کد خبر 1475942
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
جنگ نتانیاهو با ارتش؛ مرحله جدید فروپاشی

مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی که هر یک کارنامه قطوری در جنایت علیه فلسطینیان و کشورهای منطقه در ۷۵ سال گذشته دارند و در این مسیر همکاری کامل داشته اند، اما در جنگ قدرت با هم اختلاف نظر دارند.

به گزارش مشرق، با شروع اعتراضات در سرزمین های اشغالی در ۱۲ هفته گذشته و گسترش روز افزون آن که به دلیل اعتراض به طرح قانون اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته، روند این اعتراضات شعله ور شده و به درگیری بی بی با نظامیان و دستگاه های امنیتی این رژیم رسیده است، که از آن به عنوان جنگ قدرت یاد می شود.

اولین قربانی جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، وزیرِ جنگ این رژیم است که "بی بی" وی را دیروز (یکشنبه) به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد.

نتانیاهو به "یوآف گالانت" گفته است که دیگر اعتمادش را به وی از دست داده، زیرا علیه ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو عمل می کند.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران مسایل منطقه، نتانیاهو برای حفظ قدرت خود احتمالا تعداد بیشتری از شخصیت‌های موجود در ساختار حاکمیت رژیم صهیونیستی را به دلیل مخالفت با طرح اصلاحات قضایی‌اش از کار برکنار خواهد کرد و این تازه ابتدای راه است.

بنابر اعلام رسانه های صهیونیستی، گام بعدی نتانیاهو پس از برکناری وزیر جنگ کابینه خود، احتمالا کنار گذاشتن رئیس ستاد ارتش (رژیم صهیونیستی) خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مقام عالی رتبه امنیتی این رژیم فاش کرده بود که رؤسای ستاد ارتش، شاباک و موساد مخالف رویکرد نتانیاهو در تغییرات قضایی هستند.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرده که مقامات تراز اول امنیتی اسرائیل بر این باورند که چند دستگی در ارتش اسرائیل صرفا به نیروهای احتیاط ختم نشده بلکه برخی افسران کادر هم اعلام کردند حاضر نیستند در تمرین‌های نظامی شرکت کرده و به تدریج این تمرد در کل ساختار ارتش اسرائیل در حال گسترش است.

این روزنامه همچنین فاش کرده که برخی از نظامیان اسراییل که به دوره ارتقای درجه رسیده اند، اعلام کردند در این دوره‌ها حاضر نخواهند شد و قصدی برای ارتقای درجه ندارند.

این مقام امنیتی صهیونیست که نام او افشا نشده است اعلام کرده، آنچه در حال رخ دادن است، خطری واقعی برای توانمندی ارتش اسرائیل و اختیاراتش محسوب می‌شود.

این تحولات موجب نگرانی شدید نتانیاهو شده و وی در اولین اظهارنظر خود پس از برکناری گالانت گفته است که «باید تمام توان خود را بر سرکوب تمرد علیه دستورات نظامی به کار بگیریم»؛ سخنانی که در آن نتانیاهو علنا نظامیان صهیونیست را تهدید کرده است.

در کنار این موضوع، "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی و رهبر حزب قدرت یهود و "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی و رهبر حزب صهیونیسم مذهبی، نتانیاهو را تهدید کرده اند از ائتلاف خارج می شوند و کابینه نتانیاهو را با فروپاشی روبرو می کنند. آنها اعلام کرده اند، در صورتی که نتانیاهو خواهان توقف تصویب طرح اصلاح نظامی قضایی شود، از ائتلاف حاکم خارج می شوند؛ موضوعی که دقیقا در جهت عکس نظر مخالفان نتانیاهو بوده و حکایت از آن دارد که بی بی در دوراهی سختی قرار گرفته است.

شرایط این روزهای سرزمین های اشغالی در گسترش اعتراضات و ناآرامی ها در کنار افزایش قدرت رزمندگان مقاومت اسلامی و عملیات های پی در پی آنها علیه اشغالگران نوید این نکته را می دهد که هرچه زودتر طومار رژیم موقت صهیونیستی پیچیده خواهد شد و مردم منطقه خواهند توانست پس از ۷۵ سال آرامش را از نزدیک لمس کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 1
    خدا را بینهایت شکر خیلی خوشحالم که زنده هستم و دارم ذره ذره اب شدن اسراقیل را میبینم. ازت ممنونم خدا
    • ایرانی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      لعنت و ننگ و نفرین بر رژیم جعلی غاصب صهیونیستی رو به اضمحلال و مزدوران بدبختش! جانم فدای رهبر فرزانه انقلاب که نابودی حتمی این جانیان صهیونیست رو سالها قبل پیش بینی کرده بودند.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 0
    خدا خفه کند نتانیاهو را موجود خطرناک وبی رحمی است تندرو قاتل
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    در توافق اخیر به این نتیجه رسیدند که نیرویی نظامی تحت نظارت وزارت امنیت داخلی (احتمالا صرفا یهودیان بدون سابقه ازدواج با اعراب و با سختگیری بیشتر)و جدایی از ارتش شاید، به تقلید از سپاه ایران تشکیل بدهند
  • ساس IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    1 0
    تا چندی پیش افسران ارتش اسراییل سوپرمن و شکست ناپذیر بودند با پیشرفت آموزش های نیروی های مقاومت و چند برخورد معلوم ‌شد دیگر ابهت و خشمپیشگی سرباز اسراییلی جایش را به ترس و جبن داده. الان همه میخواهند در بروند از معرکه جدید بشدت هراس دارند. رویشان نمیشد توان تمرد نداشتند حالا به بهانه دفاع از دموکراسی میلیزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس