کد خبر 1475922
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
تحویل یک بهله عقاب مصدوم را به محیط زیست توسط شهروندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از تحویل یک بهله عقاب مصدوم توسط شهروندان به اداره محیط زیست این شهرستان خبرداد و گفت: گشت و پایش محورهای مختلف در این شهرستان طی نوروز انجام می شود.

به گزارش مشرق، شیدا اکار افزود: یک بهله عقاب که از ناحیه بال مصدوم شده بود، در تعطیلات نوروز توسط شهروندان دوستدار حیات وحش در اطراف شهریار پیدا شده و به اداره محیط زیست تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه این عقاب بدلیل مصدومیت و ناتوانی در پرواز و نیاز به تیمار و رسیدگی، به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد، اظهار داشت: عقاب ها پرندگان شکاری قدرتمندی هستند که در مکان های مرتفع زندگی می کنند و حیوانات نیمه مهاجر محسوب می شوند که گاهی کیلومترها برای کسب غذا پرواز می کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی حین اوج گیری و شکار دچار آسیب شده که در این شرایط شهروندان طبیت دوست و حامیان محیط زیست می توانند به برگشت مجدد آنها به اکوسیستم طبیعی کمک و از تلف شدن آنها جلوگیری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار با بیان اینکه با توجه به لزوم کنترل تخلفات محیط زیستی، گشت و پایش در این شهرستان طی نوروز با حضور کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره انجام شد، افزود: این پایش ها در محورهای جاده چیتگر، معادن و اندیشه، شاهد شهر، صباشهر و واحدهای ضایعاتی، واحد های بتنی باغستان، فردوسیه، وحیدیه و جاده رباط کریم اجرا شد که طی آن واحد های ضایعاتی محور های فوق تحت پایش قرار گرفتند و واحدهای صنعتی نیز فاقد فعالیت گزارش شدند.

اکار با اشاره به اینکه مراکز انتقال زباله با توجه به تعطیلی نوروز دارای نواقصی بودند که این موضوع به شهرداری برای رفع اعلام شده، ادامه داد: همچنین یک مورد شکایت از واحد دامداری نیز تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد دامداری مذکور در پی اخطاریه های این اداره جمع آوری و تعطیل شده است.

وی یادآور شد: هر گونه تخلف و یا ایجاد آلودگی حتی در تعطیلات تحت رصد و پایش این اداره بوده و موارد شناسایی و با عاملان برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس