کد خبر 1474862
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۶
روغن سیاه دانه چه خواصی برای پوست و مو دارد؟

روغن سیاه دانه حاوی عناصری همچون کلسیم، پروتئین، پتاسیم، روی، ویتامین و اسیدهای چرب است و برای زیبایی و سلامت کاربردهای بسیاری دارد.

به گزارش مشرق، روغن سیاه دانه از دانه درختی به نام Nigella sativa در جنوب غربی آسیا، جنوب اروپا و منطقه خاورمیانه به دست می‌آید. نام دیگر این دانه‌ها زیره سیاه است.

سلامت و زیبایی پوست و مو یکی از دستاوردهای روغن سیاه دانه است که در زیر به برخی از این فواید اشاره می‌شود:

درمان عارضه‌های پوستی

روغن سیاه دانه یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد التهابی دارد. این قابلیت‌ها باعث شده که عارضه‌های پوستی مانند آکنه، اگزما، خشکی حاد و پسوریازیس از طریق استعمال این روغن گیاهی بهبود پیدا کند.

نرم‌کننده پوست

این روغن از بروز هر گونه خشکی در پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن در نواحی خشک پوست درمان قطعی اینگونه عارضه‌ها محسوب می‌شود.

درمان شوره سر

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر بروز پیدا کند. در واقع با استفاده از این روغن پوست سر شما از ابتلاء به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته روغن‌تراپی برای کسانی که شوره چرب سر دارند توصیه نمی‌شود، بلکه برای درمان شوره سر خشک از آن استفاده ‌می‌شود.

تقویت رشد مو

یکی از قابلیت‌های این روغن حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، قارچ و باکتری است. از طرفی این ماده طبیعی ریشه موها را تقویت می‌کند. بنابراین خرید روغن سیاه دانه و استعمال منظم و مستمر آن به معنای داشتن موهایی پرپشت و سلامت است.

پیشگیری از بروز موخوره

در مقاله رهایی از موخوره در مورد موخوره به تفصیل بحث شد. اسیدهای چرب موجود در سیاه دانه و روغنی که از آن تهیه‌ می‌شود، همان چیزی است که مو نیاز دارد. مویی که مدام با روغن سیاه دانه تقویت می‌شود، نه دچار شکستگی می‌شود و نه دو شاخه شدن و موخوره در آن رخ می‌دهد.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

این روغن به دلیل وجود غلظت بالای تیموکینون، یک آنتی هیستامین قدرتمند محسوب می‌شود. این قابلیت در ترمیم موهای نازک شده بر اثر آسیب و تنش‌های محیطی مفید است. همچنین رشد طبیعی موهای از بین رفته، یکی دیگر از فواید این قابلیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس