کد خبر 1476964
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی اش نوشت: ظهر امروز تا به محل روزنامه در میدان امام خمینی(ره) برسم، طبق معمول از مقابل چند پارک و بوستان و فضای سبز عمومی عبور کردم.

این فضا ها، هر سال در روز سیزدهم فروردین، به واسطه حضور خانوادگی مردم، انباشته از جمعیت است.

اما مردم خوب ما، امسال در تقارن بهار طبیعت با بهار بندگی، ماه مبارک رمضان را حرمت نهادند و به همین دلیل، از آن ازدحام و بساط های همیشگی در بوستان ها و تفریح گاه ها خبری نبود.

این هم یک جلوه عینی از ایمان مردم ماست که حرمت های الهی را محترم می شمارند.

به کانال های بی بی سی، رادیو فردا و صدای آمریکا سر بزنید! از چند روز قبل، تدارک تبلیغاتی پر حجمی کرده بودند تا تلاقی روز طبیعت با ماه رمضان را سوژه دو قطبی سازی قرار دهند؛

اما دستان و صفحات خالی امروز آنها از سوژه های هنجار شکنی، اعتراف تلویحی به ایمان ریشه دار ملت ایران و حرمت نهادن ماه ضیافت الهی است.

این همان مردمی هستند که در مقابل دعوت بوقچی های بدخواهان به سوگواری و عدم شادی ظرف پنج شش ماه گذشته، مناسبت های مختلف را برای ابراز شادی و خوشحالی مغتنم شمردند؛

و هنگام دعوت پادو های دشمنان به اعتصاب و تعطیلی بازار و کسب و کار ها، روز های پر ازدحام و رونقی را به ویژه در بازار های شب عید رقم زدند.

ایام منتهی به چهارشنبه سوری امسال نیز در اثر حجم ترقه بازی ها، یکی از پر سر و صدا ترین چهارشنبه سوری های سالیان اخیر بود؛ فارغ از قضاوتی که هر کدام ما درباره چهارشنبه سوری داریم.

با مرور این روند است که حرمت نهادن اغلب مردم به ماه مبارک رمضان در روز طبیعت (سیزده بدر) آن هم با وجود فضاسازی رسانه های مغرض، بیشتر به چشم می آید.

این حقیت ملت ماست؛ ایمان مردم ما با همه شدت و ضعف ها و تنوع ها، و با وجود بمباران تبلیغاتی انبوه دشمنان، ایمان ریشه داری است و همین، ایران عزیز ما را در برابر حملات بدخواهان حفظ کرده است.

همین روزها، می توان ده ها هزار محفل پر رونق قرآن و مناجات و سفره های مردمی افطار در خیابان ها و گذر ها و مساجد را رصد کرد که از کودک و نوجوان تا جوان و پیر را در ضیافت الهی گرد هم آورده است.

این هویت مردم ماست؛ همان که دو ماه قبل در جشن کم نظیر ۲۲ بهمن درخشید؛ و ان شاء الله در هفته های پیش رو، با مراسم با شکوه شب های قدر و صف های میلیونی نمازگزاران عید فطر، به چشم دوستان و دشمنان خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 28
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    5 1
    مردم نجیب و دین دار ایران حرمت ماه مبارک را حفظ کردند ای کاش * سیستم بانکداری را به نفع جامهع و اقشار کم درآمد تغییرمیدادیم+ خودرو سواری۳و۴سال کارکردبا کیفیت را به دست این ملت صبورمیرسوندیم+۱۰۰ عوارض گمرکی را حذف میکردیم+ به پاس احترام به این مردم ۰۰۰ *( ( وانت پراید )*را سر هم نمیکردیم و با این قیمت ها ؛ بدیم دستشون که با کوچکترین حادثه خانواده ها عزا دار بشوند!!!!؟ ؟ ؟
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    11 8
    اره مردمان بافرهنگ به یکدیکر و ادیان همدیگه توهین نمیکنن. جوانان هم بر سر لج افتادن و تحت تاثیر مزدوران غرب وحشی بوده اند. از تحریم ایران و فقر ما سواستفاده نکن غربگدا. ایرانیان فرهنگ و باورهای خود را برتر می‌دانند. تحمیلی در کار نیست. میدونم مالیخولیایی شدین پای ماهواره ها. تخصص دارن در جادوی خلایق. به مغز و روان خود کمی استراحت دهید. درست میشه.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      3 3
      اول ممنوع کردین بعد مردم نرفتن و رفتن بیرون شهر
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      4 3
      مرگ بر یانکیستان !!!!!
  • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    5 2
    بروبابا اگه ممنوع نبود که جای سوزن انداختن نداشتین
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      2 2
      قشنگ زدی تو دهن امثال کسانی که به دروغ میگن مردم این روزها دل و دماغ شادی و تفریح ندارند‌.خخخخ
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    16 20
    خدا را کرور کرور شکر و حمد و ثنا که ملت مؤمن و باشرفی داریم تنها نقطه ضعف این ملت نداشتن بصیرت و شعور به اندازه کافی و وافی است
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    40 6
    ان شاء الله خداوند متعال به حرمت این ماه دشمنان و بدخواهان این ملت را خوار و ذلیل و رسوا بگرداند.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 2
    ما هم به اصرار بچه ها بعد از ظهر یه چرخی تو شهر زدیم و واقعا برام جالب بود که جاهایی که هر ساله جای سوزن انداختن نداشت کاملا سوت و کور بود.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    5 1
    عمده مردم همینن بالای ۹۰ درصد ، ایمانشونم ژنتیکی است تو وجودشونه حتی اگه مواقعی ضعیف بشه از اون زمانی که یکتا پرست بودند و بعد اسلام پذیرفتن
  • زمستان سخت اروپا IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 2
    باز این حرف زد! زمستان سخت اروپا چی شد 🤣🤣
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 1
    این اخبارو بکنید تو چشم شیخ شهاب الدین... که اصرار داره بگه مردم ایران بعد از سال 57 بی دین شدن!
  • علی افصحی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    7 5
    امام خامنه ای«استحکام درونی نظام اسلامی و مردم ایران ناشی ازایمان است.مردم ایران مردم مؤمنی است»امامین انقلاب اسلامی امام خمینی وامام خامنه ای برجستگی های فراوانی دارندیکی ازآن«شناخت دقیقی است که ازتودهٔ مردم دارند.هرگزاین بزرگواران مردم را ازدرون کتاب ها،گعده های روشنفکری،از بالانشینی و..نشناخته اندبلکه درمتن مردم تنفس کرده و بامردم مراوده نفس به نفس داشته اندنیازهای مردم وگرایش های آن هارا تشخیص داده اند همچون پیامبر اکرم «امی»بودند و ازدل مردم برآمده و دردل و میان مردم زندگی کرده اند.صحیفه امام خمینی که مجموعهٔ دایرةالمعارف انقلاب اسلامی است بیشترین صفحاتش، در باره مردم است. حتی آخرین بندوصیت نامهٔ ایشان خطاب به مردم است چنان که قرآن آخرین سوره اش سوره «ناس یا مردم»است.از آغاز انقلاب امام راحل تکیه برمردم نمودنه احزاب،و درهمه فتنه ها به حضور مردم تاکید فرمود و در تحریم انتخابات یا زمزمهٔ این که مردم نمی آیند یا در جنگ و..امام راحل به مردم امید بست و فرمود«مشکل دشمنان آن است که نه مردم را شناخته اند نه اسلام را». امام خامنه‌ای هم همین طور.همواره مردم کف جامعه رامورد خطاب قرار داه اندولی فقیهی که هرگزدربرابر مستکبری تعظیم نکرده اما در برابرحرکت نمادین مردم در حضورده ها میلیونی در راهپیمایی بیست و دو بهمن فرمود «در برابر مردم تعظیم می کنم»در ارتباط با استحکام درونی نظام هم، مردم و ایمان مردمان را عامل اصلی می داند نه احزاب و نه اصحاب ذهن و حرف!و نه امور مادی .امام خامنه‌ای می فرماید مردم ایران مردم مؤمنی است حتی کسانی که ممکن است ظاهری متفاوت داشته باشند.این ایمان مردم درمناسبت ها دیده می شود. مزدوران ضد اسلام در خدمت استکبار با استفاده از همه امکانات رسانه ای و فضای مجازی و تلویزیون ها و رادیوهای دشمنان،مردم را به سمت بی حجابی، ولنگاری، حرمت شکنی ماه مبارک رمضان و.. می خوانند اما مردم حتی کسانی که ممکن است مسجدی هم نباشد درست برعکس فراخوان های شیاطین عمل می کنند شیاطین می گویند راهپیمایی سیزده آبان و بیست و دو بهمن نروید، اما مردم بیشتر می روند و یابدخواهانه می گویند چهارشنبه سوری نگیرید مردم آن را داغ تر می کنند،سیزده بدر را دشمن برای حرمت شکنی ماه مبارک رمضان اعلام می کند اما مردم بوستان ها را خلوت می کنند.به فرموده امام خامنه ای مردم ایران مردم مومنی است.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    4 2
    مگه چندتا مردم دارید؟
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 3
    ماست با طعم ساندیس هلو..
  • محمد بیگ IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    2 2
    من دیروز اطراف شهرمون (گلبهار مشهد) دوری زدم. پارک‌ها رو شهرداری بسته بود. ولی باغات اطراف و کنار سد مملو از جمعیت بود!!! من با افتخار یک بسیجی هستم، اما باید بپذیریم بعضی جاها اشتباه کردیم. بعضی از مردمی که دیروز در ماه مبارک رمضان روزه خوردن و به رقص و پایکوبی پرداختن، به واقع مسلمانان معتقدی هستند که فقط دارن لجبازی یا عقده گشایی می‌کنن!! و دلیل این لجبازیها عملکرد اشتباه است...
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    6 4
    با اسید پاشی و ماست پاشی میخوان اسلام و انقلاب رو بدنام کنن!!
    • DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      وقتی که ماست ابزار مبارزه بشود ، وای به وقتی که به بمب اتم دست پیدا بکنند !
  • DE ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    چشمان شما آلبالو گیلاس می چینه !بساط بزن و بکوب و کباب مطابق فیلم ها برقرار بود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس