موج جدید ناآرامی/ فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب تعطیل می‌شود

به دنبال برکناری وزیر جنگ از سوی نتانیاهو، نهادهای دانشگاهی و سندیکاهای کارگری در سرزمین‌های اشغالی با صدور فراخوانی با اعلام پیوستن به صفوف معترضان ضد نتانیاهو خواستار اعتصابات سراسری شدند.

به گزارش مشرق، منابع عبری زبان امروز دوشنبه گزارش دادند در پی عزل وزیر جنگ صهیونیستی و وخامت اوضاع در سرتاسر شهرهای سرزمین اشغالی، رؤسای نهادهای دانشگاهی و همچنین اتحادیه‌های کارگری امروز دوشنبه با صدور فراخوانی با محکوم کردن برنامه اصلاحی قضائی نتانیاهو، خواستار تعطیلی فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی شدند.

در همین ارتباط، سرلشگر «ایال زمیر»، مدیرکل وزارت جنگ ارتش صهیونیستی پس از وخامت اوضاع در تل آویو در پی برکناری وزیر جنگ از سوی نتانیاهو، با قطع کردن برنامه کاری دیدارهای خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن به فلسطین اشغالی بازگشت.

رسانه‌های عبری گزارش دادند همزمان با وخامت اوضاع نتانیاهو در حال انحام رایزنی درباره توقف طرح اصلاحات قضائی است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی از آماده باش ارتش خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند نظامیان صهیونیستی به خبرنگار کانال ۱۳ به علت پوشش خبری اعتراضات در مقابل منزل وی حمله کرده است.

در ادامه تشدید اوضاع امنیتی در تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی، یک مقام آگاه در حزب لیکود فاش ساخت نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است.

برخی منابع محلی گزارش دادند تظاهرکنندگان خشمگین ساختمان کنست را محاصره کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی مقامات صهیونیستی از احتمال بازنگری نتانیاهو در نظام قضائی داده‌اند.

همچنین، گزارش‌های تصویری از سرزمین اشغالی حاکیست خیابان‌های تل آویو عملاً به میدان جنگ و درگیری تبدیل شده است. از سوی دیگر، وزیر دادگستری تهدید به استعفا کرده است.

به گزارش کانال ۱۲ عبری، مقامات محلی مخالف با سیاست اصلاحات قضائی با پیوستن به صفوف معترضان در مقابل دفتر نتانیاهو با تجمع اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.

کابینه نتانیاهو در ژانویه سال جاری طرحی برای اصلاح نظام قضائی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضائی قرار دارد.

وی بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضائی» نامیده، از محاکمه فرار کند. امری به آغاز عتراضات داخلی ضد او شد و با وجود گذشت ۱۲ هفته از آغاز اعتراضات، همچنان در حال افزایش و گسترش است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس