسی که تا خرخره میخوره مجرم اصلی این جرمهای فقرا ست حالا چه درآمدش حرام بوده یا حلال فرقی نداره شیعه ابوذره که یقه معاویه را میگرفت که این قصر سبز که میسازی اگه از بیت الماله خیانت اگر مال حلال خودته اسرافه مشکل آنجاست که بعضی ملت جای با تحقیق از علماء ربانی و نشستن پای منبر ودرست رفتن پای صندوق رای و انتخاب اصلح و یقه گیری بصورت نقطه زن یا فکر گوش بری از دیگری ارباب رجوع مشتری فامیل و آشنا یادنبال توپ هستن یا دنبال مدرک دکتری یا پای ماهواره تخمه میشکنن بعضی شدن اوباش و زدن آشوب و آتیش زدن بعضی تبلیغ خود و بعضی به ماچه میگن و برای توجیه خود میگن آخوند خرابه مسجد بده دین را ولش کن قلبت صاف باشه جای حرف درست یا خفه خون گرفتن یا آروغ میزنن و خفه کردن هر کس را که میخواد درست و بدون تبلیغ خود یقه بگیره خدا بیامرزه آقای طالقانی را که رفت مجلس نشست زمین به ملت راه درست نشان داد (مسجد)
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      4 0
      این خبر اشک آلود بود. اشکم در اومد... خدا بروز کسی نیاره. خدا خودش سروسامان بده وضعیت رو بحق امام زمان.
  • GB ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    خوب که اسمشون باند نینی کوچولوها نیست انوقت ادم فکر میکرد پلیس میبینن از ترس جیش میکنن لباسشون خخخخخخخخخخ
  • ققنوس IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    میتونست کار کنه، اما مفت خوری راحت تر بود. کسی که از یک پدر و مادر لاابالی دنیا بیاد از این بهتر نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس