کد خبر 1476297
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا خبر داد و گفت: کشاورزان استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد.

وی گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت جمعه ۱۱ فروردین ماه تا روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان شاهد وزش باد شدید، احتمال وقوع رعد و برق، بارش تگرگ و خسارت به کشاورزی خواهیم بود.

یزدی مهر با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از تاریخ مذکور افزود: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده مورد انتظار است، همچنین مدیریت بحران به همه مردم توصیه می کند از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پرهیز صعود کوهنوردان به ارتفاعات نیز تاکید کرد و در خصوص عشایر نیز عنوان داشت: عشایر در مدت اعلام هشدار از جابه جایی بپرهیزند.

بیشتر بخوانید:

هشدار قرمز برای کاهش شدید دما در ۴ استان و خسارت به محصولات کشاورزی

وی بر ضرورت پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال ها و آب روها نیز تاکید کرد و گفت: لازم است که تمام دستگاه های راهداری و امدادی در آماده باش کامل باشند.

یزدی مهر با بیان اینکه خسارت به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه ها از مخاطرات نفوذ توده هوای سرد پیش بینی شده است افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به کشاورزان استان این است که آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما توسط کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند از محلول‌های ضد سرمازدگی جهت مقابله با باکتری‌های مولد هسته یخ در گیاه و کودهای اسید آمینه پتاسه و ترکیبات بُر و روی به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران به تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها و مرغداری ها و دامداری ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به کاهش محسوس دما کندوداران نیز برای مقابله با سرمل از پوشش مناسب برای کندوها استفاده کنند و دامداران دام ها را به مکان سرپوشیده منتقل نمایند.

یزدی مهر در خصوص وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و بیان داشت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عدم انجام آبیاری به دلیل جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد اقدام کنند و این توصیه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس