کد خبر 1477272
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
آمریکا درصدد تنش زایی جدید درباره تایوان

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رغم هشدارهای چین در نظر دارد چهارشنبه هفته جاری با رئیس‌جمهور تایوان در ایالت کالیفرنیا دیدار کند.

به گزارش مشرق، کوین مک کارتی رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تنش‌آفرینی‌های واشنگتن در قبال پکن، در نظر دارد که با «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان دیدار کند.

خبرگزاری رویترز در گزارش روز دوشنبه (امروز) خود خبر داد، منابع آگاه به این خبرگزاری گزارش دادند که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا از رئیس‌جمهور تایوان میزبانی خواهد کرد.

گمانه زنی این رسانه درباره دیدار کوین مک کارتی با تسای اینگ-وی در ایالت کالیفرنیا در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های چین به آمریکایی‌ها درباره انجام این دیدار و تلافی جویی پکن هشدار داده‌اند.

تسای اینگ-وی رئیس‌جمهور تایوان چهارشنبه هفته گذشته به رغم هشدارهای چین به آمریکا سفر کرد.

به دنبال سفر تسای اینگ-وی به آمریکا، رسانه‌ها خبر دادند که کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان این کشور درصدد دیدار با رئیس جمهور تایوان است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    0 0
    از تهدید چین برای حمله به تایوان چه خبر،!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس