کد خبر 1475237
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
اتمام پایش میدانی/ زلزله ۵ ریشتری گلستان خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به وقوع زلزله ۵ ریشتری بعدازظهر امروز و اتمام پایش میدانی از کلیه ۱۴ شهرستان استان گفت: این زلزله خسارت جانی و مالی نداشت.

به گزارش مشرق، نعمت‌الله حاجی‌زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به شدت زمین لرزه و تاکید استاندار گلستان، همه ۱۴ فرماندار استان مکلف به پایش میدانی حوزه استحفاظی و رصد خسارت احتمالی مادی و جانی زمین لرزه بعدازظهر امروز شدند که مورد خاصی گزارش نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: پایش نقطه به نقطه در شهرستان آق قلا و دیگر شهرهای پیرامونی با هدف رصد دقیق اجرا شد.

وی افزود : این رخداد زمین شناسی ساعت ۱۴ و ۸ دقیقه امروز در ۳۴ کیلومتری آق‌قلا به وقوع پیوست و دقایقی پس از این حادثه چهار تیم‌ ارزیاب خسارت از هلال احمر به شهرستان آق‌قلا اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: این زلزله علاوه بر همه شهرهای استان گلستان در شاهرود در استان سمنان و گلوگاه و بهشهر در استان مازندران هم احساس شد.

همه سالانه به طور متوسط ۵۰۰ زمین‌لرزه کوچک و بزرگ در گلستان به ثبت می‌رسد که کانون ۷۰ درصد این زمین لرزه‌ها شهر انبارالوم در شمال آق قلا است.

برخی از گزارش‌های تایید شده ، نشان می‌دهد که ۷۰ درصد بافت مسکونی شهر انبارالوم فرسوده است.

شهر انبارالوم در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال گرگان و در ۲۵ کیلومتری شمال شرق آق قلا قرار گرفته و از نظر تقسیمات کشوری تابع شهرستان آق قلا است

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس