نیروی انتظامی

فرماندهی پلیس همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: سرنشینان وسایل نقلیه و مردم موظف به رعایت حرمت این ماه بوده و انتظار می‌رود از هرگونه تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، «ماه تزکیه و خودسازی» توجه هموطنان عزیز به ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب کرد.

متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراکز ذیربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود (به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می‌توانند به مسافران خود خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است.

سرنشینان وسایل نقلیه (اعم از عمومی و شخصی) که در حال تردد هستند و همچنین هموطنانی که از فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و انتظار می‌رود که از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت پیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است. انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.

گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد حتما، همکاری مردم و روزه‌داران بسیار راهگشا خواهد بود.

ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه‌های صنفی ذیربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.مسئولیت رعایت نکردن موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    5 14
    ابتدا امر به معروف و نهی از منکر درست و با احترام و بعدش اگر بخواد سرکشی کنند برخورد محکم و قاطع ان شالله
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    4 9
    تظاهر به روزه خواری نکنن بی حجابی در ماه رمضان را چکار میکنید من که تا یکماه دیگه از خونه بیرون نمیرم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    3 11
    برخی از مردم ایران نجاست در پوست و استخوانشان نفوذ کرده با هر سازی یک بهانه میارن حالا میبینید دراین یکماه چه گناهانی را علنی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس