1

رییس پلیس فتا استان البرز در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی در ماه مبارک رمضان هشدار داد و گفت: برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات ماه مبارک رمضان از مردم کلاهبرداری می کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد:کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه های معتبر معرفی شده رسمی توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت نمایند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان افزود : این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

وی گفت: کاربران برای واریز نذورات و کمک های خودبه صورت مجازی ازاصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل نمایند تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.

کاربران مراقب شیادان مجازی با ترفند نذورات اینترنتی باشند

جلیلیان دربخش دیگری ازسخنان خود درخصوص اپلیکیشن های جعلی گفت : افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام متصور است و این افراد با ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود که برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم طعمه نفوذ کرده و اطلاعات کاربر را به سرقت می برند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و از دانلود و نصب این گونه نرم افزارها خودداری کنند.

جلیلیان افزود: بهترین روش دریافت برنامه های ادعیه محرم و فایل‌های مذهبی خرید از سایت‌ ها و مارکت‌های معتبر است و به کاربران از دریافت اپلیکیشن های مخرب از طریق موتورهای جستجو یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس