کد خبر 1476379
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

چک اوت فرآیند تخلیه اتاق، تسویه حساب و خروج از هتل است. براساس قوانین هتل ها مسافران باید در زمان مشخصی اتاق خود را تحویل دهند در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. عمل کردن به قانون چک اوت و خروج به موقع از هتل یکی از دغدغه های برخی از مسافران محسوب می شود. ممکن است مسافران نیاز به زمان بیشتری داشته باشند تا آماده تحویل اتاق شوند. از این رو در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را برای تاخیر انداختن در چک اوت معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چک اوت در هتل به چه معناست؟ روش به تاخیر انداختنش

اشتباهات رایج در چک اوت هتل

شاید تصور کنید چک اوت فرآیندی آسان است اما همین فرآیند ساده ممکن است در زمان هایی باعث اذیت شما شود. مخصوصا اگر برای رسیدن به هواپیما یا قطار عجله داشته باشید و به دنبال زودتر تمام شدن فرایند چک اوت هستید. عجله کردن معمولا با اشتباهاتی در چک اوت همراه است که مهمترین آنها عبارتند از:

عدم بررسی دقیق صورتحساب

یکی از اشتباهات رایج در چک اوت هتل بررسی نکردن دقیق صورتحساب است. برخی از هتل ها هزینه های اضافی مختلفی را ضمیمه صورتحساب می کنند که ممکن است حتی مسافر از آن امکانات یا خدمات استفاده نکرده باشد. یا این احتمال وجود دارد که در شماره اتاق شما اشتباهی صورت بگیرد. برای مثال در اتاق های هتل مینی بار وجود دارد که معمولا با هزینه است. در صورتی که از محتویات مینی بار استفاده نکرده اید باید حواستان باشد مبلغ مورد نظر آن را هنگام چک اوت پرداخت نکنید.

جا گذاشتن وسایل در اتاق

هنگامی که برای خروج از هتل عجله دارید و می خواهید در کمترین زمان ممکن اتاق خود را تحویل دهید، ممکن است نتوانید با دقت تمام وسایل خود را جمع کنید. جاگذاشتن وسایل در اتاق از دیگر اشتباهات رایج در چک اوت هتل محسوب می شود که در بین مسافران بسیار رایج است.

چک اوت در هتل به چه معناست؟ روش به تاخیر انداختنش

پیشنهاد می کنیم شب قبل یا ساعاتی قبل از چک اوت حتما بدون استرس و با دقت زیادی وسایلتان را جمع کنید. هنگام تخلیه اتاق نیز یکبار دیگر تمامی بخش های آن را بررسی کرده تا مطمئن شوید چیزی جا نگذاشته اید.

خروج دیرتر از ساعت چک اوت

از دیگر اشتباهاتی که مسافران هنگام خروج از هتل انجام می دهند، تحویل دیر اتاق است. حتما هنگام رزرو اینترنتی هتل یا ورود به آن در روز اول سفر از ساعت دقیق چک اوت مطمئن شوید. اگر زمان درست چک اوت را ندانید متحمل جریمه خواهید شد و باید مبلغی بیش از هزینه رزرو اتاق پرداخت کنید.

فراموش کردن انعام

کارکنان مختلفی در هتل فعالیت می کنند که پرسنل بخش نظافت را می توان جزو زحمتکش ترین آنها در نظر گرفت. سعی کنید هنگام چک اوت هتل دادن انعام به این افراد را فراموش نکنید. اگر نمی توانید وجه نقدی به صورت مستقیم به خود فرد بدهید، هنگام تسویه حساب از صندوق پذیرش بخواهید مبلغی بیشتر از کارت بانکی برداشت کند تا مقداری به عنوان انعام در نظر گرفته شود.

هنگام چک اوت چه نکاتی را باید مد نظر بگیریم؟

از مهمترین نکاتی که هنگام چک اوت باید به آن توجه کنید می توان به ترک اتاق در ساعت دقیق اشاره کرد. ممکن است شما خواب سنگینی داشته باشید یا فراموشکار باشید. در این صورت حتما یک ساعت کوک کنید یا از پذیرش هتل بخواهید شما را با یک تماس راس ساعت مورد نظر بیدار کند.

حتما قبل از خروج از اتاق به طور کامل آن را بررسی کنید تا وسیله ای جا نگذارید. زیر تخت ها، زیر پتوها و ملحفه ها، قفسه ها و کمدها، سرویس بهداشتی و دیگر بخش های اتاق را به خوبی چک کنید. هنگام تحویل کلید اتاق و تسویه حساب از صندوق دار هتل یک رسید با جزئیات کامل دریافت کنید و آن را به دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که رسید دریافتی مربوط به اتاق خودتان باشد و با اتاق دیگری اشتباه نشده باشد.

روش های به تاخیر انداختن چک اوت هتل

برخی از مسافران به دلایل مختلف نیاز به زمان بیشتری برای خروج از هتل دارند. از این رو باید زمان چک اوت هتل را به تاخیر بیندازند. ترفندها و روش های مختلفی برای به تاخیر انداختن در چک اوت هتل وجود دارند که از مهمترین آنها می توان به راه های زیر اشاره کرد:

با پرسنل هتل مشورت کنید

اگر نیاز به مدت زمان بیشتری برای خروج از هتل هستید، جهت به تاخیر انداختن چک اوت می توانید با پرسنل هتل مشورت کنید. مسئول پذیرش می تواند به شما راه حل های مناسبی را پیشنهاد دهد که کاربردی هستند.

درخواست ساعت اضافه کنید

یکی از رایجترین تکنیک های به تاخیر انداختن چک اوت هتل، درخواست ساعت اضافه است. شما می توانید با پرداخت مبلغی اضافه زمان بیشتری را در هتل بمانید. البته باید به این نکته توجه کنید که در زمان هایی که پیک سفر محسوب شده و هتل ها شلوغ هستند ممکن است با این درخواست موافقت نشود. زیرا هتل نیاز به وقت کافی برای نظافت کردن اتاق شما و تحویل دادن آن به مسافران بعدی دارد.

از امکانات هتل استفاده کنید

اگر قصد داشته باشید مدت زمان کمی مانند یک الی دو ساعت چک اوت هتل را به تاخیر بیندازید می توانید از امکانات هتل استفاده کنید. در هتل ها با توجه به سطح و درجه امکانات مختلفی مانند رستوران، سالن بیلیارد، سالن ماساژ و اسپا، اتاق بازی کودکان و ... وجود دارد.

برا مثال می توانید برای به تاخیر انداختن چک اوت در هتل جهت صرف غذا به رستوران مراجعه کنید یا زمانی را در امکاناتی که گفته شد سپری کنید.

چک اوت در هتل به چه معناست؟ روش به تاخیر انداختنش

بخواهید چمدان تان را نگه دارند

شاید در آخرین لحظات سفر و اقامتتان نیاز به خروج از هتل برای امور مختلف مانند خرید را داشته باشید. در این صورت ممکن است زمان مشخص فرآیند چک اوت را از دست دهید و نگران جریمه باشید. از تکنیک های کاربردی تاخیر در چک اوت هتل می توان به نگهداری چمدان های اشاره کرد. چمدان های خود را کاملا آماده کرده و قبل از خروج از هتل به مسئول پذیرش تحویل دهید. پس از انجام کار به هتل بازگشته و اتاق را دوباره بررسی کنید و چمدان ها را تحویل بگیرید و با پرداخت صورتحساب فرایند چک اوت را کامل کنید.

به باشگاه مشتریان هتل بپیوندید

برخی از هتل ها دارای باشگاه مشتریان هستند که در آن تسهیلات ویژه ای را برای مسافران همیشگی خود در نظر می گیرند. شما می توانید با عضویت در باشگاه مشتریان از این تسهیلات مانند زمان بیشتر برای چک اوت، تخفیف در هزینه رزرو، استخر رایگان و ... بهره مند شوید.

گردش قبل از چک اوت

از دیگر تکنیک های به تاخیر انداختن چک اوت در هتل می توان به گردش قبل از زمان مقرر چک اوت اشاره کرد. شما می توانید وسایل خود را جمع کرده و قبل از چک اوت آن را به مسئول نگهداری از چمدان ها تحوسل دهید؛ و سپس به گردش بروید و بعد از ساعت چک اوت بازگردید و تسویه حساب و تحویل اتاق را انجام دهید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس