کره‌جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش‌ نظامی مشترک را برگزار می‌کنند

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در یانیه ای ازبرگزاری بزرگترین رزمایش‌ نظامی مشترک با آمریکا در ماه ژوئن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، وزارت دفاع کره جنوبی امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور و ایالات متحده بزرگترین رزمایش‌های خود را برگزار خواهند کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این ارتباط آمده است: این رزمایش در ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.

سئول در این بیانیه اضافه کرد که تمرین نظامی مذکور به منظور نمایش قدرت به کره شمالی برگزار خواهند شد.

طبق گفته کره جنوبی این رزمایش‌ها بخشی از رویدادها به بهانه هفتادمین سالگرد اتحاد بین دو کشور کره جنوبی و آمریکا است!

در ادامه افزایش تنش‌ ها در شبه‌جزیره کره، وزارت خارجه کره شمالی پیشتر از سازمان ملل خواسته بود تا رزمایش‌ های تنش‌ آمیز آمریکا و کره جنوبی فوراً متوقف شود.

«کیم سون گیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی در سازمان‌ های بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید قاطعانه از آمریکا و کره جنوبی بخواهند فوراً اظهارات تحریک‌آمیز و رزمایش‌های نظامی مشترک را متوقف کنند. این اقدامات و رزمایش‌ها شرایط در شبه‌جزیره کره را وخیم‌تر کرده و غیرمسئولانه سطح رویارویی و تنش را افزایش داده است.

در هفته‌ ها و ماه‌ های اخیر به علت رزمایش‌ های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است؛ در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس