کد خبر 1476338
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
کلکِ توئیتر برای بیشتر دیده شدن برخی کاربران خاص/ توئیت‌های سیاستمداران خاص حمایت می‌شود

بر اساس گزارش‌های جدید، توئیتر به طور مخفیانه توئیت‌های مربوط به حساب های ۳۵ کاربر ویژه را نسبت به دیگران بیشتر نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، زوئه شیفر مدیر عامل پلتفرمر، با اشاره به اسناد داخلی توئیتر اظهار کرد که پست های ۳۵ کاربر VIP نظارت و تبلیغ شده تا بیشتر دیده شوند.

شیفر ۱۴ نام از ۳۵ نام این فهرست را منتشر کرد که شامل «لبران جیمز» بسکتبالیست، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده مجلس آمریکا، «بن شپیرو»، تحلیلگر سیاسی، «مارک اندرسن»، سرمایه‌گذار بود. این فهرست همچنین شامل کامنت گذارنده طرفدار ترامپ به نام catturd۲ بود که ایلان ماسک مکالمات زیادی در توئیتر با او داشته است.

به گفته پلتفرمر، مهندسان توئیتر تضمین کرده‌اند که توئیت های این کاربران VIP به طور خودکار بیشتر از دیگران قابل مشاهده هستند. توئیت های کاربران VIP همچنین الگوریتم توئیتر را دور می زند که از مشاهده تعداد زیادی پست از یک کاربر خاص در هر پلتفرم جلوگیری می کند.

همچنین به نظر می رسد که ۱۴ نام ذکر شده طیف سیاسی را در بر می گیرد. جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در فهرست ۱۴ کاربر پلتفرمر بود، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق نبود.

پلتفرمر لیست کامل حساب های توئیتر را برای محافظت از هویت منابع آنها منتشر نکرد.

انتشار این لیست پس از مقاله ای در ماه دسامبر(دی) از پلتفرمر منتشر شد که گزارش داد ماسک از توئیتر خواسته است تا کد توئیتر را تغییر دهد تا پست هایش بیشتر دیده شود.

طبق گزارش پلتفرمر ماسک در ماه فوریه(بهمن)، دستور تغییراتی را داد تا دیده شدن توئیتهایش را نسبت به سایرین در پلتفرم افزایش دهد؛ زیرا پست او در مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی نسبت به بایدن اثرگذاری کمتری داشت.

افشای این فهرست درست زمانی انجام می‌شود که توئیتر قرار است از اول آوریل(۱۲ فروردین) تیک‌های آبی قدیمی خود را حذف کند. تیک‌های آبی قدیمی نشان می‌دهند که یک حساب کاربری کاربر تأیید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خودشون ساختن،مالکش هم که هستند،دستشونم بازه انواع ترفندها،کلک ها رو روش سوار کنن.
  • علی افصحی IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    بسیاری از خام اندیشان و سلبریتی های فاسد ورزشی،هنری و سیاسی کار و در کل ضد انقلاب به تصور این که عرصه فضای مجازی همان عرصه عینی میدان است دون کیشوت وار وارد کارزارهایی شدند که حتی درصد کوچکی از لایک کنندگانشان بدادشان نرسیدند حسین هدایتی اختلاس گر بزرگ فوتبالی معروف به عابر بانک فوتبال زمانی که دستگیر شد با سفاهت گفت دنبال کنندگان صفحاتم هر کدام هزار تومان بدهند بدهی و جرائم مالی ام تسویه می شود اما در عمل محکوم شد و زندانی و جریمه، و یک نفر ریالی برایش واریز نکرد چرا که دنبال کنندگانش مثل خودش مشنگ و تو خالی بودند. صاحبان اصلی فضای مجازی روی نقطه ضعف‌های اخلاقی بشر مثل هر کلاهبردار دیگر حساب باز کرده و جاه طلبان بی عار و کسل و تنبل را دنبال خود می کشند جاه طلبانی که حتی با به لجن کشیدن خود مثل هشتگ «ما بی ناموسیم»، «مابی غیرتیم»و... در گدایی دنبال کننده گوی سبقت در تباهی را از هم می دزدند. قرآن درسورهٔ منافقون آیه چهار در باره عشق فضای مجازی ها می فرماید «واذا رایتهم تعجبک اجسامهم و ان یقولوا تسمع لقولهم کانهم خشب مسندة یحسبون کل صیحةعلیهم هم العدو فاحذرهم وقتی پیجشان را می بینی دهانت باز می ماند و ناخودآگاه می گویی «ایول»! پست که برایشان تهیه می شود(توسط ادمین های اجاره ای) با ولع دنبال می کنی اما همه صاحبان این پیح ها مثل چوب خشکند با یک تکان از هم واشیده می شوند. این جماعت در رقابت دشمنانه هر پیجی را علیه خود می پندارد و در پی شگرد برتری می رود(فحاشی رکیک تری می کند و...) این جماعت دشمنان حقیقتند از این ها برحذر باشید »و در آخر نیزمی فرماید « قاتلهم الله فانی یؤفکون خدا نابودتان کند صاحبان پیج های درون تهی، با این وضعیت رسوا تا کجا انحراف و رویگردانی از حقیقت را ادامه می دهید!!» فضای مجازی تدارک دیده شده از جانب دشمنان یک‌چنین وضعیتی دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس