کد خبر 1475414
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
دوقطبی «ترامپ-ضدترامپ» در حال اوج‌گیری

ظاهرا دوقطبی «ترامپ-ضدترامپ» در آمریکا بار دیگر در حال پر رنگ شدن است و انعکاس این دو قطبی را می‌توان در منازعات پیشِ رو در ایالات متحده مشاهده کرد. در این منازعه‌ی حتمی، دستگیری احتمالی ترامپ می‌تواند حکم نقطه کانونی منازعه را داشته باشد.

به گزارش مشرق، نورنیوز نوشت: این روزها «دونالد ترامپ» بار دیگر به سوژه‌ی جنجالی رسانه‌های غربی تبدیل شده است. رئیس جمهور پیشین آمریکا پیشتر گفته بود روز سه‌شنبه 21 مارس از سوی نیروهای پلیس دستگیر خواهد شد. او مدعی شده بود که اطلاعات مربوط به دستگیری او از دفتر دادستانی ناحیه منهتن نیویورک درز کرده است.

ترامپ در شبکه اجتماعی خودش یعنی Truth Social با بیان این مطلب از طرف‌داران خود خواسته بود به این تصمیم که از نظر او سیاسی خوانده شده اعتراض کنند.

صحبت‌های ترامپ در حالی مطرح شد که او در خصوص پرونده مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن تحت دادرسی قضایی قرار دارد.

نزدیکان ترامپ می‌گویند تاکنون هشداری در خصوص دستگیری زودهنگام دریافت نکرده و خود نیز نسبت به اظهارات ترامپ اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند!

دادستان‌ نیویورک بیش از ۵ سال است که در خصوص پرونده پرداخت‌های پنهانی از طرف دونالد ترامپ به «استورمی دنیلز» بازیگر سابق فیلم‌های مستهجن در حال تحقیق است.

نکته قابل تامل اما این است که «آلوین براگ» سخنگوی دادستانی منطقه منهتن از اظهارنظر در خصوص دستگیری احتمالی رئیس جمهور سابق آمریکا سرباز زده است.

ترامپ به جریان افتادن پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن را توطئه‌ای از سوی حزب دموکرات آمریکا قلمداد می‌کند.

فراتر از آن، هنوز دو پرونده جنجالی دیگر بر روی میز دادستان‌های آمریکایی باقی است که صدور رأی در خصوص آنها، قطعا خوشایند ترامپ و جمهوری‎خواهان نخواهد بود. یکی از این پرونده‌ها مربوط به نگهداری اسناد ممنوعه و فوق محرمانه دولتی در ویلای ترامپ در فلوریدا و دیگری نیز به حادثه ششم ژانویه 2021 مربوط می‌شود.

به‌نظر می‌رسد ترامپ در واکنش به جریان افتادن پرونده‌اش و دستگیری احتمالی خود، تلاش کند طرفدارانش خصوصا گروه موسوم به «پسران مغرور» را به خیابان‌ها بکشاند.

او چند ماهی است کارزار انتخاباتی خود را راه انداخته و بسیار تلاش می‌کند تا بتواند بار دیگر به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در مقابل جو بایدن قرار گیرد.

نظرسنجی‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه نیز نشان می‌دهد که ترامپ با اختلافی قابل توجه از «دی سانتیس» رقیب درون حزبی خود که فرماندار ایالت فلوریداست، پیش افتاده است.

دستگیری ترامپ اما می‌تواند معادله را به طور کلی تغییر دهد و زمینه را برای صدور دیگر احکام دستگیری او در پرونده‌های دوگانه (حادثه ششم ژانویه و نگهداری اسناد محرمانه) فراهم سازد، ضمن اینکه پرونده فرار مالیاتی او نیز هنوز در مراحل تحقیقات نهایی و تکمیلی قرار دارد.

«کوین مک‌کارتی» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که روابط خوبی با ترامپ دارد تحقیقات در خصوص این پرونده را محکوم و آن‌ را اقدامی با انگیزه سیاسی دانسته است.

با این تفاسیر؛ ظاهرا دوقطبی «ترامپ-ضدترامپ» در آمریکا بار دیگر در حال پر رنگ شدن است و انعکاس این دو قطبی را می‌توان در منازعات پیشِ رو در ایالات متحده مشاهده کرد.

در این منازعه‌ی حتمی، دستگیری احتمالی ترامپ می‌تواند حکم نقطه کانونی منازعه را داشته باشد.

مدت‌هاست بسیاری از تحلیل‌گران مسائل داخلی در آمریکا نسبت به وقوع منازعه‌ای داخلی و همه‌جانبه در این کشور هشدار داده‌اند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه اسبق آمریکا حدود سه سال قبل در سخنانی که مورد توجه بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران قرار گرفت، وقوع جنگ داخلی در ایالات متحده را اجتناب‌ناپذیر دانست و از سران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواست تا نهایت تلاش خود را جهت جلوگیری از وقوع این تنش مزمن و دامنه‌دار به کار گیرند.

اکنون به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی تیلرسون و دیگر تحلیل‌گران آمریکایی گام به گام بیشتر به تحقق نزدیک می‌شود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 1
    طرح صیانت مثل سد سازی های زمان رفستجانی است
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 0
      رژیم صهیونیستی هرزه گرای جلادبخاطراستکباروغارت، مسیحی ومسلمان وکلیمی باهردین وملیت راشهیدمیکند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    روزگار تلخ و طنز
  • مریانجی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 0
    ایالات متحده آمریکا مانند شوروی سابق بدست ترامپ ملعون و تروریست آمریکا تکه‌ تکه به کشورهای کوچکتر تبدیل شوند و همیشه بین یکدیگر جنگ و خونریزی شود تا از شرشان ملت کره زمین راحت شوند انشالله
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    رژیم فاسدی که پرونده فساد سران آن در دادگاه های خودشان را باید با کامیون جابجا کرد و بدتر از آن هدف نحسش چاپیدن تمام دنیا و گسترش هر چه بیشتر فساد در دنیاست، قطعا محکوم به نابودی است. چرا که وعده الهی حتمی است. انشاء الله زمان وقوع این نابودی هم بسیار نزدیک است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    7 0
    فروپاشی آمریکا و فرانسه و انگلیس و اسرائیل خیلی نزدیکه
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      0 6
      بابا نوستراداموس
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 0
    ترامپ دیگه دوره اش تموم شده بخاطرپولش حتی رفیقای قدیمش دنبال سفره کردنشن
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 1
    امیدواریم آنچه در اسرائیل اتفاق افتاده در آمریکا وانگلیس هم رخ دهد ودر این فرصت مردم مظلوم دنیا نفسی تازه کنند وببینند وبدانند چه کسانی دنیا را ناامن کرده اند.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      3 0
      الهی آمین
  • شعبده باز IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    وقتی نمیخوای باور کنی دیگه به درد نمیخوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس