کد خبر 1475960
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

در طول پرواز چه کار کنیم که حوصله مان سر نرود؟

همه می‌دانند که سفر با هواپیما سریع‌ترین شیوه برای رسیدن به مقصد است با این حال این موضوع به معنای آن نیست که همیشه طی مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسیم. گاهی پروازها به ویژه وقتی قرار باشد با بلیط هواپیما خارجی سفر کنیم طولانی می‌شوند و اینجا است که انتظار برای به پایان رسیدن پرواز اغلب مسافران را بی‌حوصله و کلافه می‌کند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که در این سفر هوایی یک کودک هم به همراه مسافران باشد آن وقت دیگر پیدا کردن راهی برای سرگرم بودن در طول پرواز به یک چالش تبدیل می‌شود. اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که در طول پرواز چه کار کنیم که حوصله‌مان سر نرود با ما همراه شوید تا پاسخ آن را پیدا کنید.

تماشای فیلم و سریال در طول پرواز

خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان در طول پرواز گذر زمان را متوجه نشد و یکی از بهترین آن‌ها هم تماشای فیلم یا سریال است. از آنجا که ایرلاین‌ها نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند معمولا می‌توان فیلم‌ها و سریال‌ها را در میان گزینه‌هایی که برای سرگرمی مسافران تدارک دیده شده است پیدا کرد. اگر سری به بخش خرید بلیط هواپیما در سفرمارکت بزنید خواهید دید که پروازها در کلاس‌های مختلف پروازی ارائه می‌شوند که هر کدام در تدارک گزینه‌های سرگرمی برای مسافران متفاوت عمل می‌کنند. معمولا گزینه‌های سرگرمی در پروازهای فرست کلاس متنوع‌تر و بیشتر است. در این پروازها امکان نمایش فیلم‌ها و سریال‌های به روز و جذاب بر روی مانیتور شخصی مسافران وجود دارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از سفر به سلیقه خودتان اقدام به جمع‌آوری محتوای تصویری کنید. همراه داشتن انیمیشن‌هایی که مورد علاقه کودکان هستند می‌تواند ساعت‌ها آن‌ها را مشغول نگه دارد.

کتاب خوانی در پرواز

مطالعه کتاب در موضوعات مختلف از جمله داستان و یا خواندن انواع مجلات و روزنامه‌ها یکی از راهکارهایی است که برای خلاصی از بی‌حوصلگی در پروازهای طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. این کار علاوه بر جنبه سرگرم‌کنندگی می‌تواند شما را برای یک خواب راحت در هواپیما نیز آماده کند. ناگفته نماند که اگر به منظور آماده‌سازی ذهنی قبل از خواب در پرواز دست به مطالعه می‌زنید بهتر است نسخه فیزیکی کتاب را با خودتان همراه ببرید تا چشمانتان خسته شوند و به خواب راحتی بروید. در غیر این صورت اگر نسخه چاپی کتاب برای شما دست و پا گیر است می‌توانید از ابزارهای کتاب‌خوان الکترونیکی و یا نسخه‌های آنلاین کتاب‌ها در طول پرواز استفاده کنید.

در طول پرواز در دنیای موسیقی غرق شوید

هرچند سلایق افراد در انتخاب موسیقی مورد علاقه بسیار متفاوت است اما موسیقی فارغ از سبک‌های مختلفی که دارد حیطه‌ای است که تقریبا هیچ کس را نمی‌توان پیدا کرد که به آن علاقه نداشته باشد. برخی ترجیح می‌دهند تا با گوش دادن به موسیقی‌های سبک روز ساعت‌های طولانی پرواز را به اوقات مفرح تبدیل کنند و برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند با گوش دادن به موسیقی‌های بی‌کلام در طول پرواز اوقات آرامش بخشی را سپری کنند.

استفاده بهینه از زمان در پرواز

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به وقتشان بسیار اهمیت می‌دهند بهتر است به جای انتظار برای فرود آمدن هواپیما از زمانتان برای انجام فعالیت‌های جدی‌تر بهره ببرید و زمان طولانی پرواز را مانند یک فرصت طلایی ببینید. به‌طور نمونه گوش دادن به پادکست‌های آموزشی، نظم و ترتیب دادن به قرارهای کاری و یادداشت آن‌ها در دفترچه روزانه و بررسی پیام‌ها یا ایمیل‌هایی که مدت‌ها است به آن‌ها جواب نداده‌اید همگی نمونه‌هایی از اقدامات مفیدی هستند که می‌توانید در طول پرواز آن‌ها را انجام دهید.

هم صحبتی و معاشرت با مسافران دیگر در پرواز

سفر با هواپیما می‌تواند فرصتی برای آشنایی با یک فرد جدید و حتی زمینه‌ساز دوستی و معاشرت با آن فرد در آینده باشد. اگر از جمله افراد برون‌گرا و بسیار اجتماعی هستید پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از زمان پرواز را به هم‌صحبتی با مسافری که در صندلی کناری شما نشسته است اختصاص دهید. البته بهتر است حتما بررسی کنید که فرد مقابل شما نیز از جمله افرادی باشد که از هم صحبتی با افراد غریبه استقبال می‌کند در غیر این صورت بهتر است مکالمه را سریعا با او به پایان برسانید.

انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده و متفاوت در پرواز

اگر به جز گوش دادن به موسیقی یا تماشای فیلم در طول پرواز هیچ ایده دیگری برای گذراندن زمان در طول پرواز ندارید باید به شما بگوییم سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مفرح دیگری هم وجود دارند که فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به انجام آن‌ها مشغول شوید. به‌طور مثال نقاشی و طراحی در طول پرواز می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد. کودکان می‌توانند حسابی از کار با کتاب‌های رنگ‌آمیزی و یا کشیدن نقاشی در طول پرواز سرگرم شوند. حل کردن جدول کلمات یا جدول سودوکو، نوشتن خاطرات سفر در مسیر برگشت، چیدن پازل و درست کردن کاردستی یا کاردستی‌های اریگامی نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی است که تا چند ساعت بزرگسالان و کودکان را در طول پرواز سرگرم خواهد کرد.

در طول پرواز چه کار کنیم که حوصله مان سر نرود؟

خواب و استراحت در طول پرواز

درست است که انجام سرگرمی‌های متنوع در طول پرواز می‌تواند تجربه بهتری از سفرهای هوایی برای مسافران رقم بزند اما بهتر است این نکته مهم را در نظر داشت که خواب و استراحت در طول پرواز به ویژه در سفر به مقاصدی که اختلاف ساعت مبدا و مقصد سفر زیاد است می‌تواند از مشکل اختلال در خواب ناشی از پرواز یا به اصطلاح جت لگ شدن مسافر پیشگیری کند. بنابراین توصیه می‌کنیم خواب خود را بر اساس زمان مقصد تنظیم کنید و در ساعاتی که در مقصد شب محسوب می‌شوند بخوابید تا بعد از رسیدن به مقصد سفرتان سرحال باشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس