کد خبر 1475009
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
هادی عامل

هادی عامل درباره سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته از ۸ مسابقه جهانی ۶ مرتبه روی سکوی قهرمانی و نایب قهرمانی رفتیم و یکی از سال های طلایی کشتی ایران بود.

به گزارش مشرق، هادی عامل با نوع بیان و اصطلاحاتی که وارد گزارشگری کشتی کرد به بخشی از خاطرات مردم تبدیل شده‌ و آن‌قدر درباره سبک خاص او در گزارشگری این ورزش نوشته‌اند که حالا دیگر هادی عامل به بخشی از تاریخ ورزش ما تبدیل شده است؛ اصطلاحاتی مانند «بد بدن»، «چغر» یا «شیر مادر و نان پدر حلالت قهرمان» و... مخصوص اوست و جالب این جاست که این اصطلاحات دقیقا در راستای ورزشی است که عامل سال‌هاست آن را برای مردم گزارش می‌کند. در اولین روز از سال ۱۴۰۲ سراغ این گزارشگر مشهدی رفتیم.

هادی عامل اظهار کرد: سالی که گذشت تیم نوجوانان کشورمان در کشتی آزاد، چهارم و در فرنگی اول شد، در رده جوانان در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان شدیم. در رده امیدها نیز تیم کشتی فرنگی کشورمان قهرمان جهان شد و در کشتی آزاد هم دوم شدیم. در رده بزرگسالان هم در کشتی فرنگی چهارم و در کشتی آزاد هم نایب قهرمان شدیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ چهار مسابقه کشتی برای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان داشتیم که در کشتی آزاد و فرنگی و مجموعا در ۸ مسابقه ای که در سال ۱۴۰۱ داشتیم ۴ بار قهرمان و ۲ بار هم نایب قهرمان شدیم و فقط در دو مسابقه روی سکو نرفتیم. یعنی از ۸ مسابقه جهانی ۶ بار روی سکوی قهرمانی رفتیم و هیچ کشوری در جهان این آمار را ندارد.

این گزارشگر مشهدی ادامه داد: در بحث زیرساخت های کشتی هم فدراسیون خوب کار کرد. به عنوان مثال، امسال خانه کشتی شهید هادی و چند سالن دیگر متحول شد. طی سال ۱۴۰۱ ساختمان جدید فدراسیون کشتی را ساختند و این ساختمان از مقر اتحادیه جهانی کشتی هم بزرگ تر و زیباتر است. زمانی که وزیر ورزش روسیه به بازدید این ساختمان آمد از زیبایی و امکانات آن تعجب کرد و کمپ هایی که افتتاح شد از سال طلایی کشتی ایران خبر می دهد.

هادی عامل درباره قهرمانی ها و تحول در زیرساخت های کشتی کشورمان گفت: مجموع بازسازی زیرساخت ها و مسابقات و اعزام کشتی گیران نشان می دهد که سال ۱۴۰۱ سالی طلایی برای کشتی بود. هرچند که افزایش نرخ ارز را داشتیم اما با درایت فدراسیون هیچ زمانی اعزام ورزشکاران کشتی به تعویق نیفتاد. چون کشتی گیرها هر ۳-۴ ماه تمرین باید یک مسابقه داشته باشد. خلاصه این که هرچند نقص هایی وجود داشته اما من همیشه نیمه پر لیوان را می بینم و به کارهای مثبت و انجام شده فکر می کنم که سالی طلایی را نشان می دهد.

دوست داشتم سال تحویل را در حرم امام رضا (ع) باشم

این گزارشگر درباره برنامه اش برای تعطیلات عید هم گفت: من از روز جمعه در چند برنامه تلویزیون حضور دارم و ایام سال تحویل را در تهران هستم. هرچند که دوست داشتم زمان سال تحویل در حرم امام رضا (ع) باشم اما به خاطر کار و خانواده در تهران هستم. البته در اولین روز عید به مشهد می آیم و به دیدن اقوام می روم. روزهای بعدی هم در خانه ام می مانم تا دوستان و خانواده به دیدن ما بیایند و به بچه ها عیدی بدهم. چون در کودکی کسانی را دوست داشتم که عیدی می دادند! این گزارشگر مشهدی ادامه داد: از هفته ها قبل پول های عیدی را آماده کرده ام تا به بچه ها بدهم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس