کد خبر 1476999
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
خرما

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مصرف خرما و کشمش بهترین جایگزین استفاده از زولبیا و بامیه در وعده افطاری است.

به گزارش مشرق، دکتر"محمد حسیبی" در این رابطه افزود: با توجه به اینکه در ماه رمضان و در طول روز ۱۳ تا ۱۴ ساعت از منابع انرژی که در بدن داریم مصرف می کنیم و نزدیک به افطار ذخیره انرژی را از دست می دهیم به همین دلیل در ساعت افطار گرایش به مصرف مواد قندی داریم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل میل به خوردن شیرینی بویژه شیرینی های این ماه که همان زولببا و بامیه هستند، داریم.

حسیبی ادامه داد: به دلیل اینکه در زمان افطار ولع خاصی داریم نسبت به مصرف شیرینی برای تامین انرژی، بهتر است از خوارکی هایی که شیرینی طبیعی دارند مانند خرما و کشمش استفاده شود.

وی اضافه کرد: افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باید از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند زیرا مصرف این شیرینی در وعده افطار سریعا قند خون را بالا می برد.

دکتر حسیبی گفت: کسانی هم که دچار ناراحتی صفرا و کبدو افزایش چربی هستند نیز مصرف این شیرینی چرب را محدود کنند.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 0
    شمایی که می نویسی بهترین جایگزین بامیه و زولبیا، خرما و کشمش است، یه سری به قیمت های این دو قلم هم بزن. کشمش کیلویی ١٢٠ هزارتومان و خرما هم کیلویی ١٠٠ هزارتومان. ولی قیمت بامیه و زولبیا به علت محدودیت زمان عرضه رقابتی است و از کیلویی ۵٠ هزار تومان تا ١٠٠ هزارتومان عرضه می شود. مصرف بامیه و زولبیا اونم به مدت محدود (ماه رمضان) مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس