کد خبر 1475577
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
‌‌‌‌‌‌

بدنبال تشدید اعتراضات در فرانسه و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان، عربستان، امارات متحده عربی و بحرین با هشدار به اتباع خود در فرانسه از آن ها خواستند هوشیار باشند و موارد احتیاطی را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، از «الخلیج اونلاین» سفارت عربستان در پاریس از اتباع این کشور خواست با توجه به اعتراضات و درگیری ها در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه، تدابیر لازم و احتیاطی درپیش گیرند.

سفارت عربستان از اتباع خود خواست از محل اعتراضات و تظاهرات دوری کنند و در صورت ضرورت برای دریافت کمک با سفارت تماس بگیرند.

سفارت امارات نیز از اتباع خود خواست از محل های درگیری و اعتراضات دوری کنند و هشدارهای نهادهای امنیتی فرانسه را جدی بگیرند و موارد اضطراری را به اطلاع سفارت برسانند.

 هشدار کشورهای عربی به اتباع خود در فرانسه

سفارت بحرین در پاریس نیز با صدور هشداری مشابه از شهروندان این کشور خواست از مناطق درگیری فاصله و در صورت نیاز با سفارت تماس بگیرند.

فرانسه از زمان تصمیم امانوئل مکرون رئیس‌جمهور و الیزابت بورن نخست‌وزیر این کشور برای استناد به ماده ۴۹.۳ قانون اساسی، مکانیسمی که به دولت اجازه می‌دهد پیش‌نویس لایحه‌ای را بدون تصویب پارلمان تصویب کند، با تظاهرات‌های بی‌وقفه روبرو بوده است.

این اصلاحات شامل افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال تا سال ۲۰۳۰ است که برای واجد شرایط بودن برای مستمری کامل، حداقل به ۴۳ سال کار نیاز دارد.

وزارت کشور فرانسه پنجشنبه شب اعلام کرد که بیش از یک میلیون معترض در تظاهرات سراسری علیه اصلاحات قانون بازنشستگی تظاهرات کردند اما روزنامه لوموند تعداد معترضان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی فرانسه CGT شمار تظاهرات‌کنندگان را سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کردند.

پلیس فرانسه اضافه کرد که در پاریس پایتخت این کشور حدود ۱۲۰ هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند اما اتحادیه CGT تعداد معترضان در این شهر را ۸۰۰ هزار نفر عنوان کرد.

این تظاهرات با خشونت همراه بود و نیروهای پلیس با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کردند، روزنامه لو فیگارو در این رابطه از آتش‌سوزی مقابل ساختمان شورای شهر بورودو خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که در خیابان‌های پاریس سطل‌های زباله و کیوسک‌های روزنامه‌فروشی به آتش کشیده شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه گزارش داد که در درگیری‌های پنجشنبه ۱۲۳ پلیس زخمی و ۸۰ معترض نیز بازداشت شدند.

اتحادیه‌های صنفی و کارگری فرانسه درخواست کرده‌اند که معترضان ۲۸ مارس (هشتم فروردین) برای حضور در دهمین تظاهرات سراسری به اصلاحات بازنشستگی به خیابان‌ها بیایند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 0
    خدایا شکر بابت گرفتاری دولت خبیث مکرون .
  • علی افصحی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    از کلیت هشدار دول عربی بیش از آن که بوی حمایت از شهروندان خود به مشام برسد بیشتر حمایت از دستورالعمل سازمان های جاسوسی فرانسوی تحت مدیریت ماکرون استشمام می شود ظاهرا ماکرون متوهم شده که ازدحام جمعیت های میلیونی علیه او و سیاست های ضد مردمی اش ،حضور اتباع خارجی در پیرامون مراکز درگیری هاست فلدا از دول همسو ، ماکرون خواسته که اتباع خود را از آن مناطق دور سازند! ماکرون هنوز باید از جانب ملت فرانسه تحقیر شود چون با شواهد روشن شورش مردم علیه وی که نماینده یک درصد ثروت اندوز فرانسه است ماکرون در پی بازی های مضحک دیکتاتورانی چون شاه جلاد است که مردم میلیونی حاضر در تظاهرات ضد شاهی را مردم وارد شده از آن طرف مرزها جا می زد!ماکرون هم از دول همسو خواسته چنین مضحکه ای را راه بیندازند تا شاید مفری پیدا کند که باید گفت مفری برای دیکتاتوران یکدنده ثروت اندوز وجود نداردمگر می شود پس از چهل و سه سال یک فرانسوی موفق به بازنشستگی شود ! پس از چهار دهه کار مستمر هر فرانسوی آماده تشییع می شود نه بازنشستگی! و مگر می شود عین چهار دهه فرانسوی ها برای داشتن یک زندگی روزمره در خیابان ها به مناسبت های مختلف کتک بخورند! بگذرید از چند غرب زده فاسد که به رغم مظالم روشن غرب وحشی همچنان غرب را ماوای خود تصور می کنند. طی این سرکوب های شدید ماکرون هم غرب زدگان به گوشه ای خزیده انگار نه انگار که فرانسه مهد توحش علیه انسان شده است غرب زدگان پلشتی که ترانه «تفنگت را زمین بگذار»برای حافظان امنیت از جانب دشمن انقلاب بلغور می کردند اما تفنگ پلیس سرکوبگر فرانسه را با سکوت حیوانی خود ، جلا می دهند تا بیشتر معترضین را سرکوب نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس