کد خبر 1476825
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در چند شهر انگلیس

صدها تن از هواداران فلسطین از اقشار مختلف مردم انگلیس و اعضای گروه‌های ضد صهیونیستی روز شنبه در تداوم اعتراضات به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در چند شهر انگلیس دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، معترضان در شهر لستر مقابل ساختمان یکی از بزرگترین شرکت‌های اسلحه‌سازی رژیم صهیونیستی موسوم به «البیت سیستمز» تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار تعطیلی آن شدند.

آن‌ها پس از سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از آزادی فلسطین، اخطاریه‌ای را به صورت نمادین روی تابلوی این شرکت نصب و یک ماه برای تعطیلی آن مهلت تعیین کردند. این اخطاریه خطاب به «کارخانه مرگبار اسرائیلی» و حکم آن از طرف دادگاه مردمی صادر شده است.

در ویدیویی که گروه «اقدام فلسطین» در حساب توئیتری خود منتشر کرده، نشان می‌دهد که یکی از معترضان اخطاریه را به نمایندگی از هواداران فلسطین روی تابلوی شرکت «البیت سیستمز» نصب می‌کند. او پیش از این اقدام خطاب به دوربین می‌گوید: ما اهالی لستر نمی‌خواهیم که تسلیحات مرگبار اسرائیلی در این شهر ساخته شود.

در بیانیه این تشکیلات ضد صهیونیستی هم آمده است: فلسطینیان هر روز در محاصره هستند؛ آنها با نظارت مداوم از سوی ارتش اسرائیل روبرو هستند، هر حرکت آن‌ها تحت نظر است، خانه های‌شان ویران می شود و خانواده های آنها در خیابان ها کشته می شوند. تنها در سال گذشته ۲۳۲ فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر به قتل رسیده اند.

این بیانیه با اشاره به نقش غرب در تسهیل سرکوب فلسطینیان می‌افزاید: نیروهای استعماری صهیونیستی تسلیحات خود را در بریتانیا می‌سازند؛ بنابراین نقش ما به طور روشن و فوری خارج کردن کارخانه‌های اسلحه سازی آنها از کشور است.

«اقدام فلسطین» بزرگترین شرکت اسلحه سازی رژیم صهیونیستی را «البیت سیستمز» نامیده که ۸ مرکز در سراسر انگلیس دارد. بیانیه یادشده می‌افزاید: سلاح‌های البیت به کشورهای غربی نیز فروخته می‌شود - سلاح‌هایی که آن‌ها به‌عنوان «آزموده‌شده در نبرد» بر روی فلسطینی‌ها به فروش می‌رسد. مردم فلسطین، کشمیر، افغانستان، عراق و یمن همگی هدف سلاح های "آزمایش شده" البیت بوده اند.

هم زمان با تجمع مردم لستر، هواداران فلسطین در شهرهای برایتون و گلاسکو نیز تجمع اعتراضی برپا کرده و با حمل پرچم این کشور شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از آزادی اراضی اشغالی سردادند. آن‌ها همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن از توافق تجاری اخیر انگلیس و رژیم صهیونیستی اعلام انزجار شده بود.

انگلیس هفته پیش در بحبوحه بحران سیاسی در فلسطین اشغالی و انتقادهای بین‌المللی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اقدام به بستن سند توافقی کرد که روابط دوجانبه با رژیم صهیونیستی را در تمام ابعاد توسعه می‌دهد.

این سند نقشه راه روابط دوجانبه بین دو طرف را تا سال ۲۰۳۰ تعریف می‌کند. در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است: نقشه راه ۲۰۳۰ برای روابط دوجانبه اسرائیل و بریتانیا یک توافق بلندپروازانه است که تضمین می کند این مشارکت به نوآوری برای رسیدگی به چالش های مشترک ادامه می دهد.

نقشه راه یادشده تعهدات مفصلی را برای تعمیق همکاری در زمینه توسعه روابط رژیم اسرائیل و بریتانیا، از جمله در زمینه تجارت، فعالیت‌های سایبری، علم و فناوری، تحقیق و توسعه، امنیت، سلامت و آب و هوا شامل می شود.

بر همین اساس تشکیلات خودگردان فلسطین سفیر خود را برای انجام امور مشورتی و رایزنی درمورد گام‌هایی که فلسطین می‌تواند در واکنش به این سند تجاری که «برای حقوق فلسطینی ها پیامدهای جدی در پی دارد» از لندن فراخواند.

حسام زملط سفیر فلسطین در لندن گفته است که اقدام لندن نشانگر «کنار گذاشتن مسئولیت‌های این کشور بر اساس قوانین بین‌المللی و وظیفه تاریخی و منحصربه‌فرد آن در قبال فلسطین است».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس