خسروی: تیم‌های پرطرفدار ارتش فحاشی دارند/ داوری ما از همه جای دنیا سالم‌تر است

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان با بیان اینکه داوران ایران از همه جای دنیا سالم‌تر هستند، گفت: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که تیم‌های پرطرفدار، ارتش فحاشی در فضای مجازی دارند.

به گزارش مشرق، علی خسروی پیشکسوت داوری فوتبال در رابطه با عملکرد داوری در سال گذشته ضویحاتی ارائه کرد که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

سطح داوری بالاتر است یا سطح فوتبال کشور؟

حدود ۴۱ سال است که فوتبال را دنبال می‌کنم، چه زمانی که خودم داوری می‌کردم و چه اکنون که کارشناسی می‌کنم. داوری ما مثل فوتبال‌مان سالم است. داوری بعضی‌ وقت‌ها کم‌تر اشتباه دارد و در برخی هفته‌ها بیشتر اشتباه تاثیرگذار اتفاق می‌افتد. دقیقا فوتبال لیگ هم به همین شکل خواهد بود که در بعضی از هفته‌ها بازی‌های پرگل و زیبایی می‌بنیم اما در سایر هفته‌ها، فوتبال کم گل و کسل‌کننده‌ای را مشاهده می‌کنیم.

بنظرم سطح داوری ما نسبت به گذشته بهتر شده است، اما یک مشکل وجود دارد. داوران حال حاضر نسبت به داوران گذشته کمتر شناخته شده‌اند و این این امر باعث می‌شود اعتماد به نفس داورهای ما کمتر شده و باعث شود که کمی در عملکرد آنها تاثیرگذار باشد. الان از هرکسی بپرسید نهایت اسم ۵ داور را به زبان می‌آورد و فقط آنها را می‌شناسد، در صورتی که در گذشته و زمان ما، همه بازیکنان داوران را می‌شناختند.

باید تعداد داوران لیگ ‌برتر را محدودتر کنیم تا تعداد بازی‌هایی که سوت می‌زنند بالا برود و در این صورت شناخت بیشتر ایجاد می‌شود و کمک زیادی به عملکرد آنها خواهد کرد. داورها نیز نباید خودشان را به کلاس‌های تخصصی و آموزشی محدود کنند یا فقط آمادگی جسمانی خود را بالا ببرند. همه این کارها برای این خواهد بود که در زمین عملکرد خوبی داشته باشند. پس بهتر است حداقل بعد هر بازی خود آنها فیلم بازی را تماشا کنند و اشتباهات خودشان را یادداشت کرده و روی آنها تمرکز کنند.

دلیل بالا رفتن انتقادها نسبت به گذشته چیست؟

این انتقادها در گذشته نیز وجود داشت. هر تیمی که بازی را برده باشد هیچ انتقادی نمی‌کند، اما اگر همان تیم در بازی بعدی بازنده باشد از تمام داوران و کمیته داوران ایراد می‌گیرد و انتقاد می‌کند. انتقادها دیگر به داوران محدود نمی‌شود و اکنون شرایط به گونه‌ای شده که تیم‌های پرطرفدار، ارتش فحاشی در فضای مجازی دارند. حتی به کارشناسان داوری نیز بلافاصله حمله می‌شود و خیلی راحت مورد فحاشی شدید قرار می‌گیرند. هیچ کاری هم از دست کارشناسان برنمی‌آید و الان هم از هیچ جایی توقع حمایت نداریم چون دیگر به این فحاشی‌ها عادت کردیم و همیشه این جامعه داوری بوده که مورد حمله و انتقاد شدید قرار گرفته و از سوی هیج ارگانی نیز حمایت نشده است.

VAR می‌تواند به فوتبال ما کمک کند؟

صد در صد VAR می‌تواند کمک بسیار زیادی به فوتبال ما و مخصوصا جامعه داوری داشته باشد. اما این سوال وجود دارد که آیا بعد از ورود VAR دیگر مربیان و بازیکنان اعتراض نمی‌کنند؟ قطعا اعتراض‌ها و انتقادها همچنان وجود خواهد داشت. بهتر است قبل از ورود VAR به کشور فرهنگ استفاده کردن از آن را وارد کنیم.

صحبت‌ها در رابطه با دست‌های پشت پرده در داوری کشور را قبول دارید؟

داوری ما از همه جای دنیا سالم‌تر است و اصلا این شایعه‌ها را قبول ندارم. همان طور که نماز ستون دین است، در داوری نیز سلامت داوران ستون و رکن اساسی آنها به شمار می‌رود.

شما از تعداد محدود داورهایی بودید که در ورزشگاه مورد تشویق قرار می‌گرفتید، به نظرتون چرا دیگر این اتفاق‌ صورت نمی‌گیرد؟

در آن زمان هواداران به بنده لطف داشتند، الان دیگر حرمت‌ها شکسته شده و فقط به دنبال دعوا کردن و انتقاد هستیم تا شکست و نتیجه‌گیری را به گردن دیگران بیاندازیم. داورهای چهره و محبوب نیز در حال حاضر وجود دارد و داورها باید از نظر شخصیت کاریزما داشته باشند تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. الان بیشتر سعی داریم به داورها تهمت بزنیم و این امر باعث می‌شود داورها اعتماد به‌نفس خودشان را از دست بدهند. ما باید آرامش را به‌وجود بیاوریم و محیطی را آماده کنیم که داورها با اعتماد به‌نفس بیشتری در زمین حضور داشته باشند.

طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستید؟

طرفداران استقلال معتقد هستند که من پرسپولیسی هستم و برعکس آن هم پرسپولیسی‌ها معتقد هستند که من استقلالی هستم. در واقعیت من طرفدار هیچ تیمی چه در ایران و چه در دنیا نیستم. فوتبالی که من قضاوت می‌کردم با این فوتبال خیلی متفاوت بود. فوتبال من برای نسل دروازه‌بانی عقاب آسیا احمدرضا عابدزاده، سر طلایی همایون بهزادی و پاس‌های فوق‌العاده امیر قلعه‌نویی بود و این فوتبال با فوتبال نسل من کاملا متفاوت است. این فوتبال فقط اعتراض است و دیگر حرمت‌ها شکسته شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    3 1
    هیچ نیروی نظامی به خصلت مردانگی و شجاعت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    2 1
    امریکا پناهندگان افغانی را به اوگاندا میفرسته-= غرب زدهها فرار کنند را کجا میبره #اوگاندایی زشت کلامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس