کد خبر 1475673
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
شاخص بورس از ۲ میلیون واحد عبور کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز (یکشنبه، ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) بازار سرمایه، با ثبت رشد بیش از چهار هزار واحدی از ۲ ‌میلیون واحد عبور کرد.

به گزارش مشرق، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس دقایقی قبل با ثبت رشد بیش از چهار هزار و ۱۸۸ واحدی از ارتفاع ۲ میلیون واحد گذر کرد.

این در حالی است که تا به این لحظه بیش از ۵۶۰ میلیون سهم و حق تقدم نیز به‌ارزشی افزون بر ۳۸۲ میلیارد تومان در ۴۷ هزار نوبت توسط معامله‌گران دست به دست شده است.

بیشترین اثر مثبت بر صعود و رکوردشکنی شاخص بورس هم تا به این لحظه توسط شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر رقم خورده است.

در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با صعودی چشمگیر به مرز ۲ میلیون واحد رسید و شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۳۷ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید که از ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ بی‌سابقه بود.

بدین ترتیب شاخص کل بورس در روز شروع به کار خود در سال ۱۴۰۲ به بالاترین رقم ۳۱ ماه اخیر رسید. پیش از این در مرداد ۱۳۹۹ آن را تجربه کرده بود.

در دولت گذشته در سال ۱۳۹۹ با هدف رفع کسری بودجه دولت و فروش سهام شرکت‌های دولتی، رئیس‌جمهور وقت (حسن روحانی) مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس دعوت کرد و پس از فروش سهام شرکت‌های دولتی با گران‌ترین رقم به مردم، بورس به حال خود رها شد که موجب سقوط سنگین آن و زیان میلیون‌ها سهامدار شد که با دعوت حسن روحانی وارد بورس شده بودند.

در دولت سیزدهم، از مداخله مستقیم در بورس و فریب سهامداران جلوگیری شده و بازار سهام به‌طور عمده بر مبنای ارزندگی سهام‌ شرکت‌ها و شرایط واقعی بازار پیش رفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 2
    کل بازار منفی ولی شاخص مثبت دارایکم منفی 5 با وجود انتخاب بازارگردان خودرو خگستر منفی 6 و صف فروش از کدام بازار صحبت میکنید ؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    کل بازار منفی شد بازم . روی سقف سر مردم خالی کردن دوباره . 3 سال هم باید بشینیم تا ضرر امروز جبران بشه
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      الان روز ۹ فروردین ۴ شنبه.همه تو سود بودند.پس الکی جو منفی نده
  • صفدر IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    یکی جلوی این شاخصو بگیره همه را رد کرده ،، ماجرای مارادونا را ول کنید قزنفر را بگیرید شده ،،
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 0
    والله ، بالله ، تالله ، این سبز بودن بورس و فرابورس فیک هست. بورس و فرابورس سبز هستند ولی اکثر نمادها قرمز، منفی و کاهشی بودند. هم امروز ، هم دیروز و هم آخرین روز کاری بورس در سال ۱۴۰۱ عشقی بی کفایت رئیس سازمان بورس و شیرازی بی لیاقت رئیس فرابورس باید عزل ، محاکمه و مجازات بشن. اینها دارند یه جورایی سهامداران را تشویق و ترغیب می کنند که سهام خودشان را بفروشند و بروند تو کار خرید ارز ، سکه‌، طلا، خودرو ،ملک و .... اینها به فکر بورس و فرابورس نبوده و نیستند .
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 0
    صندوق اهرم و صندوق توان دارن 20-30 درصد بالای ناو معامله میشن دارایکم بیش از 4 هزار تومن و پالایشی نزدیک هزار و 500 تومن زیر ناو هستن چرا فکری برای این صندوق ها نمیکنین ؟ چرا صندوق ها نباید با ناو معامله بشن ؟
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    الکی شاخص میبرن بالا ولی سهامها هیچ رشدی نمیکنن میخوان عرض اولیه بفروشن یا محترمانا بندازن به مردم بورس همش کلک و حقه بازیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس