ابراهیمی: قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی باید مثل مربیان خارجی رفتار می کرد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: به عنوان کارشناس می‌گویم نباید خیلی از تیم ملی انتظار داشته باشیم. فوتبال آسیا قدرتمند شده است.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در مورد انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: بعد از جام جهانی فدراسیون فوتبال هم به دنبال مربی خارجی بود و هم مربی ایرانی، از ۵-۶ مربی ایرانی مثل قلعه‌نویی، فرکی، تارتار، نکونام و... برنامه گرفته شد. مربی خارجی مثل سانچز گفت که قرارداد کوتاه مدت نمی‌بندد و باید قراردادش ۴ ساله باشد. کار خوبی هم کرد که زیر بار قرارداد کوتاه مدت نرفت. از سویی دیگر فدراسیون فوتبال هم تجربه قرارداد ویلموتس را داشت.

وی افزود: در نهایت امیر قلعه‌نویی و حسین فرکی باقی ماندند که این دو از باتجربه‌ترین گزینه‌های سرمربیگری بودند. در نهایت قلعه‌نویی انتخاب شد. ما ۸ سال به کی‌روش فرصت دادیم ولی امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ با شکست در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی برکنار شد. کاش قلعه‌نویی هم مثل مربی خارجی می‌گفت قراردادش باید بلند مدت باشد و قرارداد چندماهه را قبول نمی‌کرد.

ابراهیمی با اشاره به شرایط کنونی فوتبال کشورمان عنوان کرد: متاسفانه باید بگویم فوتبال‌مان ضعیف شده است، اکثر لژیونرهایمان بالای ۳۰ سال سن دارند، پدیده هم به ندرت در فوتبال ما ظهور می‌کند و به اندازه کافی سرمربی تیم ملی قدرت انتخاب ندارد. البته من به قلعه‌نویی بابت انتخابش تبریک گفتم و او هم پاسخم را داد ولی خود او هم می‌داند کارش خیلی دشوار است. وظیفه سرمربی روحیه دادن به تیم است اما من به عنوان کارشناس می‌گویم نباید خیلی از تیم ملی انتظار داشته باشیم. فوتبال آسیا قدرتمند شده است. تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در جام جهانی بازی‌های درخشانی انجام دادند و به مرحله بعدی هم صعود کردند. رقابت با این تیم‌ها سخت است.

ابراهیمی: قلعه‌نویی برای هدایت تیم ملی باید مثل مربیان خارجی رفتار می کرد

مربی اسبق تیم ملی در مورد فهرست این تیم و برخی انتقادها مثل عدم دعوت از قائدی، گفت: نباید از قلعه‌نویی بخاطر فهرست اسامی انتقاد کرد. به هر حال هر مربی نظر خودش را دارد از سویی دیگر قائدی در امارات رفت و خیلی زود به فوتبال کشورمان برگشت و از سویی دیگر از نظر جثه و فیزیک بدنی هم خیلی قدرتمند نیست. با این حال مربیان بر اساس تفکرات شان بازیکنان را انتخاب می‌کنند و هر مربی به دنبال جذب بهترین نفرات است تا بتواند در تیم ملی موفق شود. همه دوست دارند بازیکنان قدرتمند و با کیفیت داشته باشند.

وی در مورد دیدار با روسیه در روز سوم فروردین، گفت: این بازی خیلی شباهتی به بازی با حریفان آسیایی ما ندارد، البته روسیه تیمی قدرتمند است و فوتبال محکمی دارد شاید برای شروع به کار قلعه‌نویی این مسابقه بد نباشد اما باید در بازی‌های تدارکاتی بازی با حریفانی مثل کره، ژاپن و عربستان را شبیه سازی کنیم.

مربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه شانس قهرمانی در آسیا با قلعه‌نویی را داریم، عنوان کرد: همانطور که گفتم کار خیلی سخت است. از سویی دیگر اگر تیم ملی بخواهد با همان نفرات پا به سن گذاشته وارد جام ملت‌ها شود ممکن است به همان سرنوشت دچار شود. اگر هم بخواهیم فقط بازیکنان جوان استفاده کنیم بازهم تیم ملی ضربه می‌خورد. تیم ملی باید هم بازیکن باتجربه، هم جوان و هم بازیکن حد وسط این دو را در اختیار داشته باشد. میانگین سنی تیم ملی نباید روی ۲۹ و ۳۰ سال باشد.من فکر می‌کنم تیم ملی ۵۰ درصد شانس موفقیت داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    دیگه کسی پیدا نمیشه سینه سپر کنه برای ما تیم درست کنه و بازیکن تربیت کنه و برای حق تیم ملی داد بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس