۶ نشانه ای که ثابت می کند رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط است

فروپاشی قانون، از هم پاشیدگی ارتش، تشکیل ائتلاف های شکننده، اعمال سرکوب، وخامت اقتصادی و افزایش مهاجرت در رژیم صهیونیستی برخی از نشانه های سقوط این رژیم است.

به گزارش مشرق، در سایه اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب نشینی کرد. با این‌حال، آشوب‌ها نه تنها در اراضی اشغالی فروکش نکرد بلکه تشدید هم شد. همین مسئله باعث شده است تا گمانه زنی‌ها درباره تحقق تئوری فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه عربی رأی الیوم در این باره می‌نویسد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر بدترین روزهای خود را می‌گذراند، زیرا این رژیم با دو خطر اصلی مواجه است، اولی فروپاشی داخلی و دومی تهدیدهای خارجی از سوی گروه‌های مقاومت مسلحانه در لبنان، یمن، نوار غزه و عراق که صدها هزار موشک و پهپاد دارند.

عطوان افزود: اگر تسلیحات گروه‌های مقاومت، پایگاه‌های آمریکا در مرز اشغالی سوریه با عراق را با موشک و پهپاد بمباران کردند و یکی از جنگنده‌های تیپ «رضوان» لبنان را برای نفوذ به عمق گالیله اشغالی می‌فرستند، پس اگر ساعت صفر فرا رسد، آیا در ارسال موشک و پهپاد به عمق رژیم صهیونیستی تردید خواهند کرد؟

وی می‌افزاید که شش عامل اصلی در پس سقوط دولت‌ها وجود دارد، و بیشتر این عوامل در حال حاضر در رژیم اشغالگر اسرائیل موجود است:

اول: فروپاشی قانون و گسترش هرج و مرج، جایی که حاکم قادر به کنترل اوضاع و تحمیل اعتبار دولت و نهادهای آن نیست و تلاش نتانیاهو و دولتش برای تحمیل «اصلاحات» و تغییر قانون قضائی جرقه‌ای بود که فتیله تظاهرات و ناآرامی‌ها را روشن کرد.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو عقب نشینی کرد تا زمان بخرد

دوم: از هم پاشیدگی ارتش، فرسایش دکترین آن، وقوع شورش‌ها و امتناع از خدمت سربازی. آنچه که امروز توسط نیروهای ذخیره به ویژه نیروی هوایی چه در اعتراض به دیکتاتوری دولت دست راستی و چه انصراف از خدمت سربازی و … شاهدیم، نشانه‌ای از شکست دکترین ارتش رژیم اشغالگر است.

سوم: تشکیل ائتلاف‌های ضعیف و شکننده. اتحاد نتانیاهو با دو نفر از منفورترین افراد در رژیم اشغالگر و شاید جهان، یعنی «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و «بزیل اسموتریچ»، وزیر دارایی و مسئول امور اداری در سرزمین‌های اشغالی که می‌خواهند فلسطینی‌ها را بکشند، بسوزانند و اخراج کنند، یکی از بارزترین نمونه هاست.

چهارم: اعمال سه گانه استبداد، یعنی سرکوب، انحطاط اقتصادی و حمایت از فساد. باید به خاطر داشته باشیم که نتانیاهو می‌خواهد سیستم قضائی را تغییر دهد تا اتهامات فساد علیه او حذف شود. «شهید یاسر عرفات» روزی به من گفت که با اکثر مردم و دولت‌ها برخورد داشته و او فسادی بیشتر از آنچه که در «اسرائیل» بود، پیدا نکرده است، و به من اطمینان داد که می‌توان حتی رهبران اصلی آنها را خرید.

پنجم: وخامت اوضاع اقتصادی و اعتصابات همه جانبه کارگری. شاهد بودیم که این اعتصابات کنونی رژیم اشغالگر را فلج کرده و فرودگاه‌های آن را بسته است. همچنین ۲۰ مدیر بانکی نزد وزیر دارایی «اسموتریچ» رفتند و به وی هشدار دادند که فرار سرمایه در روزهای اخیر ۱۰ برابر شده است و همین موضوع در مورد مهاجرت شرکت‌های فناوری و هوش مصنوعی به لندن، نیویورک، برلین و تورنتو در جستجوی امنیت صدق می‌کند.

ششم: تشدید مهاجرت دسته جمعی،. آمار رژیم صهیونیستی تأیید می‌کند که مهاجرت صهیونیست‌ها به خارج در حال افزایش بی سابقه است و شاید انتشار مقالاتی در روزنامه‌های محلی تأیید می‌کند که «اسرائیل» دیگر کشور امنی نیست که فرزندان و نوه‌ها در آن بزرگ شوند و مهاجرت بهترین راه حل است و شلوغی جلوی سفارتخانه‌های غربی این موضوع را تأیید می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاشم IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    20 2
    لعنت دائمي خدا بر اسرائيل مرگ بر اسرائيل
    • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      سلام روز شمار از هم پاشیدن اسرائیل سرعت گرفته ؛ از سر راهش کنار برین .
  • بی نام HK ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    18 2
    امسال ساله خونه موساد سرنگونه 👊👊👊
    • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      امسال ساله خونه آمریکا سرنگونه ✊✊✊
  • :) IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 1
    زایون را غصب کردن. زایون یعنی بهشت. خودشان را مالک زایون ميدانند :) زایون یک کوهی در فلانجا، چه اراجیف.
  • ایرانی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    اسهال رائیل بای بااااای
  • FI ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    اسراییل که دیگه تموم شد، کی دشن اصلی ما آمریکا فرومی پاشه، که بتونیم انشالله، ثروتش، دانش اش و زمینهایش را ارث ببریم.
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    لبیک یا خامنه ای امسال ساله خونه موساد سرنگونه 👊👊👊 ✊✊✊ مرگ به اسرائیل
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    از توهم خود ساخته بیرون بیایید اسراییل هیچ وقت دچار فروپاشی نخواهد شد.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 5
    همه این 6 مورد رو الان تو ایران هم میشه دید!!
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      باشه تو بردی لامصب منطقی... بین خودمون باشه، کلا راحتی و آزاد!
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    امسال میده کشته موساد مرگ بر کل سیا
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 0
    نابودی تمام دشمنان اسلام وقران امین
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    6 0
    رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام است
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    2 6
    ایران هم داره سقوط می کنه انگار جهنم اقتصاد فلج شده تمامی ندارد
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 0
      ایران طبق پیش بینی کتب یهود وکتب اسلامی جاودانه میماند، ومرگ قوم یهود به دست قوم ایران هست، میگی نه در فضای مجازی بنویس عاقبت قوم یهود در تورات ببین چی میاد،!!!!!
  • علیرضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    شما مواظب باش خودت سرنگون نشى

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس